Svale Andre Leren Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 "var egentlig planen at den skulle ligge i snackbaren, bare å flytte den" :grin: Hei. Har et par spm. har et søskenbarn som skal konfirmeres i mai. Han er også en flyentusiast, kanskje enda mer enn meg, og det er jo bra. for en stund siden satt jeg og moren hans og snakket litt om festen som skal være etter alt det tradisjonelle som skal skje i kirken osv..og hun var interresert i ha et flytema, hun liker å gjøre ting litt mer utradisjonelt, og det er bare morro Da kom jeg med den sprø ideen at vi gjør hele festen om til en virtuell flytur. Da har det blitt slik at jeg skal dra med meg utstyret og så skal vi fly Flesland(siden det er nærmeste store flyplass)-Palma de Mallorca(som er hans yndlingsflyplass i europa). Men nok om akuratt det. Jeg lurer på om noen vet om det er mulig å få tak i noen flotte fly "suvenirer" noen som helst plass, som jeg kan gi i gave ? som for eksempel en pilot-lue eller jakke ? hva som helst, bare det er litt spesiellt og har flytema. eller om noen vet om det er noe han kan være med på, som f.eks en tur i et småfly eller et større fly eller lignende. Kom gjerne med forslag, de taes imot med STOR takk :) Siter
Mads Hjemmen Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 God idé! Jeg tror han ville likt et flytema i sin konfirmasjon. Selv fikk jeg timer med instruktør i en Cessna 172 til konfirmasjon, det kunne jo vært en god idé? Lykke til! Siter
Emil Topstad Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 http://www.aviationmegastore.com/pilot-bags/cat/?shopid=LM4bc1cea0a000964c8345b36709&parent_id=268 Tja, det er jo mye å velge i, men her er hvertfall noe som heter "pilote shop" der er det jo litt forskjellig (i menyen på siden) Ellers.. jeg vet ikke hva du tenker? men hva med modellfly eller noe sånt. ( fra et "skjeldent" selskap.. (Det hadde hvertfall jeg blitt glad for) Høres ut som det blir en artig fest hvertfall! :grin: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Du har også denne: http://www.nakshop.no/ Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Jeg fikk PPL teorikurs i konf gave, kjøp det til han. Siter
Christopher Andersen Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Til en boeingfan: www.boeingstore.com Siter
andreas nærbø Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Gi han en klapptur ? Da hadde jeg hvertfall gått i taket Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Du må skjerpe rettskrivingen din Andreas... Siter
Henrik Bergman Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Som konfirmant fikk jeg min første seilflytur, og det var en helt sinnsykt fin tur fra Hokksund (det anbefales å prøve uansett da ) Siter
Emil Topstad Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Du må skjerpe rettskrivingen din Andreas... Sikker på du ikke ser feil nå Eivind...?? Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Aldri hørt om kalpptur jeg da... Siter
Emil Topstad Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Greeeit jeg tar den.. det var jeg som så feil! :grin: Siter
Svale Andre Leren Skrevet 11. april 2010 Forfatter Skrevet 11. april 2010 Takker så mye for alle svar. Gleder meg til denne konfirmasjonen, tror det blir veldig morro med en slik konfirmasjon litt utenom det vanlige. Har vært inne på de to første nettsidene å sjekke, og fant mye interresant der. Må tenke litt over det før jeg eventuelt kjøper noe. Den teoritesten tror jeg nok går litt over den økonomiske grensen min, jeg er bare 18, og min økonomi er ikke like stor som andres (enda :grin:) og for å ta flytimer må man vel ha teorikurset?, eller så er vel det å forsøke å ordne en klapptur til ham noe jeg faktisk har vurdert også. Noen som vet hvordan det kan gå til? kanskje de i tillegg blir en boing-skjorte på ham også og til dere siste så tror jeg dere har feil begge to, dog det er en feil der, men det er nok ikke verre enn en tastefeil, ingen grunn til å si noe på det, om vi alle hadde gått igjennom stilene våre fra videregående/ungdomskolen, finner vi nok av de feilene der :) Igjen, Takk for alle svar. Siter
TOS Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Sportys er jo ganske rimelege på pilotutstyr. Der finn du mykje morosamt. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 12. april 2010 Skrevet 12. april 2010 Hva med et introkurs i seilflygning? Koster vel en 2500, ca? Og da er det vel en 4-5 turer som oftest. Du kan jo kanskje spleise med noen. Jeg tror uansett en flytur er en bedre gave enn en pilotbag/skjorte. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 12. april 2010 Skrevet 12. april 2010 Sitat: Gi han en kalpptur ? Da hadde jeg hvertfall gått i taket Sitat slutt: Kapptur skrives uten l. Klapptur kan også tilbys her men ventelisten er lang. :grin: Siter
Svale Andre Leren Skrevet 12. april 2010 Forfatter Skrevet 12. april 2010 kan være jeg er helt teit osv, (det er jeg til tider også da,) Men med all respekt skjønte jeg ikke den Paul Thomas :) Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 12. april 2010 Skrevet 12. april 2010 KappAir. Bare å lete litt, så skjønner du. Siter
Svale Andre Leren Skrevet 14. april 2010 Forfatter Skrevet 14. april 2010 hehe :) men vet du om det er mulig å ordne slike klapp-turer noen steds ? evt, hvordan ? Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 Har du sett på denne tråden? http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=307503#Post307503 Jeg tror ikke Ivar som står for dette utrolige prosjektet bor så langt fra deg. Om du kontakter ham så er det kanskje ikke helt umulig å få seg en tur. Verd å forsøke, det kan jo ikke skade og er du heldig og får audiens så får du garantert en fantastisk opplevelse. Gratuler samtidig med dagen. Siter
Svale Andre Leren Skrevet 14. april 2010 Forfatter Skrevet 14. april 2010 høres interresant ut, jeg bor på Vestnes utenfor Molde, mens søskenbarnet mitt bor på Stord, så for han er avstanden litt lang. Men, han kommer opp på besøk et par uker i sommer, og jeg skal vurdere dette her, takk for tipset ihvertfall :) Takk for det Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.