per berge Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Skrevet 11. mars 2010 Så svar meg da Magnus på hva vi skal mene noe om når det gjelder politiske partiers forslag og pålegg til oss "undersåttene"? Skal vi henvende oss til hver enkelt av dem med deres personlige navn, eller hvordan skal vi definere de forskjelige om vi ikke skal ta partienes program på alvor? Er det noe jeg gjør så er det å ta partienes politiske fundament og program på alvor. Er ikke uten grunn jeg holder meg langt unna ethvert partimedlemskap. Og gudene skal vite att jeg er blitt bedt om å stille til valg mer enn en gang. Har du i det hele tatt satt deg inn i hva SV står for? Vet du overhodet hva Marxisme er for noe? Kan du historien og konsekvensene for denne forkvakla ideologien? Ja jeg bruker ordet forkvakla med den største selvfølge. Er det forkvakla så tar jeg meg friheten å kalle det for nettop det det er. Jeg pakker ikke inn søla i silkepapir for å ta hensyn til overfølsomme politiske våsekopper. Tåler de ikke å bli konfrontert med konsekvensene av sione egen adferd får de heller tre ut av politikken å finne seg ett annet virke. Att noe så forkvakla som Marxister skal beskyttes av så mange som påstår seg uenig med dem er for meg ei gåte. Akurat som om våre forfedre skulle tatt hensyn tilø nazistenes følelser.
Rolf Arne Beck Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Jeg syns det var veldig velreflektert Aleksander og det er noe denne tråden trenger.
K L Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Makan til tullball skal en lete lenge etter, så lenge man holder seg innenfor debattregler og noenlunde normer bør en debatt leve, man kan skli ut i alle mulige retninger, men i hovedsak holde seg til emnet, noe jeg mener at de fleste holdt seg innenfor. At noen av dere støtter oppunder senurering for stå på deres kappe. Å debatere er sunt, man kan lufte sine yttringer om mangt, Om "subjektive karakteristikker" holder for å få sitt inlegg slettet,så er dette en debattside som ike fortjener å bestå. Om admin legger deres ord til rette og modererer snackbaren etter deres regler foreslår jeg at snackbaren legges ned øyeblikkelig.
per berge Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Skrevet 11. mars 2010 Vel, beklager å måtte si det i og med du muligens lever på en planet der alle er like. Get real man, folk er dønn forskjelige fra A til Å. Noen besitter noe mer engasjement enn de fleste andre og noen har ikke samme MULE tendensene som visse andre besitter. det er kun real nature homosapiens. Det er noe som heter kotyme ja, eller takt og tone på godt Norsk men det gjelder ikke i politikken. Tror du vi har kommet dit vi er i dag fordi folk har tatt hensyn til sine motstanderes følelses liv? Jeg fatter ikke hvor du har fått innspirasjon fra for å mene dette. Nei vet du er det noen som blir hørt så er dem som snakker med klar tale. Og jeg nekter å vise hensyn og respekt for de respektløse. Blir det neste att du forlanger vi skal vise hensyn og respekt for Bin Laden og hans kumpaner? For ikke vet jeg hvor du setter grensene dine. Det høres ut som det er grenseløst. Angående dine innleg kan vi desverre ikke se dem lengre, og det er jeg den første til å beklage. Skulle så gjerne sett hva du mente om saken. Men som jeg sa, jeg husket ikke i farten. Så jeg sa altså ikke att du unngikk tema. Enig? jeg forstår rett og slett ikke hvor du får det fra att vi skal være så høflige og hensynsfulle overfor alle våre "fiender" Skulle jaggu tru du trente til en diplomat stilling for alt jeg vet. Jeg finner hvertfall ikke noe vettugt i det kravet der. Men samma det, for meg er en spade en spade og det vil den forbli i evig tid. Jeg ska daue med bootsa på
Eivin Stensø Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Det er flott med en skikkelig diskusjon. Tror ikke det er noen som synes det motsatte. Men den bør være saklig og føres i en hyggelig tone. Den bør ikke inneholde sjikane eller hets av enkeltpersoner eller grupper for deres meninger. Er det så vanskelig å være enig i?
per berge Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Skrevet 11. mars 2010 Hets? Hvor er grensa fra klar tale om partiers inngripen i lommeboka vår og hets? Er det hets når jeg tross alt tar SV på alvor og kaller dem for det de selv står for? Jeg er ikke særlig til å lyve jeg serru. Det ligger liksom ikke for meg. Ingen hesthandler heller for den saks skyld.
Eivin Stensø Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 @Per Berge: Det kan jo fort virke som om du ikke har et eneste saklig argument når alt det du gjør er å klistre merkelapper på folk og kalle dem fiender. Du snakker også om at du ikke respekter de respektløse men jeg kan kun se en person som oppfører seg respektløst her inne og det er du. Jeg synes du bør jenke deg ett par hakk og sette pris på respekten som bli vist deg.
