Gunnar Seljeseth Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Har Aftenposten fraveket sitt standpunkt om Riksmål (også kjent som "konservativt Bokmål)? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3637633.ece Sjåføren av denne bilen mister førerkortet i et halvt år og får 6.000 kroner i bot, etter en kjøretur på E 18 ei natt i februar. Den korrekte benevnelsen under Riksmål/konservativt Bokmål er da vitterlig "en natt"? Eller er dette nok et eksempel på forfall av korrektur i Norske aviser? Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Eller et eksempel på fritidsproblemer :grin: KlarAr ikkJe helt å bli irritert over sleke ting, men so e jo ikkJe eg høgare utdanna eg dao. Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Hei Nå er det vel lenge siden Aftenposten gikk vekk fra "konservativt bokmål".. Det skjedde allerede mens jeg gikk på Videregående (for mange år siden) skole.. Oddvar Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Skrevet 5. mai 2010 Så jeg sitter altså inne med gammel informasjon? Greit å vite... Siter
Magnus F. Meese Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Gunnar, det må da være noen medstundenter å ta en øl med der nede? Å pirke på bokmål/nynorsk-blandinger hos aftenposten blir kanskje litt vel drøyt? Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Uansett så er det vel valgfritt om man vil skrive en eller ei natt? Siter
per berge Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Tanta har vist pasert VG i opplag den siste tida så det er kansje i "språget" svaret på detta ligger? :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.