Runar Hvitsand Skrevet 3. august 2002 Skrevet 3. august 2002 Hei. Var en tur på kvernberget i dag, og der sto det en Antonov An-26. Litt av et syn i seg selv det, men det som er rart er at dette flyet har vært her flere ganger den siste uka, pluss at det i fjor og året før det var her noen dager omtrent på samme dato hvert år (slutten av juli-begynnelsen av august) Hva er det de holder på med? Hva gjør det her? Hver gang jeg har sett det ta av, har det satt kursen ca VNV, altså rett til havs. Der er det jo ingenting. Er det fiskebåter de kikker på kanskje? Flyet var utstyrt med en glasskuppel på venstresiden, kanskje for foto-oppdrag? Kort sagt: vet noen noe mer om dette flyet/oppdraget? nysgjerrig hilsen Runar Hvitsand Siter
Vidar Martinsen Skrevet 3. august 2002 Skrevet 3. august 2002 Hvis det er ett militært fly det gjelder, så er det kankje i forbindelse med den overflygings avtalen vi har med våre naboer i øst. Var noe om det på nyhetene for en stund siden. De får lov til å ta bilder hos oss og vi oss dem. Siter
M.Steen Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Tror ikke dette er noe militært.. Hvis det er det samme flyet jeg tenker på (RA-26104) er det et fly tilhørende Arkhangelsk Airlines og som flyr i fargene til Aeroflot Arctic eller noe sånt... Så det på Kvernberget i fjor og året før. Håper jeg får se det neste gang jeg stikker oppover også.. Kanskje mase meg til en tur (spandere brennevin på mannskapet Har hørt litt forskjellig om det der, at det driver oljeleting og fiskeoppsyn. Siter
Runar Hvitsand Skrevet 4. august 2002 Forfatter Skrevet 4. august 2002 Hei, Morten Er nok et fly fra Aeroflot Arctic ja. Det så ut som det var det det sto på siden ihvertfall. Det hadde røde istedet for blå Aeroflot-striper. mvh Runar Siter
M.Steen Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Og her er et ferskt bilde av flyet: RA-26104 på Flesland Foto: Martin A. Skaatun Siter
M.Steen Skrevet 5. august 2002 Skrevet 5. august 2002 Kom over en sak her som skal forklare det meste om dette flyet: Tidens Kravs sak om An-26 Siter
Runar Hvitsand Skrevet 5. august 2002 Forfatter Skrevet 5. august 2002 He he, så den ja. Forklarte det meste den. mvh Runar Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.