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 jeg forstår rett og slett ikke hvor du får det fra att vi skal være så høflige og hensynsfulle overfor alle våre "fiender" Skulle jaggu tru du trente til en diplomat stilling for alt jeg vet. Så du bare avfeier diplomati og diplomatiske løsninger som tull? Pass på hva du sier' date=' for du hinter nesten til at du heller ladder riffla enn å gripe mikrofonen. EDIT: Jeg synes du bør jenke deg ett par hakk og sette pris på respekten som bli vist deg. Ditto!
per berge Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Skrevet 11. mars 2010 Men Eivin, det er da ikke jeg som har satt Marxist stempel på SV? Det gjør de jo selv. Jeg bare tar dem på alvor jeg, i motsetning til de fleste andre her skjønner jeg.
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Per, jeg og Eivin kommenterte din mangel på god oppførsel. Hva har marxistene med det å gjøre?
per berge Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Skrevet 11. mars 2010 Bortsett fra att partiet SV som kom med dette forslaget har sin ideologiske fundament i Marxismen, så ingenting anna, Men det holder for meg :grin:
Eivin Stensø Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Det er vel ikke marxister denne tråden, som du selv har postet, handler om? Den handler vel om at du er uenig i moderasjonen på forumet?
AMO Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Per: Selvfølgelig er alle forskjellige, men det betyr bare at alle fortjener å få respekt fra første stund, også får man heller tilpasse nivået av respekt deretter. Alle fortjener en sjanse, også de du velger å sette i bås og kritisere fordi de har andre meninger enn deg. Om de viser at de fortjener den respekten i ettertid, så er det vel og bra. Om de ikke fortjener respekten du viser dem, så neivel, men da har de iallefall fått en sjanse. Takt og tone gjelder i politikken som i alle andre steder. Det er en grunn til at politikere på Stortinget ikke står og uttrykker seg på samme måte som du gjør. Nemlig takt og tone, krydret med en spiseskje respekt. Inspirasjonen har jeg fått fra livserfaring, som har demonstrert for meg gang på gang at alle fortjener å bli behandlet på en ordentlig måte, med respekt for hvert enkeltindivid. Og om andre velger å gjøre det samme er opp til dem, men som du sier; man høster som man sår. Du sier dessuten at du nekter å vise hensyn og respekt ovenfor de respektløse. Hva tror du de vil svare hvis du spør hvorfor de er respektløse? I mange tilfeller er de det fordi de ikke har fått den respekten de mener de fortjener. Og når du ikke utviser dem den respekten de i første stund fortjente, så er du blitt en av dem, en av de respektløse. Ergo er du ikke noe bedre enn dem, du er bare en i mengden, som til syvende og sist ikke fortjener respekt av sånne som deg selv. Ser du hvor jeg vil hen? Jeg forlanger ingenting, jeg har ingen myndighet til å forlange noe som helst. Det jeg derimot har er forventninger til deg som en voksen person, forventninger om at du greier å oppføre deg og uttrykke deg ordentlig i forhold til andre mennesker, uten at det skal ende opp i den måten du oppfører deg og uttrykker deg på her. Du lever ikke akkurat opp til forventningene mine, men det kan ikke jeg gjøre noe med, jeg kan bare gjøre meg opp erfaringer.
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Det er vel ikke marxister denne tråden, som du selv har postet, handler om? Den handler vel om at du er uenig i moderasjonen på forumet?Dag er sikkert marxist han også
per berge Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Skrevet 11. mars 2010 Eivin, Nå var det ikke jeg som dro dette Marxist kortet på denna tråden så skyt på de som er skyldige. Det ble av andre brukt som en anklage mot meg for hvorfor den andre tråden ble sletta, og da må jeg vel få lov til å forsvare hvorfor jeg mente dette hang sammen med den tråden?
per berge Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Skrevet 11. mars 2010 I rest my case. Det her er så fullstendig idiotisk og dikkete att magan min tåler det ikke. Cheeezezzz,,,,, Vi får debatere ingenting, slik att ingen blir fornærma eller vist disrespekt av,,,ingen for ingenting,,,, :confused: Nå erre medags her.
AMO Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Deg om det. Den som ikke vil forstå, han kommer ikke til å forstå. Det går kun på deg selv, ingen andre.
Even Moe Egenes Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 det er da ikke jeg som har satt Marxist stempel på SV Jo. SV er enig med mange av synspunktene til Marx og Engels. Men de er ikke ett rendyrket Marxistisk parti.
Dag Johansen Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 Jeg skjønner det dithen att admin har sletta den tråden som omfatta SVs krav til ekstra skatt på flybilleter for å betale for en utopi jernbane. Det syns jeg er unødvendig all den tid det både handlet om utviklinga innen luftfarten og dens utfordringer. Når det er ett klart politisk vedtak som står bak denne ekstra skatten må en også forvente politiske meninger i debatten.Nå syns jeg faktisk att admin bør komme med en melding om hva som lå bak slettinga. Ikke att jeg krever det da dette er en privateid nettside, men av rein innteresse for å vite hvor grensa går. D et finnes selvfølgelig andre forum å bedrive politiske utvekslinger på men når snackbaren tross alt ligger der så syns jeg dette var overdrevet. Kom ihvertfall med en klar melding hva som ligger bak. Sludder og vås. Emnet lå ikke i snackbaren, og innlegg som handlet om luftfart kunne jeg telle på en hånd. Politisk debatt kan du drive med andre steder enn her!
Anbefalte innlegg