Kenneth Rønning Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Hei, har nå vært en tur på Vatsim men så har det seg slik at jeg stadig vekk hører at mic'en er dårlig. Sist jeg hørte det var faktisk nå på turen mellom OSL-TRD, hvem som sa ifra har ikke noe si, for jeg synes bare det er bra at dere sier ifra når lyden min er dårlig. Det ble av Atc beskrevet som "Ekstremt dårlig lydkvalitet". Noen som vet hva dette kan komme av? Og hvordan det eventuelt kan fikses? Kan det være innstillinger noen plass?(Har ikke så mye penger, så kjøprer ikke nytt uten at jeg må. Dessuten trodde jeg micen var bra.) Men på en annen side så gidder jeg heller ikke sitte med dårlig lyd, so anyone please help? Takk. Siter
Petter Tandberg Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Litt mer info...? Hav slags mic har du? La du mye penger i den? Ellers så kan du jo ta en titt her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=65321&Number=515108#Post515108 Siter
Lars Hassel Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Kvaliteten på VATSIM i kveld fra deg var dårlig ja, hva det skyldes vet jeg ikke, men det er veldig mye skurr, og muligens bakgrunnstøy. Btw, en mikrofon trenger ikke være dyr, min koster 50kr på Biltema, og har ikke fått noen klager.. Har du testet den på Teamspeak/skype eller lignende? Hvordan er kvaliteten der? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Skrevet 7. mai 2010 Opps.. Det er et Steelseries Siberia headsett med mic som vist under: Og ja det er også en ting, det fungerer perfekt på Skype så og si, snakker med folk bortimot daglig. Har også snakket en del med Frode Skibrek, han sa iallefall ingenting på kvaliteten da. Herregus folkens, jeg er usedvanlig dårlig til å gi info merker jeg, må bare beklage altså. Bruker squawkbox. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Dersom du bruker FSInn kan det være verdt å sjekke instillingene: ... ofte opplever jeg også at jeg blir kvitt problemer ved å endre instillingene til noe annet før jeg setter dem tilbake slik jeg vil ha det. Hvorfor det fungerer vet jeg ikke, men det er nå en gang slik... Siter
A L Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har akkurat samme headset som deg. Vel og merke med USB. Fungerer fjell her! Siter
Jarle Pedersen Skrevet 8. mai 2010 Skrevet 8. mai 2010 Kobler du mic rett til utganger i hovedkort? Jeg vet flere som sliter med bakgrunnsstøy(Viftestøy) ved slik tilkobling. Og da spes. ved bruk av squawkbox. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Skrevet 8. mai 2010 Jeg kobler til i front panelet av pc'n. Men som sagt så fungerer dette perfekt i skype, og ingen klager fra folk derifra. Men er det neo innstillinger for mic i squawkbox eller? Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 8. mai 2010 Skrevet 8. mai 2010 Har du brukt test funskjonen i SB? Der du kan høre deg selv hvordan det høres ut. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.