Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Homofobi kan jeg skrive under på, men å kalle alt av kritik mot en religion for fobi er intet annet enn ett forsøk på sensur. Den som ei tåler spørsmål og eller sannheten har en dårlig sak å føre.

Det ligger kansje noe i det att de som tror minst, er de som brøler mest ,o) Det samme gjelder andre ideologiske plattformer der en særlig den yttre venstreflanke ikke er modne for kritiske blikk. Tomme tønner romler mest heter ett anna utrykk. Slik som de bæljer og raljerer mot sine "fiender" kan en med letthet se hvor svakt dem står sjøl.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Etter kommunisme, og Islam ble dratt inn. Og "angrep" på personer. Så datt jeg ut. Handlet ikke dette om Kongo, Tintin og Belgia?

Skal vel også sies at den øverste er Trond Thorbjørnsen.

De fleste som er i SOS-Rasisme er voksne nok til å holde personlig politikk borte fra vervet sitt i SOS-Rasisme. Men det er ikke en hemmelighet at de fleste er Rødt(RU)/SV(SU). Tviler på det finnes over 100 medlemmer som er Høyrevendt.

Etter min erfaring, er det også de venstreorienterte som er mest tolerante i forhold til andre kulturer/aktiv mot rasisme. :)

Skrevet

Hvorfor du ikke finner mange fra den mer borgerlige sida i den organisasjonen sier seg vel selv med den opdateringa jeg ga deg omkring ledelsen og deres agenda,,,,, ;)

Hva slags fakta legger du til grunn for din påstand att det er mer toleranse på venstresida kontra den andre når det gjelder andre kulturer?

Husk nå att naivitet er ikke nødvendigvis det samme som tolleranse. Det er noe som heter selektive sympatier med egen interesse , noe jeg har lagt stor vekt på i mine argumenter for hvorfor jeg advarer mot nettop SOS rasismes ledelse, ikke saken.

Jeg syns du burde ta deg jobben å kontre mine angrep på ledelsens holdninger med direkte tilsvar på dem, før du kom med nye subjektive og udokumenterte/uargumenterte personlige opfatinger.

Jeg har ikke tenkt å la deg slippe så lett skjønner du. Men ikke for anna enn att jeg bryr meg om både deg og alle de andre unge sjeler som blir rått utnytta av disse voldsdømte radikale komunistene. Ja en av de nevnte er nettop dømt for politisk motivert vold, og da er mitt spørsmål til deg, er det forskjell på politisk motivert og rase motivert vold?

;)

Skrevet

Jeg synes det er temmelig festlig at i nesten alle diskusjoner her inne som kan - via ørten ledd - linkes til politikk, er det individer som ser sitt snitt til å dra tråder mellom sittende regjering og marxisme/kommunisme. Man får alltid skrevet hvordan de infiltrerer organisasjoner and whatnot, hvordan de styrer landet stødig innenfor kommunismens jerndører. Jeg ler like oppgitt hver gang. Dette er lille Norge, det nærmeste vi kommer Watergate er at Nidar stjeler oppskrifter fra Freia! Jeg vil bare klargjøre noe for dere som maser om og om igjen:

Absolutt alle på dette forumet har fått med seg at dere ønsker en blå regjering!

Så kan vi kanskje roe litt ned på propagandaen? (Og nei, "propaganda" sikter ikke til at de blå har ridestøvler, en morsom bart og en klein sveis, så vær så vennlig.. )

