Emil Topstad Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Eller hva sier dere? KLIKK Det er jo så fint å bli arrestert i Norge, etter noen timer på en kjedelig celle hos politiet blir man omtrent sendt på hotell.. Jeg er hvertfall flau over Norge's fengsler! Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Ja det er et fint asylmottak vi har fått :sick: Siter
Håkon Fossen Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Dette tiltrekker bare fler kjeltringer fra hele verden. Må da være lett å rømme herfra også, lavt gjerde og vaktene er ikke bevæpnet! Blir litt for dumt å lage et så fint fengsel, fangene er ikke i et fengsel for å ha ferie, men de skal lære at man ikke skal gjøre ulovlige ting. Dette gjør vel bare at flere vil begå noe ulovlig, tror jeg da! Siter
Simen Elvestad Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Hans Henrik Høilund sier at det er svært viktig at fengselet ser mest mulig ut som verden utenfor. Er ikke noe av grunnen med fengsel at man skal få dårligere boforhold enn hva man hadde før man havnet bak lås og slå? Fangene bor jo nesten på lik måte som de gjorde før de havnet i fengsel. Dette kan ikke kalles fengsel, men derimot Hybel med pigg gjerde. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Dette kan ikke kalles fengsel, men derimot Hybel med pigg gjerde. Det vil jeg ikke si, de har det 15 ganger finere og bedre der enn jeg har det her på min hybel. Penger til oss som går skole og trenger stipend er ikke viktig, ja jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre i sommer når jeg ikke får stipend til å betale hybelen, får bare håpe på det jeg tror, nemlig at hybelverten er hjelpsom. Derimot er det viktig for Norge at fangene som har gjort noe ulovlig bor i det som renner over av luksus uten og bekymre seg over en dritt. Og ja, kjenner at dette gjør meg regelrett forbannet for jeg både jobber liv skiten ut av meg, og prøver å få regnskapet til å gå opp, hvorfor? Jo naturligvis for at jeg svært gjerne vil jobbe med luftfart fordi det er det jeg vil, og for at jeg har tenkt å være en oppriktig borger som skal være med på å sørge for at samfunnet skal gå rundt også i fremtiden :mad: . Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Jeg undrer meg over hvordan den humane tankegangen spiller inn for studenter i Norge : ) For DE som har litt på rullebladet fra før av er vel ikke veien lang for å oppgradere boligforhold litt... Siter
Morten Ruud Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Bare å oppgradere boforholdene deres det. Det er ingen som nekter dere å være kriminelle å bosette dere i Halden Fengsel. Da kan dere få hybelen deres med gratis mat og en flatskjerm tv. Også kan jeg komme på besøk, og høre om dere synse det fortsatt er flott og luksus å bo der. Jeg synes på ingen måte at USA eller andre land skal være vårt forbilde når det gjelder kriminalomsorg. Det fungerer jo ikke det de driver med der borte. De har helt feil fokus på hvordan man bekjemper kriminalitet. Amerikanere er livredde for sin egen skygge, jf. Bowling for Columbine og andre dokumenter. Slik må det ikke bli i Norge. Utgangspunktet for kriminalitet er fattigdom (stort sett), med unntak av de som søker adrenalinkick, spenning og morsomme dager før man blir fengslet. På samme måte søker soldater, brannmenn, politi, fengselsbetjenter og mange andre yrker spenning og utfordringer i hverdagen. Også piloter som dere ønsker å bli (i hvertfall militære piloter.) Hvordan bekjemper man kriminalitet mener dere? Jeg mener så absolutt at mennesker som har blitt dømt av staten skal ha en straff, og jeg mener at straffenivået er særdeles lavt i Norge. Det kan se ut som at endel av disse dommene blir strengere for tiden, og det er bra. Men, straffen er ikke nødvendigvis så veldig individualpreventiv. Mange av de som har blitt dømt får gå ut porten, og blir stående der med en søppelsekk i hånda, litt penger til taxi, men kanskje ingen leilighet å reise til. De blir altså gående