Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg holder på å redigerer en film her. Det er film lagret på minnekort. Det er ikke HD men kvaliteten på filene når jeg har kopiert de inn på pc'en er bra.

Jeg har prøvd å bruke pinnacle 12 og redigeringen går veldig bra, og kvaliteten ser bra ut NÅR jeg redigerer. Får ordnet det slik jeg ønsker. Så skal jeg brenne dette på en DVD plate, noe som det er god plass til siden klippet er på max 30 min.

Da er det ett eller annet gærnt som skjer. Det blir veldig blurete og ved bevegelse i filmen så er det masse streker i bildet noe som ser helt crap ut.

Nå prøvde jeg å legge inn et par klipp direkte i Nero Vision for å teste med 2 klipp og mens den rendrer eller hva det nå heter så ser det heller ikke så veldig bra ut.

Er det noe her inne som kan komme med et par gullkorn slik at jeg kan få tilnærmet lik kvalitet som original klippene er i. Det er skikkelig frustrerende å se den elendige videoen på DVD.

På forhånd takk.

Skrevet

Mulig dette har noe med PAL / NTSC å gjøre.

Visst du har filmet filmene i PAL og Pinacle generere den til NTSC, vil jeg anta at filmen vil bli ganske choppy ettersom du får 5 ekstra bilder per sekund på en film som er filmet med 25 bilder i sekundet. Så kanskje det er der feilen ligger at du må velge PAL fremfor NTSC i Pinacle.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei, det kan være at det du har tatt opp har forskjellige bitrate, dette er et kjent issue i pinacle, om du har tatt opp fra et digitalt foto kamera, så trikser og order den selv litt på bitrate noen ganger for og få best kvalitet og mest på minnepennen. Noen ganger kan det være greit og legge en bakgrunn på hele opptaket, ta et element, og sålegger du klippene dine oppå her, da er det større skjans for at variabel bitrate oppstår... Men hør med Fred Solie han har skikkelig peiling på video.....

Skrevet

Ok, høres bra ut.

Men klippene er bra helt til jeg brenner det.

Og jeg bruker Nero 8.3. Det sies at det skal være et bra brenneprogram. Når jeg brenner direkte fra Pinnacle så blir det nogen lunde bra (bedre), men når jeg brenner fra nero så blir det skikkelig crap. Grunnen til at jeg ønsker å brenne fra Nero Vision er pga kapittel og meny greien jeg ønsker å ha i begynnelsen.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Legg kapitell i Pinacle.....blir bra som helst....:-)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...