Skrevet

Jeg skulle egentlig holde meg unna denne debatten etterhvert som jeg så hvilken vending den tok, men jeg har et spørsmål: Hvor mange av dere som kritiserer barne-tv har faktisk barn selv? Jeg personlig må si meg svært uenig i at all barne-tv som lages i dag er "søppel". NRK har faktisk lagt inn en satsning på barn og unge de siste årene som mangler sidestykke. De lager barne-tv som tar barn på alvor(eksempelvis "barnas supershow"), som utfordrer og stimulerer nysgjerrighet og forskertrang("newton") og ikke minst både kjøper de inn og lager tv for de barna som er litt eldre enn målgruppen for reinspikka barne-tv("Megafon", "Fin fredag", "Krem nasjonal"). Jeg husker da jeg var ung og det eneste tilbudet som esisterte var "midt i smørøyet", og det var kun på lørdagskveldene. Man kan godt legge seg på "alt var bedre før"-linja, men regn da med at det er en viss fare for å framstå som surmagede gamle grinebitere ;)

(Forøvrig så var det tydeligvis mye verre før. Ifølge ei "tom tønne" her så var all barne-tv før laget for å bedrive kommunistisk indoktrinering som f.eks. at ingen er mindre verdt enn andre og denslags.....fysjom

Skrevet

Er rart hvor mye sprøyt folk kan få gulpa ut av seg på en søndagsformidag. Når den frie fantasien får utfolde seg i all sin enfold er det vel bare å folde de fløyelsmyke hender å ta seg ett godt magadrag, sette seg godt tilbake i godstolen og være glad på disse enfoldige`s vegne.

Jeg gidder ikke en gang påpeke alle løgner som blir fremlagt om meg og hva jeg har skrevet her. Ei heller ser jeg noen nytte i å oppsummere for disse enfoldige hvordan de skal lese og forstå selv den enkleste tekst, en tekst som attpåtil er vel dokumentert og begrunnet i realitetens verden. Det får da være grenser for hva slags jobber jeg skal måtte ta på meg også.

# Han synger ikke i kor med oss andre, tråkk på ham, drep ham og alle hans såkorn på jorden. Fjern utysket som nekter å underkaste seg det hellige enfold og dets profeter #

I

Det første bud er ganske lett.

De som er flest har alltid rett.

II

Tenk alltid på hva folk vil si.

Og ta den sterkestes parti.

III

Og tviler du, så hold deg taus

til du ser hvem som får applaus.

IV

Tenk nøye ut hva du bør mene.

Det kan bli dyrt å stå alene.

V

Følg ingen altfor høye krav.

Men si, hva du har fordel av.

VI

Si alle hva de gjerne hører.

Gå stille gjennom alle dører.

(For sannhet bringer sorg og nød,

mens daglig løgn gir daglig brød.)

VII

Gå aldri oppreist. Snik deg frem.

Og gjør deg varm i alle hjem.

VIII

Husk: Ingen mann kan roses nok.

Slik bygger man en venneflokk.

(Og i et brødre-paradis

har du den beste livspolis.)

IX

Av sladder husker du hvert ord

til bruk i neste sjefskontor.

(Men ingen taktfull sjel forteller

et ord til han som ryktet gjelder.)

X

Hvis siste bud blir respektert,

da er din fremtid garantert!

Følg dristig med i kamp mot troll,

men vis fornuftig måtehold!

Skrid tappert frem i livets strid,

én time forut for din tid.

Det er noe i det gamle ordtaket; du kan ikke lære en gammal arbeidsgamp å trave.

Cheezezzz,,,,,, :crazy:

Skrevet
Jeg skulle egentlig holde meg unna denne debatten etterhvert som jeg så hvilken vending den tok' date=' men jeg har et spørsmål: Hvor mange av dere som kritiserer barne-tv har faktisk barn selv?[/Quote']

Jeg har 2 døtre på henholdsvis 3 og 6 år.

De lager barne-tv som tar barn på alvor(eksempelvis "barnas supershow")[/Quote]

Den serien sier at blir du skitten eller søler så blir fedrene eitrende forbanna.

"Krem nasjonal"[/Quote]

Har du virkelig sett den serien? Hanna fra Tana!!!!

Jeg husker da jeg var ung og det eneste tilbudet som esisterte var "midt i smørøyet", og det var kun på lørdagskveldene.[/Quote]

Når den gikk, så gikk og Shagma, Lekestue, Maijka jenta fra verdensrommet, Collargol og flere.

