Mathias Kjærstad Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 http://www.dagbladet.no/2010/05/05/nyheter/terror/utenriks/afghanistan/usa/11581108/ Bra jobba! Siter
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Ja, men jeg lurer paa hva var det som var spesielt som gjorde disse flygelederene flinke/dyktige Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Tja, videreformidlet beskjeden fra flyselskapet om å stoppe flyet? :grin: Det var ikke den helt store jobben, men de gjorde det som var riktig i hvert fall. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Jeg ser heller ikke at de har vært særs dyktige/flinke. De fikk en beskjed fra selskapet/politiet/hvem vet, om å stoppe flyet. Uansett hvem, var det noen med den autoriteten. ATC bare videreformidlet beskjeden, og flaks gjorde at flyet ikke rakk å ta av. Lagt til: Det var ikke den helt store jobben, men de gjorde det som var riktig i hvert fall.De gjorde jobben sin. Om selskapet vil holde igjen flyet så har ikke ATC noe med det å gjøre, med mindre dette går utover trafikkflyt, sikkerhet eller noe annet som går utover ansvarsområdet deres. Politi/stat er en autoritet, og ATC skal da også høre på disse. It's that simple. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Skrevet 5. mai 2010 Debatt om dem var dyktige eller ikke ?`Herregud! Når jeg sier bra jobba, da mener jeg ikke bare ATC, mener jeg alt som fikk det er til. Og handlet så rask at dem klarte og be dem snu før dem var airborne! Noen på forumet her er født til og diskutere hver eneste ting Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 De gjorde jobben sin. Som jeg sa. Siter
Emil Topstad Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Flinke eller ikke, det var hvertfall bra flyet ikke kom seg til Dubai med den mannen på. Kjenner jeg USA rett, er det Guantanamo next på denne mannen. Siter
per berge Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Nei gitmo på han her nei? ærru gæern. Han bøle jo arestert på US jord og derved ingen kandidat for en evnt, terrorist internering. Det ble jo anonsert klart og tydlig i media i går att han opererte alene og var en del av en internasjonalt grupering,,,pussig att en som operer alene samtidig er endel av internasjonal gruppering. For kitt bare skjønn er det to selvmotsigelser. Og ikke finnes det noen som helst likhets punkter med tidligere terrorister. Ikke noen politiske, ideologiske eller for den saks skyld religiøse,,,opps der fallt jaggu R ordet ut av min munn. Det var jo slettes ikke meninga all den tid det ikke finnes noen tilknytninger til denne mannen og den religionen som andre terrorister før han påberoper seg. Nei jeg tror rett og slett dette var en reaksjon på konas kreditkort grense og att denne overgikk hans egen. Jeg ser hvertfall ingen ideolgiske eller religiøse knytninger. Men litt seriøst så skulle det vært interesant å se om de hadde fått snudd flyet om de var ute i internasjonalt luftrom før de kom over hvor han var. Er redd kylingene i Washington hadde latt det fare i frykt for eventuelle dipolamtiske "problemer". Jeg vil tro attr hadde flightcrew fått oplysninger ville vel de snudd, men hadde de fått denne innformasjonen om de var utenfor US luftrom tru? Se det er kun spekulasjoner, men slettes ikke så ukvalifiserte sådann. Siter
per berge Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 BTW, Gitmo er vel stengt for nyankomne turister etter hva jeg har skjønt. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Guantanamo skal stenges ifølge Obama.... Siter
Emil Topstad Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Eivind: Obama kommer nok aldri til å stenge Guantanamo, men kanskje deler av den, og ingen ting kommer hvertfall til å stenges før USA er ute av Irak... :whistle: Siter
Joakim Hagen Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Lol alle diskusjoner som kommer ut på dette forumet Haha. Var bra at selskapet ga meldng til ATC som var rask med å levere den til flyet. Siter
per berge Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Selskapet? Mener du det var Emirates som avslørte teroristen? Cheezez :blush: Du skjønte altså ikke att den meldinga fra tårnet var det vi kaller en "hvit løgn", en dekk historie for ikke å hause opp situasjonen? jaja, du om det. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Om det ikke var selskapet som sendte melding om at flyet skulle tilbake til ramp, kan du ta deg en god f på at de var informert om saken Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.