Helge Jordal Skrevet 31. juli 2002 Skrevet 31. juli 2002 Man skal alltid identifisere nav-aids man bruker i en approach, selv om det er perfekte VFR forhold. Nettop for aa unngaa slike fadeser som dette. Det samme hendte her i USA for noen aar side, et fly fra ett av de store selskapene landet paa feil flyplass i perfekt vaer. Naa kan det jo selfoelgelig vaere andre forklaringer paa hva som skjedde i Polen, men dette kan jo vaere en del av det. Hoppsann, Helge Siter
Helge Bø Skrevet 31. juli 2002 Skrevet 31. juli 2002 Ja nå er det ikke alltid like enkelt i USA da. I noen store byer er det jo så mange flyplasser og rwys spredt rundt omkring at man kan bli like forvirret som en fis i en kurvstol... Siter
Jan Gulliksen Skrevet 31. juli 2002 Skrevet 31. juli 2002 Det er sikkert bare noe som en eller annen journalist har funnet på...? Siter
Harald Hagen Skrevet 31. juli 2002 Skrevet 31. juli 2002 Trenger ikke dra langt for å finne dennslags. http://www.aaib-n.org/rapporter%202001/rapport%2010-01.htm [ 31-07-2002, 21:04: Endret av: Harald Hagen ] Siter
Johan Rönngren Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Skrevet 31. juli 2002 Hmm....hur lyckas man med det här ? Siter
Karl R Pettersen Skrevet 1. august 2002 Skrevet 1. august 2002 Fullt mulig jeg blander saker og ting sammen her, men var det ikke en større maskin som linet seg opp for landing på riksveien gjennom Sola krossen? Siter
Helge Bø Skrevet 3. august 2002 Skrevet 3. august 2002 Stemmer det, såvidt jeg husker så var det en 737 fra BU som skulle lande på 29 pga kraftig vind fra vest. I tillegg var sikten et problem, og 29 har vel dårlig med navaids. Det var sikkert styrmannen som fikk prøve seg og bomma en smule, tok sikte på gatelysa langs riksveien Neida...skal ikke mobbe co-piloter jeg Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.