Arild Oldervoll Skrevet 21. juli 2002 Skrevet 21. juli 2002 1. (det lette) Hva het den store russeren som var på Sola for en tid til bake? 2. Jeg såg en gang et bilde av noe som lignet en concorde, men den var i Singapore Airlines sine farger. Er det mulig at det var en TU-144? Kjennemerke: G-BOAD Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 21. juli 2002 Skrevet 21. juli 2002 2. Det var nok en Concorde ja... var blitt utleid (evt kun malt) til Singapore Airlines i forbindelse med et evt kjøp av Concorde. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Skrevet 21. juli 2002 takker, og tror eg har funne svaret på nr. 1 selv. Det er Antanov AN-124 RUSLAN, ligner på bildet, og synes det var det den het. Uansett; det flyet såg eg når eg var på Heathrow, men det var helt grønnmalt. Stod borte ved vedlikeholdsområdet, og eg hadde bare APS-kamera med 60mm linse, så det ble ikke noe bilde av det. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Skrevet 21. juli 2002 Jepp, men det var nok en AN-124 eg såg på Heathrow (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=21059). Er det noen som legger merke til noe veldig spesielt på dette bildet? Siter
Even Kalleberg Skrevet 21. juli 2002 Skrevet 21. juli 2002 sorry var litt rask... dette da? Antonov Siter
Arild Oldervoll Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Skrevet 21. juli 2002 Ja, det er det, men jeg digger dette bildet , jeg. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 21. juli 2002 Skrevet 21. juli 2002 quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: Jepp, men det var nok en AN-124 eg såg på Heathrow ( http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=21059 ). Er det noen som legger merke til noe veldig spesielt på dette bildet? Bortsett fra at Nesa er oppe og dem losser bakfra? Nei Siter
Arild Oldervoll Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Skrevet 21. juli 2002 Jeg vet ikke om dte egentlig ER så veldig spesielt, men ble da fortalt det her på forumet at det ikke skal skje: En bil under vingen! Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 21. juli 2002 Skrevet 21. juli 2002 Åja... har vært borti flere tilfeller hvor tankebilen har stått under vingen [ 21-07-2002, 21:17: Endret av: Lars Chr. Hansen ] Siter
Arild Oldervoll Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Skrevet 21. juli 2002 Ja, men etter hva jeg har hørt så skal det aldri befinne seg andre kjøretøy eller fly under vingen på et fly, det er derfor det ofte settes ut kjegler ved vingen (og bak) Siter
Henrik Melbostad Skrevet 22. juli 2002 Skrevet 22. juli 2002 Vi kjørte da ofte både bil, traktor og truck under vingene på herc'en, men det er militæret Kjeglene er vel helst så folk ikke skal gå under der, akkompagneres ofte med et skilt hvor det står at man ikke skal gå der osv. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Skrevet 22. juli 2002 Å gå under der er ikke så farlig, grunnen til at kjeglene er der er sånn at ingen skal kjøre under vingen, for da er det alltid en viss fare for at kjøretøyet tar oppi vingen. Da er det noen som blir sure Men kan du fortelle meg hva "fuelmannen" skal gjøre visst han ikke har lov til å gå under vingen? Eller pilot/annet mannskap når han tar walk-around? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.