Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nye krav til timeantall og typerating i Frontier!

Featured Replies

frontier-flying-services-new1.jpg

Til de av dere som holder ett våkent øye med Frontier Flying Service VA, kan jeg informere om følgende:

Endringer i flåten gjør at vi per dags dato har besluttet å holde følgende fly i flåten:

*Beaver DHC-2

*Piper Seneca

*Piper Cheyenne

*Twin Otter DHC-6

*Beech B1900C

*ATR-72

*DC-6

Nye piloter vil få typeraing på vår flåte, basert på antall flygninger på en gitt klasse.

Som ny pilot i Frontier vil du automatisk få typerating på Beaver DHC-2. Dette medfører noen uker med trening og jobbing i Alaska før man får begynne å fly multiengine.

Etter 9 turer fra A til B med Beaver vil man få mulighet til å ta typerating på Beech 1900C, Twin Otter, Seneca eller Piper Cheyenne. Etter å ha gjennomført 50 turer med multiengine (totalt 59 turer) vil man kunne ta typerating på ATR-72 og DC-6.

Typeratingen består av en avkryssingsprøve basert på flymaskinens operative egenskaper. Det er en egen typerating for hver enkel flytype.

Ila. uken vil vi også kunne ansette nye piloter, i ett nytt prosjekt som jeg er sikker på flere av dere vil være med på! Da vi har bestemt å begrense inntaket av piloter for dette prosjektet vil jeg anbefale dere å holde øynene åpne. ;)

Med vennlig hilsen:

I. Skaugstad

CEO Frontier Flying Service VA

Typerating på Beaver? Ante ikkje at slikt eksisterte ein gang :grin:

• Author

Du kan sikkert begynne å fly 757 med en gang Lars-Petter, men da må du jobbe for ett annet selskap da vi har kvittet oss med disse maskinene. :grin:

Torstein; Vi klassifiserer det som "bush utsjekk". ;)

Magnus; Just say the word! ;)

Even; Om du kan vise til x antall timer på ATR på VATSIM så er det mulig man kan gjøre unntak, ikke at jeg kan love noe. ;)