Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Siden Eivind lagte en tråd om fvorittband, så tenkte jeg å lage en tråd om favorittsanger. Eller var det unødvendig? Her er mine iallefall, og det er mange! :grin: Losing my religion + Bad day + Drive (R.E.M.) Radio Nowhere + Cover me (Bruce Springsteen) Clocks + In my place (Coldplay) 21 guns (Green day) Freedom + SummerDays + Eurodancer (DJ Mangoo) Siter
Henrik Simonsen Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Mye å ramse opp her! Champagne EP 1. «Back in Style» 2. «Shitfuck» 3. «Sulfur Heart» 4. «Ugly Bugly» 5. «The Killer on Manhattan» Back In Paris 1. «It's a Lie» 2. «I Don't Remember a Thing» 3. «Taxi Dancing» 4. «Shut Up and Cry» 5. «Windows» 6. «Rendez-vous a Pasloup» 7. «The Wake Up Signal» 8. «Love 'n' Bones» 9. «No More Fees» 10. «Audrey» 11. «Sterna Paradiseae» 12. «You Can Go on a Date [if U Wannu]» Warszawa 1. «Time Travelling» 2. «In the Night» 3. «I Could Be a Real Winner» 4. «The Radio Has Expressed Concerns About What You Did Last Night» 5. «Teens of the 70's» 6. «I Want My Money Back» 7. «Warszawa» 8. «Plac Zamkowy October 2nd 1944» 9. «Bitches on the Scene» 10. «The Suffering» Guns Tonight 1. «The Songs of the Week Will Die» 2. «I'll Never Pull It Off» 3. «Let's Go Dancing» 4. «Been Such a Long Time» 5. «Guns Tonight» 6. «The Dive» 7. «Commit Self-Portrait» 8. «Your New World» 9. «This is not the Time» Coldplay 1. «Don`t Panic» 2. «Shiver» 3. «Spies» 4. «Sparks» 5. «Yellow» 6. «Trouble» 7. «Parachutes» 8. «High Speed» 9. «We Never Change» 10. «Everything`s Not Lost» 1. «Politik» – 2. «In My Place» – 3. «God Put a Smile upon Your Face» – 4. «The Scientist» – 5. «Clocks» – 6. «Daylight» – 7. «Green Eyes» – 8. «Warning Sign» – 9. «A Whisper» – 10. «A Rush of Blood to the Head» – 11. «Amsterdam» – «Square One» - «What If» - «White Shadows» - «Fix You» - «Talk» - «X&Y» - «Speed of Sound» - «A Message» - «Low» - «The Hardest Part» - «Shallowed in the Sea» - «Twisted Logic» - «Til Kingdom Come» - # «Life in Technicolor» # «Cemeteries of London» # «Lost!» # «42» # «Lovers in Japan» # «Yes» # «Viva la Vida» # «Violet Hill» # «Strawberry Swing» # «Death and All His Friends» «The Escapist» (Hopkins, Martin) Siter
Tommy Bernes Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 En favoritt, flere favoritter, er det ikke sånn? :grin: Min favotittsang er: Muse - Knights of Cydonia :cool: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 This should cover it Og den blir nok oppdatert etter hvert. Ellers så må det bli Dr. Mowinckel av Kaizers. Og Pussy av Rammstein. Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Hehe. Skulle jeg skrevet alle ville det blitt veldig mange.. :grin: Siter
Svale Andre Leren Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Mark'oh - Scatman Fantastisk sang. Og sjekk musikkvideoen. drit kul :) Men jeg er slik at jeg har en favorittsang, hører den lei. Finner en ny. Ca 2 uker mellom hver favorittsang Siter
Emil Topstad Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Har veldig mange sanger jeg liker, men det er en som betyr svært mye for meg av spesielle grunner. Eric Clapton - tears in heaven. Kanskje ikke så mange som liker den, men når tiden veldig plutselig kommer til dere, så skjønner dere hvorfor. Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Har en del, men kan trekke fram noen da: Guns N' Roses - Coma Guns N' Roses - Locomotive Guns N' Roses - Pretty Tied Up Guns N' Roses - Get in the Ring Guns N' Roses - Civil War Guns N' Roses - 14 Years Pink Floyd - Have a Cigar Pink Floyd - Money Pink Floyd - Wish You Were Here Pink Floyd - Time AC/DC - Walk All Over You AC/DC - Badlands AC/DC - C.O.D. The Rolling Stones - Beast of Burden The Rolling Stones - Angie The Rolling Stones - Gimme Shelter Her har dere noen, men det finnes mange flere Siter
Audun Braastad Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Guns N' Roses - November Rain (Solo nummer to av Slash er høydepunktet i sangen) Guns N' Roses - Welcome to the Jungle Guns N' Roses - Paradise City AC/DC - You Shook Me All Night Long AC/DC - Ja, i grunn alle de mest kjente sangene dems Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Tim Berg - Bromance (Avicii arena mix) Akkurat nå er det favoritten Siter
