Skrevet 20. mai 2010 14 år Jeg sier bare: tenk på all den stårlingen vi utsetter oss for hver eneste dag. Tror ikke dette er noe "nytt"...
Skrevet 20. mai 2010 14 år Forfatter Hm, er det ikke røntgenstråling som brukes i slike nakenscannere da? Denne typen stråling er en god del farligere enn vanlige mikrobølger, som vi f. eks. finner mellom mobiltelefoner og andre kommunikasjonsantenner. Hvis dere leste hele artikkelen, så ser dere også at strålingen blir igjen under huden når den kommer inn. Dette er langt farligere enn hvis strålingen bare hadde passert rett igjennom.
Skrevet 20. mai 2010 14 år Sånn går det når man ikke leser artikkelen før man poster svar, skal skjerpe meg nå.
Skrevet 20. mai 2010 14 år Forfatter Sikkerhetskontrollen har vel forsåvidt noe med flyvning å gjøre...
Skrevet 20. mai 2010 14 år Beklager at jeg må si dette, men........... strålning kan IKKE bli igjen under huden! Dette er for dumt. Strålning kan ødelegge hud og vevnad JA men IKKE "lagres" som strålning under huden. Når vi derimot snakker om Alfa, Beta eller Gamma strålning fra f.eks Anriket Uran eller en Atombombe DA er det en annen ting, da den oppptrer som en "magnet" den kan overføre "kraften" fra kilden til andre gjennstander også vevnad. ER sikker på at de ikke brukes denne "farlige" strålningen i disse scanners. Jack Jobbet som Fysikklerer
Skrevet 20. mai 2010 14 år Kaffekroken Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Må da ha litt med flyving å gjøre dette
Skrevet 20. mai 2010 14 år Forfatter Jack: I artikkelen sto det spesifikt at en forsker hadde uttalt at "strålingen fra skanneren blir værende i huden og det underliggende vevet". Det er altså en biokjemiker fra University of California som sier dette, som også sier at strålingen kan skade kromosomene. Gamma er av samme type stråling som røntgen (el.mag. bølger). Når denne strålingen treffer atomene i kroppen vår, eksiteres dem og sender så ut stråling igjen i ulike retninger, og prosessen gjentas. Jeg er ikke helt sikker på teorien ettersom jeg ennå er på vg3, men kan ikke strålingen "oppholde" seg i kroppen en liten stund på denne måten? Jeg snakker ikke om for alltid, men at strålingen ikke bare drar rett igjennom kroppen. Even: Sikkerhetskontrollene har da alt med moderne passasjerflyging å gjøre, men jeg klager ikke dersom en admin får lyst til å flytte emnet.
Skrevet 20. mai 2010 14 år Ja, og det var det jeg mente å uttrykke også Ser nå at du var litt raskere enn meg til å skrive det
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.