Christian Andrè Todal Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 http://www.renklang.no Noen som kan/vil gi meg tilbakemelding på hjemmesiden. Brukervennlighet, noe som mangler osv. På forhånd takk. Siter
Stian Kirkeby Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 Ikke at jeg har spesielt god peiling på design o.l., men jeg kunne tenkt meg at teksten var em smule større så den ble lettere å lese smått og grått på hvitt = mysing. Og muligens man blir litt lei av å se introen hver gang man går inn på siden, kanskje en "hopp over"-knapp hadde gjort susen. Ellers ser det veldig bra ut, synes jeg Siter
Christian Andrè Todal Skrevet 1. april 2010 Forfatter Skrevet 1. april 2010 Takk skal du ha Stian. Det er en hopp over link. Det vil si man kan kan trykke på "gå til hjemmesiden" nederst på siden. Skal se hva jeg kan gjøre med teksten's størrelse, blir litt senere i kveldingen i tilfelle. Tusen takk for tilbakemeldingen. Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 En ferdig template? Personlig foretrekker jeg at margene er i en annen farge enn selve hovedvinduet. En lys grå farge hadde kanskje vært fint på hver side? Blir veldig subjektivt dette her Siter
Jonas Renhult Skaug Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 Stilig design dette. Kanskje litt for "stylish" om du spør meg. - Jeg liker at content har annen farge enn "background". Om du skjønner. Prøv også å bli kvitt Google ads'n som er synlig på høyresiden av nettsiden. Dette er ikke fint og kan i mange tilfeller få nettsiden til å virke mindre "proff" Siter
Christian Andrè Todal Skrevet 1. april 2010 Forfatter Skrevet 1. april 2010 Hei Tom Ja, det er en template med en del endringer foruten selve flashen øverst, det er bare noen få endringer. Tusen Takk for tilbakemeldingen. Siter
Christian Andrè Todal Skrevet 1. april 2010 Forfatter Skrevet 1. april 2010 Hei Jonas Google ads er et prøveprosjekt, så den vil forsvinne etterhvert. Er enig at content burde ha en annen farge ja. Skal prøve med litt forskjellig nå. Mulig jeg kan gjøre google sin annonsering litt smalere og mindre høyde. Tusen takk for tilbakemelding. Siter
Audun Fikke Skrevet 1. april 2010 Skrevet 1. april 2010 Hei, og gratulerer med online bedriften. Du har nesten kommet i mål slik jeg ser det. En ting rent layout messig som du kan vurdere er 'balansen' på hovedsiden. Menyen din har et stort tomrom til høyre som trengs for animasjonen. Kanskje en skygge for å fylle opp det tomme hvite? Det første jeg så etter var hvor er tjenesten lokalisert. Si hvor du er og hvilket område du betjener slik at du ikke mister kunder pga. at de må lete. De andre som kommer feil ønsker du ikke uansett, bortsett fra om de klikker på relevante annonser. Du bør også legge til en 'bestill' knapp strategisk, lett synlig plassert. Nå har du kun en kontakt knapp. Ikke la det være tvil og lag en bestill knapp. Lykke til med driften, og behold stå på innstillingen. Audun Siter
Christian Andrè Todal Skrevet 2. april 2010 Forfatter Skrevet 2. april 2010 Hei Audun Menyen er det ikke noe jeg kan gjøre med, den må være slik på grunn av nettopp animasjonen. Når det gjelder lokasjon så skal jeg legge inn det. Bestill knapp er jeg usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Hvis du har forslag så gjerne kom med det, helst javascript. Må være en bestilling som sendes direkte til epost. Prøvde å lage bare en kjapp og enkel form på kontakt meg siden, men fikk det ikke til å fungere riktig, så det blir nok noe senere der. Tusen takk for forslagene. Siter
Christian Paulsen Skrevet 2. april 2010 Skrevet 2. april 2010 Hvis du vil ha min ærlig mening så kan jeg ikke fordra intro-flash. Jeg ser rett og slett ikke hvilke positiv nytte det har for brukeren. Det minner meg litt om det de fleste som skal lære seg Power-Point gjør, alle profesjonelle vil fortelle oss at; ikke overdriv effektbruken!, men det ender gjerne opp med at man går helt bananas med snurrende logoer, bokstaver som regner, sprenger, suser, swish'er, og swooch'er, i en herlig røre. Fordi det er kult. Jeg ville fjerne hele introen, og tatt vekk både swish og plingplong-pliiing-plongplong fra menyen (det etter at man har trykket). "Skalaen" kan du beholde (når man holder over hver av menytekstene). Ellers, som det har blitt sagt bør du vurdere størrelsen på tekst. Hvis