Ifølge ei "tom tønne" her så var all barne-tv før laget for å bedrive kommunistisk indoktrinering som f.eks. at ingen er mindre verdt enn andre og denslags.....fysjom[/Quote]

Den er jeg faktisk ikke enig i. Vet ikke om du husker sangen: "Noen barn er røde, noen barn er blå, alle er vi forskjellig, men det er utenpå"

Skrevet

Eller hva med Pernille i skogen, eller hva den dukkeserien hette. Laget av folk fra AKPML som etterhvert følte seg presset til å omorganisere seg til det som da kaltes SF (sosialistisk folkeparti, ett parti med Marxisme som mal og mål)

I denne serien ble den hjemvendte Norsk Amerikaneren fremstilt som den dumme, uvitende og redde, mens den Norske kjeringa var den kloke og alltid den som rydda opp. Ja til og med bygde tullingen (dette var altså laget av folk fra storbyens sosialistiske fronter) ble fremsatt i skikkelsen til en dum og forvirra Bjørn som gikk rundt i skogen å lette etter Trysil gjennom hele serien.

Om en er så naiv att en tror folk som lagde disse seriene ikke hadde påvirkningskraft og med den største sansynlighet bevist fargela sitt egen politiske ståsted er det ikke rart verdens folk stadig vekk blir underkasta tyraner og despoter.

Er vel noe i det jeg alltid har sagt: Meneskehetens inteligens er sterkt overdrevet.

Propaganda/desinnformasjon med politiske hensikter er mest produktivt om det starter fra barndommen. Noe som mitt sitat fra den ytterligående radikale komunist bevegelsen Tjen Folket og SOS rasismes tallsmanns egen blogg viser med all tydelighet.

XXX

Sitat:

Vi kommunister må bygge oss opp ved å konsentrere styrken vår noen få steder der vi kan oppnå kjappest og størst resultater og rekruttere mest. Detta kan ikke oppnås gjennom Rødt. Men det kan nås gjennom virkelige breifronter i kontakt med mange sinte og unge jenter og gutter. Antikrigsfronter, antirasistiske fronter, antifascistiske fronter og fagforeninger med en stor andel unge medlemmer.

For revolusjonen: Bård Eskild Frantzen, fri kommunist.

http://tjen-folket.no/sentralt/view/10247

XXX

Du ser det samme i midtøsten der hatet og propagandaen starter allerede med barne TV produsert av hiZZbolla og hamas,,,,,mfl,

Skrevet

Paranoid er vel en innbilt redsel, som da ikke er begrunnet i klare harde facts. Er kansje litt skummelt for små barn å måtte innse att ikke alt er like rosenrødt som babydyna en luller seg inn i hver kveld, men att det faktisk kan være folk i diverse kriker og kroeker med baktanker og alt annet enn gode hensikter.

Istedenfor å komentere med "ingenting" kan det kansje være like greit å holde seg unna og ikke avsløre hvor lite en veit sjøl.

jeg kunne selvfølgelig latt være å komentere dette skvalderet deres, men jeg ser ikke noen innteresse i att en "idiotforklaring" av gode og veldokumenterte/argumenterte innslag skal få stå uimotsagt.

Mot dumskap kjemper selv guder forgjeves heter det ;)

Skrevet

Jeg har ingen grunn til å kommentere med mer enn "ingenting", da jeg ikke har interesse av å diskutere saken. :) Det er ikke dermed sagt at jeg med "ingenting" avslører hvor lite jeg kan om temaet.

Du som i så og si hver diskusjon krever at andre ikke tillegger deg karakteristika som ikke stemmer overens med virkeligheten, burde holde deg for god til å konkludere med at vi som ikke vil delta i en ødelagt diskusjon dermed ikke har nok viten til å diskutere med en verdensvant debattant som deg. Fei for din egen dør før du sier at vi andre ikke er kompetent nok til å delta i diskusjonen.

