Skrevet 31. juli 2002 22 år Man skal alltid identifisere nav-aids man bruker i en approach, selv om det er perfekte VFR forhold. Nettop for aa unngaa slike fadeser som dette. Det samme hendte her i USA for noen aar side, et fly fra ett av de store selskapene landet paa feil flyplass i perfekt vaer. Naa kan det jo selfoelgelig vaere andre forklaringer paa hva som skjedde i Polen, men dette kan jo vaere en del av det. Hoppsann, Helge
Skrevet 31. juli 2002 22 år Ja nå er det ikke alltid like enkelt i USA da. I noen store byer er det jo så mange flyplasser og rwys spredt rundt omkring at man kan bli like forvirret som en fis i en kurvstol...
Skrevet 31. juli 2002 22 år Trenger ikke dra langt for å finne dennslags. http://www.aaib-n.org/rapporter%202001/rapport%2010-01.htm [ 31-07-2002, 21:04: Endret av: Harald Hagen ]
Skrevet 1. august 2002 22 år Fullt mulig jeg blander saker og ting sammen her, men var det ikke en større maskin som linet seg opp for landing på riksveien gjennom Sola krossen?
Skrevet 3. august 2002 22 år Stemmer det, såvidt jeg husker så var det en 737 fra BU som skulle lande på 29 pga kraftig vind fra vest. I tillegg var sikten et problem, og 29 har vel dårlig med navaids. Det var sikkert styrmannen som fikk prøve seg og bomma en smule, tok sikte på gatelysa langs riksveien Neida...skal ikke mobbe co-piloter jeg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.