Lars B. Frostad Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Dette er desverre ikke noe nytt, men jeg kjenner jeg bare blir utrolig sint, forarget, forbannet, trist, og utrolig lei meg - når jeg leser og ser disse grusomme bildene. Og at de som gjør dette, enten slipper helt unna - og de få som blir straffet får kun mindre bøter og evt. ubetinget fengsel i "verste fall". Dette er Norge i 2010, man får altså større straffer ved tyveri, overstiget kvoten av tollfrie varer, osv. enn straffen ved å TREKKE UT ET ØYE FRA EN KATT, MED VINÅPNER! (skjedd på ungdomsfest i Rogaland). Eller klipper av halen eller øret på en katt, eller hvorfor ikke nappe ut og brenne av værhårene i samme slengen? Dette er rett og slett for ille, mange eksempler om katter nedenfor (da disse desverre er overrepresentert) - men også hunder, og mindre dyr: "-Katter blir brent, hengt, kuttet og får øynene stukket ut: Mishandlingen kjenner ingen grenser": http://www.nettavisen.no/nyheter/article2865442.ece Siter
Lars Hassel Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Det er ikke bare du som blir forbannet over dette Lars, jeg merker jeg blir lei meg og sint på en å samme gang. Det er helt forferdelig at noen mennesker kan få seg til og gjøre slikt mot dyr, helt ubegripelig, de burde vært hardt straffet. Det er min mening angående saken, og jeg er enig med deg på alle punkter! Siter
Kenneth Rønning Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Er helt enig med deg Lars, var ikke lenge siden jeg selv satt og irriterte meg over dyremishandling i Norge. En ting er at det er vanskelig og kanskje stoppe dyremishandling fra og skje, men det som er mest irriterende er at straffene ikke henger på greip i det hele tatt når det først skjer. Jeg mener straffene for dyremishandling skulle vært på linje med straffene på drap(og dødsstraff om det hadde eksistert), for dyrene har det jo utrolig fælt og vondt når det skjer. Og det siste er at de menneskene som utfører dette viser at de ikke er spesielt til mennesker, og jeg har iallefall ikke noe til overs for sånne mennesker. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Hvor var det jeg la den korketrekkeren? Jeg skulle jo besøke disse "fantasifulle" individene... :whistle: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Fy faen! Det er jo helt sykt! En jeg gikk i klasse med før, likte å skyte fugler med luftgæver. Hvis de levde stappa han de inni mikrobølgeovnen.. Sykt. Siter
TOS Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Heng dei skuldige på torget til skrekk og advarsel! Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Kjenner jeg blir helt forbanna inni meg.. At det fins sånne syyke mennesker der ute. De skulle blitt hengt på fisketorget i Bergen, slik som i gamledager.. Siter
Tommy Bernes Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Kjenner jeg blir helt forbanna inni meg.. At det fins sånne syyke mennesker der ute. De skulle blitt hengt på fisketorget i Bergen, slik som i gamledager.. Også blitt kastet fisk på! :grin: Helt skremmende at de finnes folk som kan gjøre noe sånt mot dyr :eek: Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Også blitt kastet fisk på! Helt skremmende at de finnes folk som kan gjøre noe sånt mot dyr Eller dartpiler! :grin: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Vi er absolutt ikke noe foregangsland når det gjelder beskyttelse av dyr, og det er rett og slett flaut. Vi er trossalt et av relativt få land i Europa som fortsatt tillater pelsdyroppdrett... Og personlig syns jeg det er helt forkastelig. Siter
Joakim Hagen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Bli med her: https://www.facebook.com/group.php?gid=314589152269&ref=ts Vil advare om at det kan være bilder på den gruppen som skremmer. Bla den katten som du snakker om. Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Galskap!! Kjenner jeg blir kraftig provosert, atter en gang... Dyreelsker som jeg er... Har to katter, en hund, og tre hester. Om noen skulle behandlet mine dyr slik, skulle dem fått igjen med samme mynt og vel så det! Skulle gjerne avtjent fengselsstraff for å kunne gi mishandlere samme behandling! Møkkafolk! Siter