"Ikke vil" er ikke synonymt med "ikke kan". Men det regner jeg med du vet. ;)

Skrevet

For å være off-topic i en allerede kapret tråd så vil jeg svare på det Paul-André skrev til mitt innlegg.

Den serien sier at blir du skitten eller søler så blir fedrene eitrende forbanna.

Sitat:

JEg vil påstå at dette stemmer overraskende ofte. Riktignok er reaksjonene satt på spissen. For min egen del så kjenner jeg igjen tanken bak reaksjonen fedrene har, og ikke selve reaksjonen. Om du spør barn så vil trolig(framsetter kun en hypotese her) de fleste barn oppfatte det som at foreldrene blir sinte dersom de roter/søler/skitner seg til osv.

Har du virkelig sett den serien? Hanna fra Tana!!!!

Selvfølgelig har jeg sett den serien! Hanna fra Tana er en glimrende parodi på Disney Channels mer tvilsomme rollemodell Hannah Montana(Dersom vi snakker om den typen barne-tv så kan jeg være tilbøyelig til å være enig med deg). "Krem nasjonal" er et program for de litt større barna(de såkalte preteens), og de har hatt strålende norske artister som Donkeyboy og Lars Vaular i studio.

Når den gikk, så gikk og Shagma, Lekestue, Maijka jenta fra verdensrommet, Collargol og flere.

Det er riktig det, men jeg påpekte at det manglet en skikkelig satsing på eldre barn enn de som blir truffet av barne-tv-segmentet. Shagma og Maijka, jenta fra verdensrommet kunne være eksempler på slike serier, men det at NRK hovedsaklig produserer såpass mange programmer for de litt større barna selv er relativt nytt.

Ifølge ei "tom tønne" her så var all barne-tv før laget for å bedrive kommunistisk indoktrinering som f.eks. at ingen er mindre verdt enn andre og denslags.....fysjom

Den er jeg faktisk ikke enig i. Vet ikke om du husker sangen: "Noen barn er røde, noen barn er blå, alle er vi forskjellig, men det er utenpå"

Det sitatet var ment ironisk mot en debattant(jeg tipper du vet hvilken). Jeg hadde opprinnelig gjort det overtydelig at det var ironi, men jeg fjernet det før jeg postet innlegget.

Skrevet

Sitat Aleksander: Jeg har ingen grunn til å kommentere med mer enn "ingenting", da jeg ikke har interesse av å diskutere saken.

hm, :confused: men hvorfor i alle dager komenterer du saken da om den ikke intereserer deg? Og hvordan kan du forsvare att du til og med forsøker å latterligjøre andre? da blir innlegget ditt en klar logisk brist herfra til Spjelakvik for hva jeg kan se.

Sitat Aleksander:

Du som i så og si hver diskusjon krever at andre ikke tillegger deg karakteristika som ikke stemmer overens med virkeligheten, burde holde deg for god til å konkludere med at vi som ikke vil delta i en ødelagt diskusjon dermed ikke har nok viten til å diskutere med en verdensvant debattant som deg. Fei for din egen dør før du sier at vi andre ikke er kompetent nok til å delta i diskusjonen.

Att du anser en debat for ødelagt om den ikke går i din favør får stå for din egen regning, Atpå til en debatt som du etter eget utsagn ikke innterserer deg for :blush:

For min og mange andres del føler jeg tråden har vært fulgt til prikke og har vist ett stort og vidt engasjement. Derimot føler jeg meg beretiga til å reagere når folk bedriver "idiotforklaring" av de som har andre synspunkt enn selg selv. Å jada, innimellom er det gjerne ironi og sarkasme som trengs for å få folk i tale, noe jeg nok en gang fikk vist nå :grin:

For å oppsumere tråden fpor dem som ikke har tatt seg bryet med å lese det som er fra side 1 til slutt.

Trådstarter var iritert over det han annså som mas om rasisme fra en Kongolesisk politiker.