gatelangs om nettene i Oslo, og andre byer. Hvor mange av dere har forsøkt en uke uten en leilighet, eller å gå til Frelsesarmeen for å motta mat? Norge i dag er et egoistisk land der vi kjøper oss ut av problemene våre, på alle områder! Vi har f. eks ikke dugnad lenger, og hvor mange av dere tilbringer dagen ute i den friske luften sammen med naboer og venner? Hvor mange av dere kunne tenke dere å jobbe for en frivillig organisasjon som Røde Kors, ønsker å være støttekontakter for vanskeligstilte barn og ungdommer, jobber på fritidsklubber en kveld i uken, er et avlastningshjem, snakker med naboene sine og spør hvordan de har det, kommer til å ta vare på foreldrene sine når de blir eldre eller sender de på gamlehjem? Det er tusenvis av eldre mennesker som ikke får besøk av familiene sine når de sitter på gamlehjem, eller blir spurt om de har lyst til å komme på besøk. Istedenfor, kommer familien og sitter der en times tid annenhver/hver uke. Ungdommer ønsker å bli sett, og tatt vare på. Støttekontakter og avlastingshjem hjelper, ikke fengsler. Å hjelpe hverandre til et bedre samfunn er det som hjelper, ikke fengsler. Og, ikke kom å si at dere "ikke har tid", dropp heller den ekstra flighten mellom ENVA og ENGM. 1/3-del av de som sitter inne i norske fengsler i dag soner samledommer på bøter, dvs. at de har fått endel bøter som tilsvarer 4-6 måneder eller mer, og soner seg fri fra disse. Bøter blir idømt de som driver med småkriminalitet. Årsaken til dette er at de ikke har penger til å betale bøtene. Altså, de har ikke penger til å leve. Resten kan det godt hende har nok av penger, for hva jeg vet. Øst-europeerne som kommer til Norge er i det store og hele lovlydige mennesker som ønsker å ta seg av familien sin, akkurat som oss. De kommmer hit for å arbeide, og gjør faktisk så godt de kan. Det er heller grådige nordmenn innenfor byggebransjen, tungtransport-bransjen og andre bransjer som tvinger disse til å arbeide for det disse nordmennene mener er nok lønn for de. (Jeg blir bare sint!) Østeuropeere er ikke i nærheten av lønnsnivået vårt eller lønnvs. kostand for å leve. Vi renner over av luksusprodukter og i Norge kastes det mange 100 tonn med mat, ukentlig! I Europa, Asia, Afrika, Oseania, Sør-Amerika, Nord-Amerika sulter mennesker i hjel hver eneste dag. Og dere som klager på at dere har så lite osv. Når mener dere at dere har nok penger? Når mener dere at dere er lykkelige, og dere ikke trenger mer penger? Aldri? Også noen ekstra spørsmål på slutten. Jeg ønsker å få høre deres mening omkring hvordan man får avskaffet kriminaliteten totalt? Hvordan ville dere at mennesker skulle se på dere dersom dere var kriminelle? Dette ble veldig mye, men urettferdighet og skjev fordeling av verdens goder er noe som engasjerer meg veldig. Dessverre, gjør jeg altfor lite for å gjøre noe med det. Avslutningsvis, her kan dere se den skjeve fordelingen av rikdom i verden! http://origo.no/-/bulletin/show/319437_den-globale-landsbyen Gratulerer, dere vant lotteriet og ble født i Norge! Døm andre mennesker som ikke har det så godt som dere og sett de i fengsel! Det fortjener de! Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Bra innlegg Morten, men vi kan ikke gå rundt å bry oss om alle andre i verden. Vi er allerede for mange. Det dør mellom 200-300.000 hver dag her i verden av alderdom, sykdom, drap etc etc. Norge syr puter under forbrytere. Ta et eksempel. Hvis en person overfaller og voldtar ei jente/dame, og hu er ute av stand til å forsvare seg (Les: overstadig beruset/blackout) så er strafferammen for dette 21 års fengsel. Den som blir dømt for dette får maks 2 års fengselsopphold i Halden fengsel. Med flatskjerm og mulighet for utdanning. Han får tilogmed lønn for å sitte inne. Jenta som ble voldtatt blir avglemt og må klare seg selv med store psykiske problemer kanskje. Det jeg synes er ekstra flaut med dette fengslet er at det er konsernet jeg jobber i som bygget det. 7 av 10 innsatte i Halden er utlendinger. De skal sendes ut av landet etter soning. Hvorfor sa Storberget at utlendinger ikke skal sitte i fengsel, men sendes ut av landet, uten å gjøre det? Det er jo billigere for skattebetalerne å sende de ut med første fly enn å la de sitte på hotell et par år og vente. Det Siv mener om dette er riktig, men apekompaniet vil ikke høre, for de mener de står over alle andres meninger. Siter
