Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om fokuset skal være på alder, så kunne det like gjerne vært på modenhet, ordforråd, skrive- og formuleringsferdigheter, konstruktivitetshyppighet etc. Alle er like (u)viktige i sin sammensatte funksjon. Om man har alderen kan man mangle flere av de andre viktige egenskapene for å kommunisere og fungere på et samfunn som dette. Likesom en som ikke har alderen kan ha modenheten og/eller noen av de andre egenskapene.

Hvordan man definerer alderen som til å være "gyldig" må bli opp til en selv. Personlig har jeg vært på forskjellige forum siden jeg var 11-12 år, og når jeg søker tilbake i tid, finner jeg mye som gjør meg til et eksempel på at folk utvikler og tilpasser seg de egenskapene som trengs for å delta i et nettsamfunn. Det finnes også mange eksempler på at man heller ikke må glemme å utvikle sine "offline"-sosiale antenner, naturligvis.

For øvrig kan jeg legge til at jeg er 17 år og omtrent 5 måneder gammel. Om årene, månedene, eller sågar dagene bestemmer hvordan dere ønsker å tolke, eller hvorvidt dere i det hele tatt ønsker å reflektere over det jeg har skrevet - får bli opp til dere. Eller kanskje er det mangelen på noe annet som får dere til å lese ubemerket videre?

Skrevet

Thomas: Jeg tror det handler om at i 1997 var det aldeles ikke vanlig at 12 åringer hadde eller brukte PC. Verden forandrer seg på gode og vonde måter :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...