Noen komenterte att begreper som rasisme og diskrimnering var blitt utvanna og misbruk så det knapt hadde noen betydning lengre.

Etterhvert kom noen med tanker og argumenter for hvem som står bak denne utvanninga, og hva de har til hensikt med denne "hat mot hvite mann og vesten generelt" kampanjen. Alt er blitt vedlagt utalelser fra tillitsvalgte og ledere i de organisasjoner som er blitt beskyldt for denne utvanninga.

Linker til de samme personers andre politiske arbeid er blitt lagt til for å UNDERSTREKE argumentene.

Det er blitt nevnt att bla, barneTV er og har i flere tiår vært en bevist kanal for å etablere akurat den politiske holdningen disse folka ønsker. Altså det som kalles propaganda. Bedre kan ikke den kampanjen forklares etter hva jeg kan skjønne.

Det er blitt vist til att ledere i nevnte organisasjoner er dømt for politisk motivert vold, noe som undertegnede anser som like avskyelig og tapersk som rasemotivert vold.

(3 mnd, ubetinga og 8.000 Nkr i foreleg pluss erstatning for skade på annen person)

Oppsumert har altså dette vært en fin og verdig debatt, helt til noen fant det på tide å bedrive idiotforklaring av enkelte debatanter.

Det er riktignok blitt stilt endel sprøsmål som debatanter ikke har sett seg istand til/lysten på å motargumentere eller svare på. Men ingen kan jo tvinges til å utale seg i ett fritt samfunn.

Og noen politiker er jeg så absolut ikke. Jeg er ingen hestehandler og står last og brast ved min til enhver tid gjeldende overbevisning. Ny kunskap gjør dog att enkelte standpunkt kan endres etterhvert. men ikke fordi noen forsøker å "idiotforklare" meg eller andre. Ei heller av trussler om vold eller terror.

Skrevet

Til Ole Marius Holden

Hvilken debatant har sagt det du påstår her?

Sitat: all barne-tv før laget for å bedrive kommunistisk indoktrinering

Imøteser svar UTT

På forhånd takk ;)

Skrevet

Og til de som lurer på hvorfor dette ender opp i en politisk debatt. Vel kansje ikke så merkelig all den tid vi snakker om en politisk maktkamp i Kongo som har pågått i mange tiår.

Skal du få støtten fra de fattige analfabetene rundt om i Kongo er det ett verktøy som virkelig er effektivt, nemlig å etablere en offer-rolle hos dem du skal vinne, og så legge skylda på de rike/hvite. Slik liker folk å høre. Det er ikke verre enn å se på linken som trådstarter la ut og samenligne med endel andre saker fra den Kongolesiske maktkampen de siste åra.

Der nede har de nå valget mellom pest og kolera.

Og en ting til, Marxister har alltid vært meget ivrige i å etablere den jevne Afrikaner som offer for den hvite mann, så hvem er det egentlig som bedriver mest undertrykking/undervurdering av andre folkeslag tru?

Skrevet

Paul Andre viser til noe veldig viktig, og jeg mener denne indoktrineringa begynte allerede da jeg satt forran Vibeke Sæther å så barn TV. Vi vokste opp med komunistisk propaganda barne TV som Jon Blund og Pompel og Pilt. ja dette VAR komunistisk propaganda, og intet annet.

Det var dette sitatet fra et av dine tidligere innlegg jeg siktet til. Jeg satte det selvfølgelig på spissen, fordi jeg mente det ironisk, noe jeg har beklaget allerede:)

Skrevet

På spissen? Du påstår jo att jeg mente ALL barne TV fra den tida var av den sorten. Det er stor forskjell mellom å skjære seg i fingern og å kutte av seg huet vet du ;)

Det får jo en helt annen betydning når det fremstilles slik du feilaktig gjorde og da kan en fort være med på å latterligjøre noe som slettes ikke er latterlig i det hele tatt.

Men greit, da fikk vi demantert den feilsiteringa.

