Gå til innhold

Prisestimat på flyttelass, hvordan gjøres det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha et flyttelass sørover fra indre Troms til Oslo nå i starten av juni, men jeg er veldig usikker på hvor mye dette kommer til å koste. Å sende inn en forespørsel til noen flyttebyråer har jeg ikke gjort ennå, men jeg velger å høre litt om erfaringene her inne først.

Jeg har et relativt beskjedent flyttelass: En stor TV, Playstation, en fin samling spill og DVD'er, noen kjøkkeninventar, en god del bøker, et par gitarer og en del klær. Alt i alt vil det si en TV, noen få pappesker og et par gitarer. Det tar ikke store plassen, men hvordan prissetter flyttebyråer sånne ting? Går det på vekt, antall artikler, antall kvadratmeter eller er det andre faktorer som spiller inn? Jeg vet ikke om noen alternative måter å få det ned på som lar seg gjøre, derfor hadde det vært fint å få litt erfaringer herfra.

Skrevet

Dette høres nesten ut som noe som kan sendes som stykkgods. Da jeg flyttet fra Trondheim til Kongsberg brukte jeg Tollpost. Dette ble gjort enkelt ved at jeg leverte varene hos shippinglageret til Tollpost i Trondheim, her plasserte vi alle gjenstandene på en palle. Betale 2000 NOK (de fleste flyttebyrå har en pris som kombineres mellom antall paller og distanse).

To dager senere fikk jeg pallen levert på døren. ;) Instrumenter bør ikke sendes som stykkgods om de ikke er svært godt pakket inn.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...