Fredrik Hoel Skrevet 13. august 2002 Skrevet 13. august 2002 Yo! Har nå fått meg nytt hovedkort, cpu og ram (hihi P2.26 northwood ) Etter jeg byttet, så virker ikke RW lengre.. den verken sender eller mottar. Men på selvtest hører jeg meg selv fint, så det har ingen ting med høytaler/mic og gjøre. Hva er feil`?? Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 13. august 2002 Skrevet 13. august 2002 Hei! Har du kun skiftet hovedkort og prosessor uten å foreta en ny innstallasjon av RW? Bruker du lydkortet som er innebygd på hovedkortet eller et eksternt? Hans Olav Siter
Fredrik Hoel Skrevet 13. august 2002 Forfatter Skrevet 13. august 2002 har installert RW på nytt.. bruker et Soundblaster Live lydkort (ikke d som sitter i standar..) Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 13. august 2002 Skrevet 13. august 2002 Ok! Har du disablet det onboardkortet i bios? Vær oppmerksom på at alle biosversjoner ikke gjør dette automatisk så du må gjøre det fysisk. Sjekk samtidig at du ikke har krysset av for noen av dempfunksjonene i RW. Prøv deg samtidig frem med valget av direct sound eller wav i RW. Hans Olav [ 13-08-2002, 20:44: Endret av: Hans Olav Sørensen ] Siter
Fredrik Hoel Skrevet 13. august 2002 Forfatter Skrevet 13. august 2002 Tror ikke det er lydkortet feilen ligger i, iom. at både lyd og mic virker.. Problemet er at RW ikke sender/mottar Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 13. august 2002 Skrevet 13. august 2002 Neivel. Et litt banalt spørsmål kanskje, men har du definert riktig sendeknapp under Transmit? Hos meg bruker jeg primær lyddriver under valget for Audio device section. Prøv begge mulighetene her. Hans Olav Siter
Fredrik Hoel Skrevet 13. august 2002 Forfatter Skrevet 13. august 2002 Jepp jeg har valgt riktig knapp.. Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 14. august 2002 Skrevet 14. august 2002 quote: Opprinnelig postet av Fredrik Hoel: Tror ikke det er lydkortet feilen ligger i, iom. at både lyd og mic virker.. Litt for enkelt det.... RW tar ikke hvilket som helst lydkort, men lyden ellers kan være ok. Hadde f.eks. et SB128 for å prøve, men dette er et kort som RW ikke liker. Sjekk hjemmesiden til RW om lydkortet du har er kompatilbelt med programmet. Men har RW virket før med kortet, ligger feilen et annet sted. Siter
Daniel Gjerstad Skrevet 14. august 2002 Skrevet 14. august 2002 Jeg har selv et Sound Blaster Live! lydkort, og det funker 100% i RW og XP (som Fredrik har). Siter
Fredrik Hoel Skrevet 14. august 2002 Forfatter Skrevet 14. august 2002 Fungerte jo med det kortet før jeg byttet hovedkort... Tror kanskje det kan han noe med brannmuren å gjøre.. får reinsatllere den Siter
Hans Olav Sørensen Skrevet 14. august 2002 Skrevet 14. august 2002 Det finns noen muligheter til. Prøv å flytt kortet på en av de 2 første pcislottene på hovedkortet å se om det hjelper. Hvis det er et Soundblaster 1024 kort du har, så er ikke dette de beste kortene for RW. Prøv også å skift til nyere drivere. Vær oppmerksom på at det er kommet nye drivere til Soundblaster som spesielt er laget for XP. Disse finner du på produsentens hjemmeside.http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp Hans Olav Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.