Morten Ruud Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Godt eksempel! Men dum påfølgende setning. "Vi kan ikke bry oss om andre her i verden. Vi er for mange." Hvorfor skal da andre bry seg om oss og våre verdier?? Den "de" og "oss" mentaliteten må bort. Den fører til krig og hat. Vi er 6 milliarder mennesker på denne planeten. Det hadde vært masse mat til alle dersom vi hadde fordelt godene likt mellom oss. Vi kan ikke sitte her og forsvare at vi bruker masse penger på ferdigmat når andre sulter ihjel fordi de ikke har ris eller poteter? Jeg mener så absolutt at slike ting må dømmes hardere. Spesielt overfallsvoldtekter. Men, voldtektene som skjer i dag skjer som oftest av bekjente eller venner eller folk man møter på fest eller overnatter hos. Og i slike saker er det ekstremt vanskelig å dømme noen. Stort sett er det ord mot ord, og ingen tekniske beviser å gå etter. Hvem skal man tro på? Eksempel: En gutt og en jente er bekjente og har møtt hverandre noen ganger tidligere. Begge er interesserte i hverandre, og de reiser hjem til gutten. Hun er med hele veien i mål, og begge sovner. Morgenen etterpå har gutten lyst på mer, men ikke jenta. Gutten voldtar henne. Den første var altså greit, den andre ikke. Så må man stille seg spørsmålet. Hvem skal man tro på? De tekniske bevisene viser jo at de har gjort det, men det var jo med vilje fra begge parter. Juger jenta? Juger gutten? Et "intervju" som Natt og Dag har gjort, søk "intervju voldtektsmann" på Google viser tankegangen omkring dette. Det er et fiktivt intervju, men basert på fakta fra rettssystem osv. Eksempel: 7 av 10 utlendinger sitter fengslet i Norge fordi de soner for forbrytelsen før de blir sendt hjem. To av narkojentene i Bolivia sitter fengslet der nede, mens den ene lever rundt i frihet i Norge fordi hun klarte å rømme. Dømte må sone i Norge før de blir sendt hjem, eller så må vi være sikre på at de får straffen de fortjener i hjemlandet. Jeg synes ikke det er rettferdig at de voldtar en jente, også sender vi de til hjemlandet sitt uten noen form for straff, men rett ut i frihet. USA hadde en norsk seriemorder ute i gatene på slutten av 1800-tallet. Kvinnen drepte over 20 menn. De sendte ikke hun hjem med første båt tilbake til Stjørdal, og tenkte at det "det er billigst for oss", de lot henne sone i USA der kriminaliteten hadde blitt utført. Altså, verden har gått videre transportmessig siden den gang. Jeg ser den. Er en grunn til at Bolivia ikke ønsker å utlevere narkojentene og la de sone i Norge. Fordi Norge slipper de ut altfor tidlig, og jeg har ingen sympati for de jentene. Det kan se ut som at de kommer fra ressursterke familier, og dermed ingen unnskyldning for det de har gjort. Altså, drap/voldtekt/menneskehandling/slaveri/barnearbeid må og bør straffes hardere! De første to finnes det ingen unnskyldninger for. De andre er det vinnings hensikt og profitt på andres fattigdom og må gjøres noe med. Innbrudd og narkotikasmugling/salg er det fattige mennesker som driver med. Og det forstår jeg. Altså, en bonde i Sør-Amerika får 2 kr. kiloen for å selge bananene sine til BAMA. Bananene reiser halve verden rundt, og ender opp i Norge til 15 kr. kiloen. Det er ikke en "normal" pris i det hele tatt. Jeg hadde gjort som bonden umiddelbart og begynt å dyrke koka-blader og fått 50 kr kiloen istedenfor, og dermed tjent til livets opphold. Hadde ikke norske bønder fått milliardstøtte, og hatt klima til det ville de gjort akkurat det samme. Garantert! 