Aslak Iversen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Jeg er ikke noen kattehater, men mye av disse problemene kunne vært unngått dersom folk hadde vært ansvarlig for kattene sine på samme måte som for hunder. Hvorfor katteeiere skal være helt unntatt for alt ansvar for kattene sine skjønner jeg ikke. Når katta til naboen har pissa inni motorrommet på bilen din 3 ganger, så kjølner kjærlighetsforholdet til kreket ganske kjapt. Samme når kattefaen driter i blomsterbed og inni og utenfor garasjen. Hvorfor skal katteiere være unntatt fra å plukke opp dritten? Jeg forsvarer selvfølgelig ikke tortur av dyr, men jeg har en viss forståelse for at enkelte katter får et heller ublidt møte med en ladning haggel. Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Jeg er enig i at det er plagsomt hvis katta til naboen tar seg "friheter" på din egen eiendom. Nå vet jeg ikke hvordan du bor... Men jeg synes det grenser til dyreplageri å ha katt i urbane miljøer, f.eks i en by eller en tettbebyggelse. Ikke minst der katten må være "innekatt". Mine dyr er på gården jeg har på landet, ikke i huset jeg har i byen. Der er det masse plass å boltre seg på for dem, og ikke en nabo å plage på mange kilometers avstand. Det viktigste med katter er vel kansje å få dem kastrert, ellers kan de være en skikkelig plage for alle. For eier som for andre. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Litt enig med deg Aslak, men det er vel ikke kattens feil at det ikke finnes regler for det? Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Jeg er ikke noen kattehater, men mye av disse problemene kunne vært unngått dersom folk hadde vært ansvarlig for kattene sine på samme måte som for hunder. Hvorfor katteeiere skal være helt unntatt for alt ansvar for kattene sine skjønner jeg ikke.Når katta til naboen har pissa inni motorrommet på bilen din 3 ganger, så kjølner kjærlighetsforholdet til kreket ganske kjapt. Samme når kattefaen driter i blomsterbed og inni og utenfor garasjen. Hvorfor skal katteiere være unntatt fra å plukke opp dritten? Jeg forsvarer selvfølgelig ikke tortur av dyr, men jeg har en viss forståelse for at enkelte katter får et heller ublidt møte med en ladning haggel. Neste gang jeg ser en hundeeier som ikke plukker opp møkka ettet hunden, gir jeg den ett "heller ublidt møte med en ladning haggel".. Siter
Aslak Iversen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Hundeeieren? Sånt blir det leven av, Thomas! Dersom en hundeeier lar bikkja gå løs og uten tilsyn, og dersom dyret da driter ned hele nabolaget, så tar det ikke lang tid før saken løses. Vanligvis vha et pålegg fra politiet. Det er regeler for sånt. Kattene har frikort. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Nå ser ikke jeg helt sammenhengen mellom pelsdyroppdrett og den typen dyreplageri som nettavisen skriver om. I det hele tatt ser jeg heller ikke den store prinsippielle forskjellen mellom oppdret av dyr for pels og oppdrett for kjøtt (eks. Storfé)... Siter
Tom Knudsen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Bare gjør som meg: Bikkja til naboen hadde en stygg tendens til å løpe fritt på boligfeltet hvor jeg bor, etter et par hendelser med driting på plenen min så endte all hundebærsjen i postkassa til naboen i sin naturlige form, etter det ble det slutt på at bikkja fikk gå løs. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Nå ser ikke jeg helt sammenhengen mellom pelsdyroppdrett og den typen dyreplageri som nettavisen skriver om. I det hele tatt ser jeg heller ikke den store prinsippielle forskjellen mellom oppdret av dyr for pels og oppdrett for kjøtt (eks. Storfé)...Det er ikke sluttproduktet jeg henger meg opp i, det er all lidelsen og dritten disse dyra må igjennom før de ender opp som et statussymbol for ei "fin" vestkantfrue. Det blir gang på gang påvist vanskjøtsel av dyr på pelsfarmer i Norge, og at dette får lov til å fortsette er rett og slett forkastelig. Ta gjerne en titt på filmen i denne artikkelen fra Dagbladet og si meg om du mener at dette er det samme som å avle opp storfe... Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 At det er "påvist vanskjøtsel av dyr på pelsfarmer i Norge" rokker fremdeles ikke med prinsippgrunnlaget. Husk at også på vanlige gårdsbruk med storfé og sau er det påvist vanskjøtsel av dyr. Altså fremdeles ingen prinsippiell forskjel... Siter
Emil Topstad Skrevet 26. mars 2010 Skrevet 26. mars 2010 Det her helt utrolig at folk i det hele tatt kan finne på og gjøre noe sånt!! :eek: Hvordan man kan klare å ta tak i dyret bare for og påføre de smerter er helt vilt og rart! Er helt umulig og forklare hvor sint man bli når man leser om dette! De skulle hatt samme behandlingen selv.. GANGE 10! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 26. mars 2010 Skrevet 26. mars 2010 Dratt ut 10 øyner fra mishandlerene? :crazy: Siter
Kenneth Rønning Skrevet 26. mars 2010 Skrevet 26. mars 2010 Ja om dett hadde vært mulig, så hadde det vært en straff som hadde vært på sin plass, men jeg tror ikke det og gå etter Kina regler er løsningen uansett. kom litt off-topic kanskje, men for og ikke si noe feil, har vel de sånn type regler? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.