Tommy Snesrud Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Hei :-) Nå er det snart sommer også driver jeg å tenker på en sommerjobb i år også. Jeg har veldig lyst til å søke sommerjobb i det lokale brannvesenet (Eidsvoll), men jeg er bare 16 år og lurer på om det er noen her som kan svare meg på om det i det hele tatt er noen vits for meg å søke sommerjobb i brannvesenet? Takker for svar ;-) Siter
Joakim Hagen Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Du skjønner sikkert at du sikkert ikke får være med på oppdrag med tanke på at det tar år med trening. Men å hjelpe på stasjonen er det vel en mulighet. Selv ville jeg sett andre plasser Siter
Mads Hjemmen Skrevet 11. april 2010 Skrevet 11. april 2010 Det kan da hende de vil ha deg der videre utover og kanskje etter VGS? Om du er interessert i å jobbe i Brannvesenet da Synes du skal prøve jeg Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 13. april 2010 Skrevet 13. april 2010 For å kunne arbeide i brannvesen må du minst ha fullført VGS (uansett studieretning, men bygg/teknisk/helse er nok ønskelig) Ellers er det en del fysiske/psykiske krav og tester som må gjennomgåes. Utdanning får man etter å ha fått tilbud om en stilling, da blir man sendt til Norges brannskole. Jeg vil nok påstå at du er for ung og uerfaren til å kunne få en sommerjobb med lønn i ett brannvesen i Norge, desverre. Men søk, det skader ikke. Og jeg blir heller positiv overrasket dersom du får jobb hos dem Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.