Skrevet
Det får jo en helt annen betydning når det fremstilles slik du feilaktig gjorde og da kan en fort være med på å latterligjøre noe som slettes ikke er latterlig i det hele tatt.

Tvert imot, jeg benyttet virkemiddelet for å framheve det latterlige i påstanden. Jeg har overhodet ikke dementert noe som helst. Jeg forklarte hvorfor jeg skrev som jeg gjorde, men jeg mener ikke jeg tar feil. Du viser til noen av de viktigste barne-tv-seriene fra en tidsperiode, og benytter et språklig grep som tyder på at du mener at det var mange flere av samme sorten("Vi vokste opp med komunistisk propaganda barne TV som Jon Blund og Pompel og Pilt. " ditt sitat) Jeg tolker dette som at du mener at det var mange flere av disse seriene som inneholdt "kommunistisk propaganda"(du klarer forøvrig ikke å vise eksempler på denne typen propaganda fra disse seriene). Dersom dette ikke var din mening, og at du mente at kun Jon Blund og Pompel og Pilt inneholder "propaganda" så kan jeg godt beklage min uttalelse, men dersom det er dette du mener så ser jeg ærlig talt ikke problemet.

Skrevet

Jon Blund var jo som du burde vite ett propaganda produkt fra DDR. Dette er jo ingen stasi hemelighet akurat. Pompel og Pilt var skapt av medlemmer fra AKPML, ett klart komunistisk parti. Poenget med dette dukke teateret var å fremme ett syn om att det etablerte samfunnet var tungrodd, udemokratisk og styrt av mer eller mindre maktsyke dumminger. Er det noe du heller ikke har fått med deg altså?

Dette har jo også vært oppe i det offentlig ordskifte både på den tida og i nyere tid. det var jo temmelig mye krangling om disse seriene skulle vises eller ei da de ble lagt frem for NRK i si tid.

Det samme gjalt den klart anti Amerikanske profilen til dette Pernille i skogen dukketeateret. Jeg nevnte disse som 3 gode eksempler og ser vel ikke att jeg skal måtte dele opp og skralte og vralte alt av barneTV fra den tida for å kunne argumenere som jeg gjør. Det får da være grenser for hvor detaljert en skal måtte gå for å få kred for å understreke/eksempelgjøre sine argumenter.

Kranglinga om hva som var "høvelig" av barneTV endret seg litt da vi entret 80 tallet. Da ble det plutselig Rock `n Roll og debatt med sensur når Colargol var i ville vesten. Det var jo pistoler må vite, og indianere som så ut som, ja nettop indianere, eller American natives som jeg velger å kalle dem.

Nei barneTV har alltid vært og vil for all tid bli eksponert for debat like fullt som det vil bli misbrukt som propaganda. Akurat som reklamebransjen gjør hva de kan for å eliminere all kritisk tankevirksomhet så har den bransjen kun lært fra tidligere politiske systemer. Til og med Rockfeller foundation hadde en bevist propaganda innen både film og media

retta mot barn både før, under og etter 2nd verdens krig. Det skulle da bare mangle om ikke maktnettverk bruker de virkemidlene de har til rådighet?

Og bare for å understreke nok en gang, Jeg har ALDRI sagt att alt av barne TV fra den tida var komunistisk propaganda, jeg har ikke en gang antyda hvor stor mengde av det totale TV tilbudet dette gjelder. Så når du prøver å gi det inntrykket ved å feilsitere meg så til de grader er dette å forfalske mitt argument.

Men er du enig i att denne rasist hylinga fra en viss retning mot oss vestlige "casuals" er gått for langt da? Bare for å trekke oss litt mer i retning utgangspunktet på debatten.

Og er det noe i det jeg sier når jeg henviser til en bevist kampanje fra en politisk retning som tjener på å demonisere det vestlige samfunnet?

