Emil Topstad Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Hei Har veldig lyst til å begynne med VATSIM, men har et par spørsmål. 1. Kan man se sine egene AI fly på VATSIM eller ser man kun andre "piloter" som er ute med flyet sitt? 2. Har spilt en del i FSX multi, der er det sånn at om den du spiller med f.eks ikke har MD-11 på sin pc, så kan han heller ikke se manskinen jeg flyr, altså den blir byttet ut med en default maskin, som han ser. Er det slik på VATSIM og? at om den ene ikke har PMDG 747 så ser han heller ikke PMDG 747? Har lest masse om dette! Men ta gjerne med noe, om du syntes noe er viktig å vite! Siter
Even Rognlien Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Heihei! 1. Nei, man har kun lov til å fly med flyene som faktisk flyr på vatsim nettverket. ATC kan jo ikke se dine AI-fly, så om du får cleared for takeoff mens et av AI-flyene dine er på runway, så blir det kollisjon :grin: All AI-trafikk skrus automatisk av når du kobler deg til Vatsim. 2. Bruker du Squawkbox til å koble deg opp på vatsim, så dukker Squawkbox' egne flymodeller opp som online trafikk. Hva du har innstallert av fly har ikke noe å si. Velkommen! Siter
Joakim Hagen Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Om du bruker FSinn så må du skru de av selv. Jeg pleier å ha de av p åbakken og skru de på oppi luften Siter
Emil Topstad Skrevet 13. april 2010 Forfatter Skrevet 13. april 2010 Flott, takk begge! Da blir det snart VATSIM på meg! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 Om du bruker FSinn så må du skru de av selv. Jeg pleier å ha de av p åbakken og skru de på oppi luften Pass også på at du ikke tar en "TCAS RA" med AI trafikken dersom du aktiverer den. Det kan lett bli frustrerende for ATC dersom du erklærer "TCAS RA" uten at de kan se et eneste fly i mils omkrets. Andre piloter kan ikke se dine AI fly, ei heller kan ATC... :whistle: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.