per berge Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Nei jeg spurte vel Even og andre i ett tidligere innslag om det var noen forskjel på politisk motivert og rasemotivert vold men fikk ikke noe svar. For mitt sunne vett er det to sider av samme alen. Like mye en tapers handling uansett hvilke fortegn en har brukt. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Vold er vold uansett. Det mener i hvert fall jeg. Hvis man på noen som helst måte skal kunne skille mellom to typer vold, så ville jeg skilt mellom vold i edru og beruset tilstand. Sistnevnte skjer som oftest når personen(e) det gjelder er i en tilstand hvor de ikke har kontroll over hvor de er eller hva de egentlig driver med. Vi har hatt noen eksempler på det her oppe i løpet av mai... Men det er en annen sak. Siter
per berge Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Off topic men jeg føler den må komenteres. Er ikke enig med deg der Marius. Du må ikke falle i den fella att vi kan skylde på fylla. Ingen tvang vedkomende til å drikke mer enn han/hun greide ha kontroll over. Vi er alle personlig ansvarlige for den volden og andre handlingen/valg vi evnt, skulle utføre enten vi er edru eller på grusefylla. Det samme som med bilkjøring det vet du Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Ja, vi er personlig ansvarlige for at vi ruser oss så mye som vi selv velger å gjøre, men for de aller fleste så kommer det til et punkt hvor de valgene vi tar ikke samsvarer med de valgene vi ville tatt i samme situasjon, i edru tilstand. Hvis du har vært med på en russefeiring, så vet du hva jeg mener. Det er mulig at du misforsto det jeg først skrev. I de aller fleste tilfeller, drikker vi så mye som vi selv vil, men det er alikevel ikke alle som vet når de bør stoppe. Vi har f. eks. hatt tilfeller med meningsløs slossing, nedriving av inventar og trusler som har samsvart dårlig med de aktuelle personenes væremåter til vanlig (edru). Siter
Even Moe Egenes Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Per, jeg sa ingen personlig mening i forhold til den linken jeg sendte, gjorde jeg det? Nå må du for faen meg skjerpe deg mann! Jeg sendte ett svar på den linken. Og intet annet. Og ja, jeg kjenner Tron Thorbjørnsen. Snakket med han ved flere anledninger. Kjempe hyggelig kar. Dog har jeg vanskelig for å tro han er i Tjen Folket. Dette kun for at han viser det ikke. Så vidt jeg vet, så har han aldri dratt sitt personlige politiske engasjemang inn i SOS-Rasisme. For det er han PERSONLIGE mening. Hva er det egentligt med deg å gå på personangrep? Kan ikke Kenneth få være kommunist hvis han vil? Jeg tar snart over mitt lokallag. Kunne ikke du klaget som pokker over meg hvis jeg meldte meg inn i FPU også? Bare ett eksempel.. Og ja, jeg svarte på det med politisk motivert drap vs. rasemotivert. Siter
per berge Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Du Even, når du svarer med en link som ett svar må du da regne med vi andre anser det som ditt syn i den saken? Mer personangrep var det ikke. Om jeg angriper denne uglemsmo og torbjørnsen og andre så må de bare tåle det all den tidf de nærmest har erklært væpna krig mot det siviliserte samfunnet vi har i dag. Å ja, Torbjørnsen er så inni gamperævva inside i Tjen folket att det kan du ikke vri de unna. Han er en av de som etablerte den møkka organisasjonen, og hans hånd som sto for nettsiten deres. det samme som ett redaktør ansvar kan du vel si. Att du skal overta din lokale gruppe har jeg ingen som helst mening om annet enn det jeg sa. Hele den organisasjonen er så ødelagt innenfra att jeg anbefaller dere vettuge medlemmer å lage en helt ny, uten disse rabiate pøblene som kuppa og forpesta den organisasjonen.' Det blir jo å sammenligne med å sende unga våre på speidertur med Erik Blucher og Kvisler. Siter
per berge Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Når ikke en gang Rødt var ytterligående nok for disse folka Even så sier det det meste om deres moral og redlighet, eller skulle jeg heller si mangel på sådan? Har selv erfart på armlengdes avstand hva Mimir Kristjansson, sentral topp i Rødt (Medlem av arbeidsutvalget sentralt i Rødt) har av moral og redelighet. Under en IFF (Israel For Fred) markering utenfor den røde blekka DB sine lokaler i Akersgata vandret denne forpesta gjøkungen rundt med sin komunist trøye stolt som en hana og provoserte bevist midt blant folkemassen. Dette gjorde han vel vitende om att det i denne forsamlingen var både overlevende og familie til jøder som var blitt henretta og deportert like mye av komunistene som av en viss anna taperideologi litt lengre syd. ved stortinget hadde disse klovnene satt i scene en "situasjn" ved å hisse opp noen få pal-Arabere som hadde uløovlig stilt seg opp med sine plakater. esultatet var akurat det denne gjøkungen og hans likesinnsforvirra var ute etter, en rabiat hatsk situasjon der politiet gikk imellom. Ikke att politiet i realiteten hadde vært nødt til det, for den gjøkunge gjengen som sto ved gata å hylte og skreik om å nuke Tel Aviv har ikke baller til å konfrontere ett ekorn en gang. Men de følte seg vel trygge bak en skare av politiskjold. beviset på hvor simple de folka er fikk vi jo utenfor UD der 3 av dem "plutselig" befant seg på "feil side" av politiskjoldet. Skal love deg de var ydmyke og ute av fatning da en av dem mista flagget sitt, og han fiukk det tilbake av en IFF medlem med ett smil. Makan til klovenr finnes vel knapt. Og denne Mimir rava rundt med sitt sleske glis og hissa opp de få Araberne som fortsatt skjerma seg bak politiskjoldene. Ikke att de hadde noe å frykte, men de fikk det liksom til att de var i fare foor de fæle jødene. Nei Even, de folka du blander deg med og ser så opp til har ingen moral, ingen redelighet eller bryr seg katta om deg som individ overhodet. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Hvem har snakket om å se opp til? Jeg ble ikke med i SOS-Rasisme for å se opp til noen! Er det noen jeg ser opp til, så er det fylkeslederen for SOS-Rasisme Rogaland, som er fra samme kommunen som meg. Han er en av VELDIG få som faktisk er mot rasisme her i denne kommunen. La oss kalle han Tintin for å holde dette ontopic. *kremt kremt* Og jeg gjentar igjen. Det er overhodet ikke synlig at Thorbjørnsen er med i Tjen Folket. Men du kan jo opprette en egen tråd der du kritiserer SOS-Rasisme, og dens medlemmer Du kan jo f.eks begynne å skrive om meg. Kan være jeg er barnebarn av Stalin. Hvem vet? EDIT: Men ikke tro jeg applauderer "Tjen"-Folket.. Laaaangt ifra! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.