Skrevet

Fair enough, jeg ser hva du mener, men jeg forbeholder meg retten til å være uenig med deg. Jon Blund(Sandmännchen) har blitt kritisert for å kunne tolkes som en "kommunistisk propagandafigur som viste en idealisert versjon av fellesskapet og de tekniske fremskrittene i DDR"(fra wikipedia)

Når det gjelder Pompel og Pilt så må jeg nok be deg om litt hjelp til å finne ut hvorvidt Bjørg og Arne Mykle var medlemmer eller i det hele tatt involvert i AKP M-L(riktignok var komponisten til serien, Arild Bomann politiker for Arbeiderpartiet, men det blir en litt søkt kobling) Din tolkning av poenget med serien blir nok akkurat det; din personlige tolkning. Det at du mener at Pompel og Pilt er en kritikk av det etablerte samfunnet er en grei oppfatning, men jeg deler den ikke.

Det at historiene om Pernille og Mr. Nelson har en klar antiamerikansk profil er også et tolkningsspørsmål. Man kan tillegge programmet en klar antilønghalsprofil, en antiskrytepaveprofil eller hva man egentlig ønsker å lese inn i det. Det at du har en mening gjør det ikke til en universell sannhet. Du bør lære deg å skille på tolkning og fakta. Så lenge du ikke klarer å legge fram mere fakta enn synsing og tolkninger så forbeholder jeg meg retten til å tolke det som jeg ønsker(er ikke det noe av det du frykter ved kommunismen? at en person mener at hans sannhet er alles sannhet?)

Forstå meg rett, jeg er fullstedig klar over at også barneprogrammer kan brukes til propaganda. Se bare på Disney under andre verdenskrig!

Igjen, jeg har ikke prøvd å "forfalske ditt argument". Jeg spisset utsagnet ditt for å få fram det jeg mente var latterlig i påstanden.

Din tolkning av "rasist hylinga"(ditt sitat, og derfor orddelinga) ligger i samme kategori. Tolkning. Jeg har så langt ikke sett noe som kan minne om en bevisst kampanje fra noen parter for å demonisere noen andre. Det kommer enkeltutspill fra flere sider som ikke er heldige, men jeg TOLKER(jada, jeg tolker jeg også...vi er bare uenige) ikke disse utspillene som noe annet enn et forsøk på å slå politisk mynt på enkeltsaker...

Skrevet
Sitat Aleksander: Jeg har ingen grunn til å kommentere med mer enn "ingenting"' date=' da jeg ikke har interesse av å diskutere saken.

hm, men hvorfor i alle dager komenterer du saken da om den ikke intereserer deg? Og hvordan kan du forsvare att du til og med forsøker å latterligjøre andre? da blir innlegget ditt en klar logisk brist herfra til Spjelakvik for hva jeg kan se. [/quote']

Du får stå for det du her sier, men jeg har ikke forsøkt å latterliggjøre noen eller noe som helst. Slutt å legge skylden over på meg bare fordi du føler deg truffet. Jeg kan ha en mening om et tema som interesserer meg, og jeg kan ha en mening om et tema som ikke interesserer meg, og det tror jeg du er enig i. Det gjelder for alle.

Att du anser en debat for ødelagt om den ikke går i din favør får stå for din egen regning' date=' Atpå til en debatt som du etter eget utsagn ikke innterserer deg for

For min og mange andres del føler jeg tråden har vært fulgt til prikke og har vist ett stort og vidt engasjement. Derimot føler jeg meg beretiga til å reagere når folk bedriver "idiotforklaring" av de som har andre synspunkt enn selg selv. Å jada, innimellom er det gjerne ironi og sarkasme som trengs for å få folk i tale, noe jeg nok en gang fikk vist nå [/quote']

Hvordan kan du vite om den går i min favør eller ikke? Jeg har ikke tatt noe parti, ikke noe standpunkt i saken i det hele tatt. Det eneste jeg poengterer er at det i stor grad utvises paranoia i mine øyne. En fjær blir til ti høns straks du kommer med disse fire sider lange innleggene dine om marxisme, kommunisme, røde djevler og annet snikksnakk.