noen ser dette på en laptop med høy oppløsning blir det veldig smått, ikke minst også fordi kontrasten jo er litt svakere enn om det var svart. Når man trykker knappen Hjem, så kommer man tilbake til den heliskkes Introen. Er det "by desing", eller burde man ikke bare komme til forsiden? Hvis det er mulig å flytte Google reklamen ut til høyre marg, tror jeg det ville blitt penere. Til slutt lurer jeg på om dette er laget med noe Microsoft-verktøy, eller noe sånt? Grunnen til at jeg spør er at det fungerer vesentlig dårligere i både Firefox og Opera, enn i Internet Explorer. Feks får jeg i de to førstnevnte ikke knappen for å hoppe over intro. Man må først klikke midt på intro, og så kommer muligheten til å gå videre. Eller man kan vente 20 sek eller noe sånt, så går den videre selv. Renklang.no med løkkeskrift blir heller ikke kantutjevnet, så den er litt mer taggetet i Opera/firefox. Menyen virker litt sporadisk, noen ganger må man klikke to ganger. Nå føler jeg meg litt slem her, men du sa du ville ha kritiske tilbakemeldinger, så da er jeg kritisk, og sier MIN mening. Dette med forskjellige nettlesere, er vel litt "velkommen til web-programmering". Du er ikke alene om å ha det problemet for å si det mildt, og det er noe Microsoft og deres monopol-arbeid har skylden for (de har klart å etablere en "De Facto" standard ved siden av standarden, og deres gamle "Webmaker-verktøy" som Front Page genererer masse non-standard møl). Selv bruker jeg primært Opera, fordi det på mange måter er den beste nettleseren funksjonsmessig. Det er såvidt jeg vet også den nettleseren som følger standarder best. Samtidig er det ikke denne jeg installerer på andres datamaskiner fordi sannheten er at nettet består av flere sider som er tilpasset Internet Explorer, enn sider som følger standarder. Opera er en mioritets-nettleser, men Firefox kan man ikke ignorere, man er pokkers nødt til å sørge for at sider vises korrekt der. Det fungerer tålelig greit hos deg, men tenkte bare jeg ville nevne det, tilfelle du ikke var klar over det. Du bør etter mitt syn teste siden din i minst IE7, IE8, Firefox. Og helst også Safari, Crome, og Opera om man skal nå alle på en god måte... Siter
Christian Andrè Todal Skrevet 2. april 2010 Forfatter Skrevet 2. april 2010 Hei Christian Takker for tilbakemeldingen. Når det gjelder introen, så skal den etterhvert kun vises en gang pr maskin. Dette er noe som ikke kommer på plass den første uken. Hjem knappen må gjøres noe med, prøvde å fikle med den i går, men fikk ikke endret den da. Skal gjøre et nytt forsøk enten sent i kveld eller i morgen. Teksten SKAL bli større, flere som har kommentert dette, så det må fikses. Angående flash i header. Målgruppen som skal inn til denne siden er de som faktisk leter etter en pianostemmer og vil da ha kun bruk for denne siden max 1 gang per år. Så jeg vil la den flash menyen stå. Hadde det vært en side alà nettavisen bare for å ta et eksempel så kunne man ikke hatt det sånn. Skal også teste for andre nettlesere etterhvert, men det må jeg ta når jeg får tid. Reklamen er bare et testprosjekt for å se om det kan lønne seg å ha på andre planlagte sider. Dette er noe som skal bort etterhvert. Når det gjelder Logoen og løkkeskriften så irriterer det vettet av meg når jeg åpnet i firefox og Opera, som om noen har forslag til hvordan dette kan løses uten å fjerne løkke skriften så takker jeg for det. Grunnen til at den ikke fjernes er for at det er logoen på det meste, både brevpapir og visittkort osv. Tusen takk for tilbakemeldingen Christian. Setter pris på at du tok deg tid til dette som alt annet du bidrar med her inne. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 2. april 2010 Skrevet 2. april 2010 Nå kan det godt hende det har skjedd forandringer underveis etterhvert som du har fått feedback. Ut i fra det jeg ser nå syns jeg siden er ren og pen. Ikke noe dilldall foruten menyen. Den syns jeg ærlig talt kunne vært gjort enklere og samtidig minst like grasiøs. Og ikke minst - tenk på miljøet! (tro det eller ei, en tung nettside bidrar direkte til energiforbruk. Gå inn på en side med flash og sjekk effekten på prosessoren skyte i taket. Så kan du tenke deg at flere tusen andre gjør det samme i akkurat samme øyeblikk...! Er det rart strøm er dyrt?) Det med at logoen ser hakkete ut i Firefox og