Arild Oldervoll Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 Norske oppdaterte kart koster penger dessverre. Visst du er virkelig interessert så bør du kjøpe AIP-kart, da får du med alle typer kart som finnst (utenom VFR) for hele Norge. Kartene er i omtrent samme kvalitet så de på den siden som Morten linket til, bare det at de er helt nye. Kjøper du de så får du oppdateringer i et helt år, så det blir vel verdt de 450,- kronene. De pengene går nesten bare med til all portoen! De kartene på den siden Morten linket til er rett og slett litt eldre AIP-kart, men det går fullt an å bruke de fleste (vær litt skeptisk til SID/STAR, det har i vertfall kommt nye navn, men det trenger du ikke å bry deg om før du kommer til onlineflyging ) Lykke til, Happy taxing Siter
Peter Nørkjær Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 Du kan også se her www.navdata.at og så kaste et blik på "Real Aviation Charts" Bla Statens Luftfartsvæsen (DK) har alle deres kort online. Siter
Bendik Heltne Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Skrevet 23. juli 2002 Takker og bukker for gode svar! Burde jo ha sett at det finnes en egen kartseksjon under filseksjonen Kommer ikke til å fly online helt enda da jeg har mye igjen jeg må lære, men etterhvert blir det mer aktuelt å kjøpe oppdaterte kart. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 23. juli 2002 Skrevet 23. juli 2002 Ja, det er ikke lurt å ta alt på en gang, først bør du lære å bruke kartene. Men følg med på www.vaccn.org, det blir arrangert treningskvelder for alle utover høsten Siter
Bendik Heltne Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Skrevet 23. juli 2002 Hei. Som den nybegynneren jeg er prøver jeg å lære meg å taxe på flyplasser rundt om (stort sett skandinavia) uten aktiv taxe-hjelp, men da trenger jeg kart over forskjellige flyplasser. Har prøvd å søke på google, og har vært innom jeppesen's kartdatabase men de har ikke så mye skandinaviske kart såvidt jeg kan se. noen som vet om slike kart finnes public og hvor de eventuellt ligger ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.