Gunnar Seljeseth Skrevet 19. april 2010 Skrevet 19. april 2010 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7086764 Denne brua oppfyller flere ønsker. Den får ikke bare folk trygt over fjorden. Den lager strøm også – både over og under vann. – Ja, det er et Kinderegg av ei bru, sier ordfører i Bø, Sture Pedersen om drømmeprosjektet. I dag presenterte han det spektakulære forslaget for Nordland fylkesting: Han vil bygge ei 3,8 kilometer lang bru mellom Bø og Hadsel. Ikke bare blir det landets lengste bru, den skal også ha innebygget vind- og tidevannskraftproduksjon. I sitt slag blir den i så fall den eneste i verden. Endelig noen som tør å tenke inovativt! :cool: Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 20. april 2010 Skrevet 20. april 2010 Kjempeflott! Jeg var nesten redd at Norge var strandet uten kreativitet av noe slag, men her er det noen som beviser at Norge også kan tenke nytt. Jeg gleder meg til denne brua står ferdig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.