Emil Topstad Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Hei folks! Har klart og slette CD-driveren fra PC'n min, og skal laste ned en ny fra Acer.no Men er litt usikker på hva jeg gjør: Jeg går inn på Acer.no - service og support - drivere - desktop - aspire... Så kommer problemet, jeg har en Acer Aspire 5720Z, men det nærmeste jeg kommer på den listen er Z5710. Går det bruke dennne? Og er jeg i det hele tatt på riktig plass der...? Siter
Even Moe Egenes Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Da pcen har streika, så kan jeg ikke kontrollsjekke dette. Men jeg prøver. Du skal inn i kontrollpanel. Finne en som heter drivere, åpne den. For så å prøve å finne en tittel som heter cdrom (e.l), høyre klikke og åpne. Trykk oppdater. Håper noen kan forklare det litt bedre/forklare det riktig hvis det ikke funker. Siter
Geir Teigo Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5720.html Siter
Geir Teigo Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Forøvrig veldig rart om ikke windows selv detekterer og installerer denne eller default driver ved restart. Siter
Christian Paulsen Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Ja som det blir sagt, driver til selve CD/DVD finner du ikke hos Acer, det er en del av Windows. Sikker på at du bokstavelig talt har slettet driveren, og ikke bare disablet, eller løst ut CD/DVD enheten? Du kan eventuelt starte på nytt, gå i enhetsbehandling (høyreklikk "datamaskin"- behandle - enhetsbehandlig) og finne CD/DVD, høyreklikk og velg oppdater driver, og så "automatisk via nett". Siter
Emil Topstad Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Skrevet 18. mai 2010 Fant den der inne, men det står den ikke virker fordi den kan være skadet eller mangler kode 39, hva vil dette si? Prøvde å oppdatere den, men den var vist oppdatert fult ut.. Siter
Christian Paulsen Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Ok. Jeg tror du bør prøve å avinstallere den først. Eventuelt etterfulgt av enda en restart. For code 39 og forslag til løsning se litt ned på siden her; http://support.microsoft.com -feilkoder Det ser for meg ut som det kan være konsekvenser av andre korrupte filer også, dersom driveren er ny/ok. Da kan det straks bli verre å løse, litt avhengig av akkurat hvordan problemet oppstod. Siter
Emil Topstad Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Skrevet 18. mai 2010 Åh, herreguuud.. også jeg som elsker sånn fikling.. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.