Magnus F. Meese Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Audun og Oterhals, dere er pokker ikke dumme dere (men Audun, det er ikke tredje solo du snakker om, da? Nr. 2 er jo etter bridge fra første solo, og er den minst spenstige, synes jeg). Favorittene er mange, men for øyeblikket er jeg inne i en veldig GNR-fokuserende periode sånn musikalsk sett (det snur nok igjen rett før og/eller etter AC/DC-konserten på Valle i slutten av mai ), så for øyeblikket: Patience (helst liveversjon spilt med doubleneck'en) November Rain, Don't Cry og Get in the Ring av Guns N' Roses (Samt det meste av resten av reportoaret deres). Så godt som alt fra AC/DC (men Jailbreak har kanskje verdens feteste riff). Journey - Don't Stop Believeing. Jeg vet ikke hva det er, men noe ved denne sangen gjør at jeg ikke greier å slutte å høre på den. Det første minuttet er magisk! Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 2. «Shitfuck» Rar sangtittel syns jeg' date=' men har kanskje noe med homofili å gjøre? OT igjen, mine forslag er: -[i']"Brothers in Arms"[/i] med Dire Straits -"A Hard Rain's A-Gonna Fall" med Bob Dylan Siter
Sindre Holberg Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Nu: -Safety Dance. Status Quo -Supermassive Black Hole. Muse -Walk Of Life. Dire Straits -Discombobulate. "Sherlock Holmes Soundtrack" Sikkert noen andre neste uke Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Audun og Oterhals' date=' dere er pokker ikke dumme dere[/quote'] Jeg er moldemann, kan umulig være dum da! :grin: Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Jeg også liker Hotel California Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Discombobulate. "Sherlock Holmes Soundtrack Sånt kan man like! :grin: Er forøvrig Hans Zimmer som står bak denne komposisjonen. De laget en litt artig musikkvideo til den til Oscarutdelingen: [video:youtube]vML70Tf8ZpA Jeg tror ikke jeg skal igjennom alle mine favoritter, men kan nevne noen av de som går igjen på spillelisten: Coldplay: Swallowed In The Sea Prospect March Twisted Logic A rush of blood to The head Hans Zimmer Div. fra Sherlock Holmes 160 bpm og sciense and religion fra Engler og Demoner + det aller meste. Jean Michel Jarre Chronologie 4 Equinoxe 5 Og dette for å velge noen. Vanskelig å plukke ut. Siter
Sindre Holberg Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Ja, soundtracket til Sherlock Holmes er bare genialt! Mye annet Zimmer har laget er også av veldig høy klasse Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Bumper denne jeg. Tråden ble jo ikke spesiell lang sist, livet har gått videre og andre enn meg kan jo også ha forandret mening nå på det drøye året. Jeg ble oppmerksom på denne sangen etter tragediene 22. juli fordi denne artisten for 3 år siden var på Utøya og hadde bl.a. nettopp sunget denne sangen live da for ungdommene og den nå i ettertid har vært spilt i flere sammenhenger knyttet til dette, bl.a. i flere av begravelsene. En enkel sang, men som noen få sanger klarer traff den bare innertier både melodi- og ikke minst tekstmessig hos meg fra aller første gang jeg hørte den, og slår dermed både Dire Straits og Dylan som min klare favorittlåt nå. Mikael Wiehe: En sång till modet Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Min favorittlåt for tida har også sin "inspirasjon" etter Utøya-dramatikken. Bob Dylan - License to kill Siter
Mads Hjemmen Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Ingenting slår Dream Theater :grin: DREAM THEATER - Build me up, break me down DREAM THEATER - The Count of Tuscany DREAM THEATER - Scenes from a Memory (hele albumet) DREAM THEATER - Hollow Years Extended Version DREAM THEATER - 6:00 Bare for å ta noen eksempler Siter
