Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle søke litt skoler idag. Har tenkt å søke på ATC, men vurderer også å søke flygeskoler. Kunne noen postet noen linker til skoler i Europa og USA og eventuelt hvilke skoler dere vil anbefale å søke på?

Tenkte jeg kunne søke, også bruke våren og sommeren på å finne ut hva jeg virkelig vil. Ønsker jo å bli profesjonell flyger, men kan veldig lite om hvilke skoler som finnes der ute.

Skrevet

Vel, du er noen uker for sent til høstopptaket ved UiT. Våropptaket for våren 2011 har søknadsfrist 1. september i år. Her får du en gratis utdanning som er satt sammen i samarbeid mellom universitetet og flyselskapene. Det første semesteret foregår på UiT, mens de siste fem foregår på Bardufoss.

Eneste andre gratisalternativ i Norge er luftforsvaret, men den søknadsfristen er 1. november. Neste opptak er altså neste sommer.

Skrevet

Ikke glem at sertifikater tatt i USA må konverteres til europeiske sertifikater dersom du skal fly her i strøket. Dette koster ekstra penger og tid, men det er jo prioriteringer som man må ta selv. Personlig så blir jeg mest sannsynlig å søke på våropptaket 2011 i Tromsø (søknadsfrist 1. september), fordi skolen er gratis (boplass og bøker er det eneste man betaler, men man får jo stipend) og samarbeider med de norske flyselskapene. Jeg har også søkt luftforsvarets flyskole, men jeg tviler på at jeg kommer inn der fordi langsynet mitt har blitt en smule svakere enn før jul. Det blir uansett morsomt å prøve, og da slipper jeg jo å angre senere på at jeg ikke gjorde det.

Skrevet

Da har jeg søkt flygelederutdanning og informasjon fra Luftfartsskolen om utdanning i både USA og Norge. Vil utdanningen være lik uansett hvilket land jeg velger?

Er det flere flygeskoler som anbefales?

Skrevet

Yeah yeah. Da røyk jeg ut av Luftforsvarets Flygeskole idag, så planen blir da Luftfartsskolen neste. Er det noen andre som har planer om å gå der til høsten? Jeg vurderer om jeg skal gå i Norge.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...