Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem
Skrevet

Håper på følge på en liten tur langs Hardangerfjorden i kveld kl 20.00. Det kan være greit å fly amfibie, ettersom jeg planlegger landing både på land og til vanns.

Jeg satser på å starte på Bømoen (ENBM)/Voss - bane 27.

Da kan det være greit for deltagerene å ha Andrews AoN installert.

AoN finnes i flightsim biblioteket, og den inneholder også det som er viktig på Bømoen.

Vi flyr ut rett over Voss sentrum og vender 180 grader over Vangsvatnet. Deretter går turen over fjellet og et stykke ut Hardangerfjorden (høyde 4500 ft). Så klatrer vi litt, og drar på sightseeing over Folgefonni. Vi kommer ut over Rosendal, og tar en kort tisse/kaffepause på ENSO Sørstokken (Stord)

Så tar vi av med kurs for Bergen, og lander på sjøen ved Sjøflyhavnen i Sandviken.

Dersom Gofi gir oss flott vær og rikelig med dagslys, så blir det en flott tur i Hardanger og over Fonni :cool:

(Legg evt skybase høyt - vi flyr på mellom 4500 og 5500 ft over fjell og bre). Real weather duger ikke - det er pokker så grått i Hordaland i dag. :confused:

Egnet fly:

Amfibie, fortrinnsvis single engine (så vi holder noenlunde samme tempo). Cessna 185F/U206G er å foretrekke OBS! Voss har forholdsvis kort bane (1000 m/asfalt)

• Premium Medlem
Skrevet

Send mail/PM til Geir Ove Finstad (GOFI) og få påloggingsinfo fra ham. Husk også at vi kjører TeamSpeak på samme server, så du trenger også påloggingsinfo for TeamSpeak.

Ettersom Geir Ove stiller serveren sin til disp for MP, er det vel mest korrekt at det er han som gir deg info.... :blush:

Ellers - blir været bra, kommer turen til å ose av nasjonalromantikk :grin:

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei Pm er sendt...se forøverig www.flightsimlan.com for instrukser.

• Premium Medlem
Skrevet

Glimrende Geir!

Flott at vi kan engasjere mange på disse turene.

Turen i kveld er under VFR, og den har vel i overkant av en times varighet. :grin:

Det kan bli trangt på bane 27 på Bømoen. De første som møter bør trekke litt frem på banen - evt ta av og ligge på hold over Vangsvatnet. Husk at vi må klatre en god del for å gå over fjellet, så se til drivstoff og last (trengs ikke fulle tanker for denne turen).

Husk å slå av kollisjonsdeteksjon i FS!

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Kolisjon hjelper det desverre ikke og skru av, da dette styres av server. Den står på realtid, og realweather.......er noen som er på på vei laaangt neden i fra sør, de lander ca kl 2030 bergen

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg kan godt sette opp server riktig til kl 20.00 , no problemas....folk lander bare i singerplayer mode. Skal vi gå for kl 07 lokal, og litt pent vær? Send meg sms om dere vil jeg skal endre på server slik den er nå. 99410864

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Jeg har hvert på verandan og dansa pent vær dansen....done

Skrevet

Ser ut som jeg har fått trøbbel med å komme med ikveld. Har rett og slett ikke fornyet "lappen" på amfibiefly :blush:

Nei, det er litt verre enn som så. En harddisk krasj har satt stopper for dagens tur. Innstallering av ny disk og restore er igang, men rekker ikke det til kl. 21.00.

Men hva med et tog av fly over Karl Johan imorgen? :grin:

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Du skal connecte til local lan og connect direct.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...