Opera kan løses ved et ganske enkelt grep. Gjør nedskaleringen på forhånd og lagre nedskaleringen som et eget bilde. Logoen er pr. i dag en jpg-fil på 1500x333px. Det er ikke alle nettlesere som er like flinke på nedskalering. Jeg sitter med Safari, og skjønte ikke hvorfor det var klager på dette, men når jeg fant bildefilen var saken klar som dagen. Meny med Flash animasjon og lyd kan godt sløyfes. Man kan anta at "alle har Flash", faktum er at en ny-installert datamaskin ikke har Flash installert. Det er slettes ikke alle som er datakyndige nok til å installere dette uten hjelp fra "eksperter", tro det eller ei. Det at du bruker Flash i menyen gjør også at du utelukker de som eventuelt surfer på siden din via mobiltelefon. Og du spør gjerne "Ja, og hvor mange er det som gjør det?!" - Det er ikke godt å si uten statistikk - men hvorfor utelukke dem i utgangspunktet? Om du ønsker animasjon av strekene når man hviler pekeren over, kan dette gjenskapes med javascript som veier kun noen bytes (i verste fall 1-2kb) vs. flash-menyen m/ lyd og det hele som veier nesten 200kb. Det høres kanskje pirkete ut, men det gir en viss følelse av at "det laster og går treigt for ei så lita side". "Snappy" respons er bra, loading er ikke. En annen ting som er vert å få med seg er at alle ord og setninger i Flash og bilder ikke er søkbare. Nå er ikke menyen eller bildene utpreget med særegne ord og setninger, men det kan jo fort avgjøre om noen hopper inn på nettop DIN side, dersom sluttbrukeren ikke finner en frase eller et ord som skjuler seg i disse statiske mediefilene som Flash og bilder er på siden din. Og selv om jeg kanskje har bruk for pianostemmer èn gang i året, er de lydene og intro-animasjonen plagsomt nok etter et par klikk, dessverre. Siter
Christian Andrè Todal Skrevet 2. april 2010 Forfatter Skrevet 2. april 2010 Hei Ola Det blir til at jeg beholder flash menyen foreløpig. Har tenkt på det med mobil. Skal lage en lytter som catcher om det er mobil surfing eller surfing fra pc og ut i fra det skal en egen mobil side komme fram for de brukerne. Det vil komme etterhvert, må bare finne ut hvordan. Tusen takk for at du tok deg tid til å sjekke siden og kommentere den. Setter pris på det. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 2. april 2010 Skrevet 2. april 2010 Hei Fin side. Jeg synes ikke det gjorde at siden ble dårligere med den pianolyden på menyen. Grei mouseover lyd. Men dette er nok helt personlige meninger. Google ads har ikke noe på en bedrifts-side å gjøre etter min mening. Forsøk å fokusere på tydlighet. Er ikke kun ungdommer som blir å besøke siden, hvis du skjønner hva jeg mener. Virk ærlig og profesjonell så blir det veldig bra. Bra arbeid Siter
Christian Paulsen Skrevet 3. april 2010 Skrevet 3. april 2010 Christian AndrèAngående flash i header. Målgruppen som skal inn til denne siden er de som faktisk leter etter en pianostemmer og vil da ha kun bruk for denne siden max 1 gang per år. Du må se på det som et kompliment når vi "klager" og syter over flash. Vi har bare stor tro på virksomheten, og tar utgangspunkt i at siden vil få ca like mange klikk som Facebook i løpet av, la oss si en tre års periode. Og med en så tørr vinter, så må det vel kanskje stemmes enda en gang i år? Mine foreløpige beregninger/estimater tilsier at det vil gå tapt nærmere 7000 årsverk hvis alle kundene må se hele intro'en, og tar vi med miljøaspektet som ble nevnt, så kan du alene skrelle vekk ca 20 cm på ventet økning av verdens hav de nærmeste 50 år..! ( :grin: ) Hehe, neida, behold siden slik du vil ha den! Det var bare forslag, og forslag bør man lytte til, men ikke nødvendigvis følge. Det med kantutjevning har med skalering å gjøre som Ola H sier. Lykke til med stemmingen! Siter
Christian Andrè Todal Skrevet 4. april 2010 Forfatter Skrevet 4. april 2010 Men det har jeg sagt hele tiden Christian. Jeg liker å få kritikk, men noen ting vil jeg beholde kan du si. Jeg har fulgt ganske mange råd her nå. Intro er fjernet for godt Flash meny er beholdt Google ads er beholdt (bare foreløpig, en test av ads systemet dems) Endret kontrastforholdet på siden ved å ha grå bakgrunn Endret skriftstørrelsen på tekst Endret at hjem knappen peker til riktig side Du kan gå inn en tur til å se hvordan det er nå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.