Sandro Stanojevic Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Her er noen favoritter Pink Floyd: Comfortably numb Pink Floyd: Shine On You Crazy Diamond Pink Floyd: Wish You Where Here Pink Floyd: Echoes Pink Floyd: Money Pink Floyd: Run Like Hell Kaizers Orchestra: Tusen dråper regn Kaizers Orchestra: Maestro Kaizers Orchestra: Hjerteknuser Led Zeppelin: Stairway to Heaven Led Zeppelin: Bringt It On Home Gary Moore: Still Got The Blues Gary Moore: Parisienne Walkways Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Kaizer Orchestra: Hele Violeta Violeta Volume. 1 Kaizer Orchestra: Tusen dråper regn Kaizer Orchestra: Prosessen Kaizer Orchestra: Resistansen Kaizer Orchestra: 170 Kaizer Orchestra: Knekker deg til sist Kaizer Orchestra: Kontroll på kontinentet Kaizer Orchestra: Maestro Tror egentlig jeg liker alle sangene til Kaizers.. Bruce Springsteen: American Land Bruce Springsteen: Radio Nowhere Bruce Springsteen: Old Dan Tucker Coldplay: Talk A-ha: Summer moved on A-ha: The sun always shines on TV Pitbull: Rain over me Det var de jeg kom på Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Pink Floyd - Learning to fly! Siter
jan erik Sand Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Headhunterz - Save Your Scrap For Victory (Defqon.1 AU Anthem 2010) <3 Siter
Sigurd Hølleland Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Metallica - The Unforgiven III Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Litt flyinspirert musikk fra Iron Maiden; Coming home. [video:youtube]nPlCp-eko7I When I stand before you shining In the early morning Sun When I fell the engines roar And I think of what we've done Oh the bittersweet reflection As we kiss the earth goodbye As the waves and echoes of the Towns become the ghosts of time Over borders that divide the Earthbound tribes No creed and no religion Just a hundred winged souls We will ride this thunderbird Silver shadows on the earth A thousand leagues away Our land of birth To Albion's land Coming home when I see the Runway lights In the misty dawn the night Is fading fast Coming home far away As the vapour trails alight Where I've been tonight You know I will not stay Curving on the edge of daylight till it slips into the void Waited in the long night dreaming till the Sun id be born again Stretch the fingers of my hand Cover countries with my span Just a lonely satellite A speck of dust in cosmin sand Over borders that divide the Earth tribes Flown the dark Atlantic Over mariners stormy graves We will ride this thunderbird Silver shadows on the earth A thousand leagues away Our land of birth To Albion's land Coming home when I see the Runway lights In the misty dawn the night Is fading fast Coming home far away As the vapour trails alight Where I've been tonight You know I will not stay Coming home far away when I see the runway lights In the misty dawn the night Is fading fast Coming home far away As the vapour trails alight Where I've been tonight You know I will not stay Hekta på Primordial etter at den nye skiva kom. Å se de live i Bergen i august var en opplevelse [video:youtube]DcMCbOW7u1k All of the God's children they all have to die Pauper to King sworn enemies to kin From men without sin to those with the beast within The grave is absolute, the grave is all O, Death where are your teeth That gnaw on the bones of fabled men O, Death where are your claws That haul me from the grave Do you have justice to trump the divine To steal the sanctity from their sermon Reduce to ash, writing of piety And conquer the lord's word I think you do Do you bring fear to the hearts of heathens When your breath is upon their necks And the Gods will not answer And the sun is no longer in the sky O, Death I am not ready for the grave So turn your steeds around and loosen your reins I am not one for the tomb So rise my brothers, rise from your graves Throw your shackles off and stand by my side So rise my brothers, rise from your graves No grave is deep enough to keep us in chains Er helt hekta på Taake for tiden, får frysninger av tekstene som fremføres med bergensdialekt. [video:youtube]j83KwLNMEkA Siter
Brage Ringheim Dybdahl Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Skal prøva å vera kort: Def Leppard- Pour some sugar on me John Farnham- You're the voice Dire Straits: Brothers in arms Walk of life Money for nothing So far away Bruce Springsteen: Badlands Dancin' in the dark osv Pink Floyd: Learning to fly Comfortably numb Wish you were here Another brick in the wall Twisted sisters- We're not gonna take it AC/DC, Guns'n roses og ein haug med andre.... Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Hos meg så går det i den nye relasen til OTT "MIR" heter den. Men det er litt spessiell musikk da...men det er fan meg jeg også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.