Emil Topstad Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Hei. Til høsten begynner jeg med to år læretid, er derfor interessert i og være på båt. Har sett litt rundt, og skal søke hos Color line, DFDS og Hurtigruten. Mulig jeg ikke kommer på det, men er det ikke andre selskaper som trafikkerer Norge med skip også? Vet at Stena line er en mulighet også. Om dere kommer på andre selskaper, f.eks krusskip som går til / fra Norge, så kom gjerne med de! Tips og svar, mottas med stor, stor takk!! :grin: Siter
Kenneth Rønning Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Vel nå er ikke dette til/fra Norge, men Fjord1 er jo en mulighet da? Du jobber jo på båt med passasjerer da også, om det er det som er det du har lyst til . Av nysgjerrighet må jeg spørre, hva skal du jobbe som på båt da? Bare lurer altså, trenger ikke svare om du ikke vil . Siter
Lars Hassel Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Halloy! Jeg vil absolutt anbefale deg og søke deg til AHTS eller PSV. Der er det ikke så mange folk ombord, men et kjempemiljø! Jeg var lærling ombord på en AHTS som opererte i middelhavet. Tro meg, det er deilig og stikke dit i 5 uker midt på vinteren:) Btw så var jeg lærling i maskinen, så hvordan det er og være Kokke lærling vet jeg ikke, men vil tippe det er veldig bra:) Siter
Kenneth Rønning Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 oyy, det må jo være fantastisk å jobbe som kokk på båt da. Ser at ikke Fjord1 var så aktuelt da gitt :grin: . Siter
Petter Kverneng Skrevet 30. april 2010 Skrevet 30. april 2010 Si ikke det. Noen må steke sveler. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Si ikke det. Noen må steke sveler. Stemmer! Må bare si at svelene på Fjord1 båtene er faktisk utrolig gode, hehe ( :grin: ) Siter
Even Moe Egenes Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Men Kenneth, her finner du hemmeligheten ved dem :grin: [video:youtube] Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Huffda, artig video, men spørs om jeg kommer til å spise flere da ja :grin: :crazy: . "Vare å lånt naboen sin MAREKRØ", haha :grin: Siter
andreas nærbø Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Anbefaler Hurtigruten Faren min jobber på MS Lofoten ( Stymann ) Har vert ombord der og det er til og anbefale . Siter
Lars B. Frostad Skrevet 1. mai 2010 Skrevet 1. mai 2010 Både DFDS Seaways og Stena Line, kan han nok bare glemme - hvis han skal bo i Norge. Selv jobber jeg i DFDS ombord på Crown, og av de få nordmennene som er ombord - kan ingen av oss bo i Norge. Dette pga. skatteregler mh.t. nettolønn. Skal man jobbe i Stena eller DFDS, må man enten bo i Sverige eller Damark - så da må man ta flytting med på "kjøpet" dersom man skal søke seg til disse rederiene; uansett lærlingeplass eller fast jobb. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.