20 % av verdensøkonomien er kriminalitet i større eller mindre grad, og er pga. vestens råe og brutal makt, økonomiske sanksjoner og utnyttelse av den fattige verden. Av de 500 kr. du kjøper bukse for går under 10 prosent til bonden som dyrker bomull. Resten går til vestlige multinasjonale selskaper. Og det er faktisk nordmenn som misbruker narkotika fordi de har råd til det,, og det florerer av narkotika fordi vi er et enormt sterkt marked der kokain selges for 600 kr. grammet. AP's grunnleggende verdi, "solidaritet" er gull verdt. Tar en ny runde når neste kommentar kommer. Og jeg beklager at det kanskje har blitt en avsporing, men vi må snakke om noen mer grunnleggende problemer enn at vi har et fengsel i Norge som har norske standarder altså. Siter
Timmy Brandt Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Kom nu ihåg att om Norge ska upprätthålla sin status som "världens bästa land att bo i" så måste ju även fängelset vara lika bra som på utsidan. Siter
Olav Einar Moldestad Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 føler meg sliten, kanskje jeg skal booke et par netter:) Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Det er lite tvil om at fengslene i Norge er meget godt likt av di kriminelle. En gammal klassekamerat av meg ramla skikkelig utpå for en del år tilbake, og han fortalte at det var helt normalt å begå en handling av en eller annen grad litt utpå sommeren, sørge for å bli tatt for dette, for å tilbringe vinterhalvåret bak murene. Mye bedre enn å være fri mens det var kaldt og stusselig. Bak murene savnet di ingenting av noe slag fortalte han.( les div rusmidler) Og di ble behandlet så bra at di fleste synes det var helt greit å ta nok en tur neste vinter. Nå ønsker ikke jeg noen noe vondt, men ett fengsel skal vel i utgangspungtet være en straff, og ikke en plass du blir så godt tatt vare på i vinterhalvåret at man begår nye handlinger bare for å komme seg inn igjen neste vinter?? Fullstendig klar over at det er noe spesielt med di gutta jeg her forteller om, men jeg synes det lugger litt. Siter
Emil Topstad Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Skrevet 2. mai 2010 Jeg ønsker å få høre deres mening omkring hvordan man får avskaffet kriminaliteten totalt? Man får ikke avskaffet kriminaliteten totalt, det kommer aldri til å skje så lenge jorden er rund. Men man kan få en "engangskriminalitet" hos de fleste. Fengseler burde etter min mening være en plass du overhode ikke vil tilbake til, så du angrer skikkelig når du først har blitt plassert på cella. Lange straffer, og fengsler du vil ut av etter noen timer. Uansett så er det tydelig vis kun det som hjelper. Og dagpenge ordningen skulle vært fjærenet. Da folk fra fattigere land tjener store summer mens de sitter bak norske murer. Nei, dagpengeordningen skulle vært fjærnet, så skulle de som ikke "hører" til i Norge vært sendt til sitt eget land, og de som "hører" til i Norge, fikk heller komme til en leilighet når de kom ut, hvor de da fikk tildelt en jobb, og lån til en leilighet / hybel. Lånet måtte de jobbe ned, og om de ikke betalte ned lånet, som du faktisk jobber for, med lønn vedsiden av, så er det tilbake i fengsel og starte hele prossesen på nytt. Da vil de som ikke gadd å jobbe ned denne gjellda etterhvert skjønne at, -nei detta gidder ikke jeg, jeg vil ikke tilbake til det fengselet igjen. For andre var sikkert denne tankegangen helt teit, men det er nå det jeg tror og mener vil hjelpe. BTW: Hvordan er fengslene i Sverige o Danamrk sammenlignet med Norge? Er det ca det samme? Siter
Even Moe Egenes Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Støtter det du sier helt og fullt Morten! Ett fengsel bør være humant, men det finnes grenser fordet om.. Siter
