Alexander Storvig Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Hello all, Skal til den amerikanske ambassaden på Torsdag pga Visum. Trenger da et passbilde. Bor i Brønnøysund og det er ingen som klarer å få gjort det i den størrelsen og formatet jeg trenger, som er 5x5 cm. Reiser til Oslo allerede tirsdag og har hele onsdagen på å få tatt dette bildet. Noen som vet om en plass i Oslo sentrum? Ikke nevn automater. Blir kjempe glad om dere lokale kan hjelpe meg. Alex Siter
AMO Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 På politistasjonen på Grønland kan du få ordnet dette! Det er en automat, men den er satt opp av politiet for formålet ditt, og brukes av mange som søker om pass der. Siter
Ole Jespersen Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Ved bruk av automat får han ikke rett størrelse, ved bruk av automat får han den norske størrelsen som er 4.5x3.5. Det beste du kan gjøre er vel å få en fotograf til å gjøre det, det bør han lett kunne klare hvis ikke kan han ikke kalle seg skikkelig fotograf. Evt. få en fotograf til å ta et bilde av deg med hvis bakgrunn. Og så gå inn på http://www.epassportphoto.com/ og velge amerikansk 5x5 som størrelse, få ut en 10x15 bildefil og så få den skrevet ut i en hvilken som helst fotolab. Siter
A L Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Dra inn til Japan Foto på Byporten ved Jernbanetorget. Der tar de bilde av deg og du får det med en gang. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Jeg tok bilde i automat og fikk utstedt visum med det passbildet. :grin: Siter
Geir Teigo Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Og de bruker ikke automat til pass på Grønnland lenger. De tar bilde i luken. Kan du ikke ta et bilde selv og "klippe" til da? Siter
Alexander Storvig Skrevet 3. april 2010 Forfatter Skrevet 3. april 2010 Takker mye for svar. Trodde de var veldig strenge jeg Ivar. Har desverre ikke fotoprinter for å ta bildet selv, ellers hadde det ikke vært et problem. Alex Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 Sist jeg trengte et passbilde, så brukte jeg automaten hos trafikanten på Oslo S. Men dette er en liten stund siden så jeg skal ikke garantere at den fortsatt er der. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 Selv brukte jeg fotoautomatene like ved politiposten på Oslo S, fikk visum, så noe må jeg jo ha gjort rett. :grin: Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 De fleste fotobutikker klarer det fint. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 Who did you f**k to accomplish that? :whistle: Siter
per berge Skrevet 4. april 2010 Skrevet 4. april 2010 Det er en fotograf mindre enn hundre meter før du kommer til ambasaden der de tar pass foto på sparket. Ligger på samme siden av drammensveien som ambasaden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.