Dette sier jeg bare for å poengtere at du gjerne blåser opp et tema til de grader ut av proposjoner i forhold til det det egentlig er. Det er nesten så jeg vil tillate meg å kalle det konspirasjonsteorier. Og de er ikke mye verdt, beklager å måtte si det.

Skrevet

Du Even ett tilfelle er netop det,,,ett tilfelle, flere ganger er det vi kaller en tendens. Og ikke kom å forsvare det denne drittsekken har gjort, og det han står for politisk. Isåfall har du enorme utfordringer for å fatte det mest elementære av hva som kan kalles normal og akseptabel adferd og holdning.

Å sammenligne denne drittsekken av en politisk styrt voldsmann med en respektert og lovlydig mann som Tønne bare viser hvor langt denne Nazu gjengen er vilige til å gå for å prøve undra seg fakta og ansvar. Fy faen jeg blir kvalm av slike. Og med statstøtte og gode greier. vel kansje på tide å troppe opp på partyministerens kontor med ett søksmål på trappa?

Det er jo typisk disse venstre radikalene å avskrive seg etthvert ansvar og konsekvenser. Det er jo det hele den komunistiske bevegelsen nærer seg av. Taperdyrking, populisme og å avsi seg etthvert ansvar for sine egne valg og handlinger.

Når deres folk gjør noe som de blir tatt med buksa på knea for, nei da er det enkeltepisoder og enkeltpersoner. Når deres erklærte "fiender" har begått ett eller anna de misliker, da tar de hele røkla under en kam som den mest naturligste ting. Nei Even, hele den komunistiske ideologien sliter no jævlig med både historia si, og de folka som fronter denne taperideologien.

Og er det noen som gjør hva de kan for å motarbeide den frie tanke er det de på yttre venstreside i alle saker de involver sine forpesta huer med.

Ikke en gang har denne gjengen opptrått sivilisert i forhold til sine politiske motstykker. De lager faenskap i gatene, slår inn vinduer på alt fra næringslokaler, restauranter, forsamlingshus med salen full av bar som har selskap, og har ingen som helst planer om å slippe det frie ordet til i offentligheta.

Du må begynne å se hva folk faktisk gjør i sine nettverk, Hva de står for og hvorfor de samme sleske psykopatene alltdi er i front. Dvs de ser gjerne att noen andre blir dytta forran dem selv slik att de kan liksom si att "nei dette var enkeltpersoner som vi ikke kan kontrolere, og vi står tar avstand fra det de gjorde, MEN vi forstår dem og skjølnner hvorfor de gjøer det. Underforstått, pøbelen var styrt av samme talsmenn som jeg snakker om her.

Dette Even er en organisasjon som er sunket for sine egne feilgrep. Bare å begynne lete etter en ekte antirasistisk organisasjon en gang for alle. Det disse folka har stelt til vil aldri kunne kostes under teppet lenger.

Til slut vil jeg utrykke hvor kvalm jeg blir av den røde DB som så frekt og freidig påstår det var dem som avslørte dette forholdet den 13 mai 2010. Ikke faen, den blekka, som resten av den hyklerske rikspressa har utelatt og ta opp denne saken som sivile rundt om i landet i flere år har debatert. Falske redaksjoner er vel ett av de første tegnene på ett samfunn som har sovna på post.

Nå er dem endelig kviott røde Åsheim, men den redaksjon skal jaggu jobbe godt og i lang tid for å få igjen noen av den respekten de en gang hadde.

Skrevet

Her må jeg si meg enig i mye av det du skriver i innlegget ditt om den VG-saken, Per! En mann med så kraftige voldstendenser som det er snakk om her, skal ikke ha et ledende verv innen en antirasistisk organisasjon. Har man gjort det før, er det lettere å gjøre det igjen, og vold har ikke noe med kampen mot rasisme å gjøre.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...