Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folks!:)

Har klart og slette CD-driveren fra PC'n min, og skal laste ned en ny fra Acer.no

Men er litt usikker på hva jeg gjør:

Jeg går inn på Acer.no - service og support - drivere - desktop - aspire...

Så kommer problemet, jeg har en Acer Aspire 5720Z, men det nærmeste jeg kommer på den listen er Z5710.

Går det bruke dennne? :)

Og er jeg i det hele tatt på riktig plass der...?

Skrevet

Da pcen har streika, så kan jeg ikke kontrollsjekke dette. Men jeg prøver.

Du skal inn i kontrollpanel. Finne en som heter drivere, åpne den. For så å prøve å finne en tittel som heter cdrom (e.l), høyre klikke og åpne. Trykk oppdater.

Håper noen kan forklare det litt bedre/forklare det riktig hvis det ikke funker. :)

Skrevet

Ja som det blir sagt, driver til selve CD/DVD finner du ikke hos Acer, det er en del av Windows.

Sikker på at du bokstavelig talt har slettet driveren, og ikke bare disablet, eller løst ut CD/DVD enheten?

Du kan eventuelt starte på nytt, gå i enhetsbehandling (høyreklikk "datamaskin"- behandle - enhetsbehandlig) og finne CD/DVD, høyreklikk og velg oppdater driver, og så "automatisk via nett".

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...