Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article3035648.ece

Det begynner å bli veldig mange år siden tragedien om Christoffer nå, men jeg liker hvordan media og samfunnet nå har satt foreldre vold i fokus den siste tiden. Det er fortsatt fælt å lese hvordan politiet og rettsvesenet nedprioriterer saker der foreldre eller voksne missbruker barnas tillit til å utføre grove handlinger som medfører enten skader eller ved verste fall død.

Det er, etter min mening, ikke bare politiet sitt ansvar å forhindre slike saker som denne, men også skolen, fritidsordning og andre steder og mennesker som har med barna og gjøre. Bare det at de voksne og ansatte på skolen ikke tok tak tidligere med Christoffer viser utrolig godt hvor samfunnet svikter barn og dere rettigheter. Det er ikke lett for et barn og stå opp mot sine foreldre, spesielt når de gjør en vondt. Barn stoler på sine foreldre, noe som er vel og bra, men at foreldre (i dette tilfellet stefar(?)) kan gjøre noe så grusomt mot et barn, det er bare helt utenfor min begripelse.

Jeg håper folk kan skjønne hvor forsvarsløse barn og unge kan føle seg ovenfor voksne og eldre, og at det ikke alltid er så lett for dem som man tror. Hadde ikke rektor og ansatte ved skolen til Christoffer oversett hans hadde han kanskje vært i live nå? Det får vi aldri vite...

Hvordan kan noen voksne gjør noe sånt?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...