Tom Knudsen Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Sånn skulle det vært he he, da holder det med 100 kvadrat og en luftegård. Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 He he. Tom.. Det finnes vel kanskje en mellomting?? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Du har et godt poeng Morten angående de jentene i Bolivia. De ville ikke sende de tilbake grunnet de lave og rare straffene vi har her i Norge. Kjører jeg på rødt lys, så straffes jeg hardere enn om jeg slår ned en person på gata i blind vold. Men ser det med å holde utenlandke forbryter bak murene før de sendes hjem. Her bruker UD enormt mye penger på de tullingene nede i Kongo for å "håpe" at de blir frifunnet. Hva om en fra Kongo reiser til Norge og begår et drap. Kommer da regjeringen fra det landet hit for å prøve å frifinne han da? Enn somalia? Har ikke hørt historier om at de prøver å hjelpe flyktninger her til lands med å gå fri etter ugang. Men tilbake til fengslet på Halden. Skjønner at mange vil gå forbrytelser grunnet bedre boforhold om vinteren og slikt. "Norge. Verdens beste land å bo i." Ja, for de som har det godt med økonomi og forbrytere. De som er vanskeligstillte sliter i lange NAV køer. Gamle sitter i lange gamlehjemskøer. Folk går opptil flere år og venter på en operasjon som vil få de tilbake til arbeidslivet. Fengslet på Halden er valgflesk og brifing til de valgte bare for å vise at "vi viser omtanke" Hva om de ekstra millionene de brukte på luksus hadde blitt brukt til skole og barnehage? Er sikker på at et par prosent av veiavgifta har gått til dette istedet for vei. Noen som vet hvor mye penger som går ut av Norge til U-hjelp som ikke funker, og EØS-avgift som går til bedre motorveier i Albania. Ja, Albania har faktisk flere km motorvei enn Norge, og den har bedre standard. Er jo faktisk en skam å komme tilbake til Norge etter å ha vært i Sverige en tur. Fra fine flotte veier med veiarbeid over alt, til uoversiktlige og sprukkete veier med trær helt inntil bilrutene. Men penger til luksusfengsel har de. Norge prioriterer pengebruken helt feil etter mitt syn, og dette er et problem som vil vedvare så lenge Jens sitter ved makta. Norge har penger nok til å rette opp i mye. Ja, oljen vil ta slutt en dag, men man må investere i framtiden. Som tidligere nevnt her, så bør dagpengeordningen forsvinne. Kunne ikke vært mere enig. Greit nok at de som da slipper ut vil slite økonomisk, men de burde tenke på dette før de gjør noe som gjør at de havner i fengsel. Fikk spørsmål om å støtte Kampen mot narkotika. Sa nei, fordi har de vært så dumme å starte med det, så burde de klare å slutte med det selv ettersom de valgte å starte med det i første omgang. Kall meg gjerne empatiløs, men jeg gir en lang en i folk som ikke angår meg og mine nærmeste og bekjente. Når det kommer til hvordan avskaffe kriminalitet. Vel, hadde koranen sagt at det var en synd å stjele, hadde man løst 80% av problemet. Men det står jo i den at mot hedninger (Les: Ikkemuslimer) kan man gjøre alt man vil mot. Det er ikke Islam som er problemet, det er resten av verden ifølge deres øyne. Siter
Tom Knudsen Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 He he. Tom.. Det finnes vel kanskje en mellomting?? He he mulig Siter
Morten Ruud Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Nå aner faktisk ikke jeg hvordan pengebruken til Sverige er i forhold til Norge, så det kan jeg ikke svare på. Jeg synes det er utrolig morsomt å diskutere noe som dette, for det er jo faktisk et uløselig problem, som så mye annet her i verden f. eks. krig. Er det rimelig å sammenligne etniske nordmenn med nyankomne flyktninger, ofte fra krigsområder og uten sosiale nettverk? Det er flere innvandrere norske fengsler enn det er etniske nordmenn. Det har vært konstatert ganske lenge, men det er ingen som har forsøkt å finne årsakene til dette. Hadde nordmenn gjort en liten innsats i å ønske nye landsmenn velkommen istedenfor å hoie og skrike hver gang "muslim" og "islam" ble nevnt hadde nok verden sett mye bedre ut. Hver fjerde nordmann har ingen kontakt med innvandrere! Samtidig har 75 % av de som har daglig kontakt med innvandrere et positivt inntrykk, og synes de er veldig ålreite. Altså, kan frykten og troen på at de kun driver med kriminalitet komme av uvitenhet? Også, ang. noe på første siden kommentar 1 eller 2. I 2007 var det 6 500 som søkte asyl i Norge, og de kommer fordi de føler seg forfulgt av politiske, religiøse eller humanitære årsaker. Kort sagt, de har det ikke noe bra der de bor. Flykninger har det på samme måten. Jeg tror det hadde vært fint om Halden Fengsel faktisk hadde vært et flyktningemottak, rett og slett for å vise at vi bryr oss om folk som har det grusomt og vanskelig. Hvor har du lest at islam støtter kriminalitet? Av det jeg har fått med meg så har rusbruk, vold og vinningskriminalitet ingen støtte i islam. Kan du evt. peke til hvor det står? Antijihad Norge teller ikke Unge muslimske menns kriminalitet i Norge har lite å gjøre med deres religion. Også vil jeg bare påpeke at narkotikastraffene i Norge er strenge, og retten bruker gjerne opptil 21 års fengsel i alvorlige saker. I forhold til at de begår kriminelle handlinger for å komme i fengsel om vinteren..Så klart skjer det, det ville garantert jeg ha gjort også det. Men, dette skjer jo på grunn av en helt mislykket narkotikapolitikk blant annet. De har jo ikke noe annet sted å gå. Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Olav: 02800 er tlf nr for booking, ifølge Frode. :grin: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Her bruker UD enormt mye penger på de tullingene nede i Kongo for å "håpe" at de blir frifunnet. Bommskudd. UD er ikke der for å håpe på frifinnelse, men for å se om rettsprosessen går skikkelig for seg. Det dreier seg altså om å ivareta rettsikkerheten til "tullingene". Dessuten er den Norske regjeringen prinsipielt motstandere av dødsstraff, og det gjelder ikke bare "Norske tullinger på tur"... Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Unge muslimske menns kriminalitet i Norge har lite å gjøre med deres religion.[/Quote]Ja, si ikke det. Her er et kort sammendrag som treffer påfallende rett "Christians: Comfort rape victims, persecute rapists Jews: Comfort rape victims, persecute rapists Muslims: Stone rape victims to death, comfort rapists Christians: Knock on your door at annoying hours and hand out annoying literature to try and convert you. Jews: Don't even bother trying to convert you. Muslims: Don't bother to try and convert you, then slaughter you, your family, your dog, and burn down your house for not being a Muslim. Then they fly planes into your workplace. Christians: When people write cartoons saying Christians are violent, Christians respond with kind words and try to convince the person that they are peaceful. Jews: When people write cartoons saying Jews are violent, Jews respond with kind words and try to convince the person that they are peaceful. Muslims: When people write cartoons saying Muslims are violent, they slaughter innocent people in the streets, cause riots, burn homes, send death threats to the cartoonists, and then invade the cartoonists' homes (4 years later) with a hatchet and attempt to murder the cartoonist's 12 year old granddaughter who has a broken leg. Thus proving how nonviolent they are. Christians: Love their daughters and want only the best for them. Jews: Love their daughters and want only the best for them. Muslims: Stone their daughters to death if they don't wear their body-covering robes made out of black cloth (in the middle of a fucking desert) ; slit their daughter's throats and let them bleed to death if they so much as hold hands with a non-Muslim ; refuse to allow their daughters to receive an education. Christians: In the Middle Ages, were violent and cruel to non-believers. Jews: Never really gave a shit about non-believers. Muslims: Haven't gotten the memo that the Middle Ages were nearly a millennium ago. Christians: Vote against gay marriage. Jews: Vote against gay marriage. Muslims: Stone gays to death TOLERANCE! It's what the Middle East is known for. " Dette er vel egentlig over the top, men når man ser det i det hele og store så stemmer det ganske bra. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.