Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være intressant å lese om folk her inne sine historier med FS, tenker da når de begynte og med hvilken versjon, helt spesielle "FS øyeblikk" osv...

Selv, kjøpte jeg meg FS2004 på Elkjøp rett etter jul, 2004. Da kunne jeg jo ingenting videre om fly, og det var rett og slett bare gøy og fly historiske turer, og default fly litt rundt omkring... Men gleden varte kun til sommeren 2005, da jeg fikk dette "Seasonal crash to desktop" eller hva det heter... Så da var jeg uten FS et helt år, men jeg fikk meg spillet "Heroes of the Pacific" til PS2, så flyinteressen ble holdt til like. I begynnelsen av sommeren, 2006 så fant jeg FS98 på Spaceworld i Oslo, og da var det simming igjen! Jeg husket ikke helt grafikken fra FS2004, så det var utolig gøy, men når jeg innså forskjelden så fikk jeg lyst til å fly nyere versjoner av FS... så til bursdagen min den 4. juli fikk jeg FS2002 (standard utgaven) og da var det igjen simming. Men sent på sommeren/høsten 2006 så jeg diverse YouTube filmer om folk som hadde allehverdens add-ons til FS9, og da ble det litt kjedelig med FS2002, så jeg fant ut av det, og med litt hjelp installert FS2004 på en eldre PC, men grafikken var jo ikke noe å skryte av. Så jeg fikk lov å installere det på pappas PC (som etterhvert ble nærmere kapret av meg :D ), høsten samme år fikk jeg min første add-on, Flight1 Super80 (kun dager etterpå kjøpte jeg FSX), og da var det slutt på default fly (iallefall av PAX fly), etter den ble det Scandinavian Airports 2 som gjorde at jeg fikk ENGM og diverse andre nordiske, og med de kombinert med de andre flyplassene i FS2004 som har litt mer detaljert scenery ble det bra, så kom PMDG 737-800/900, FSPassengers og utviklingen av kunnskap innen instrumenter gikk bare videre og videre. Jeg lærte meg og legge til scenery på våren, 2007, noe som også ble en slager! Sent på sommeren, 2007 fikk jeg det første flyet inn manuelt (overaskende når en tenker at det tok så lang tid), og like etter det problemer som slo ut FS9 igjen. Etter det fikk jeg litt interesse av bilspill, men når jeg tok en tur i triken så innså jeg at FSX ikke var så ille (uten noen som helst patcher eller tweaking krever FSX ganske mye), så det ble FSX fram til sommeren 2008 (da begynte jeg med AI, WOAI, selvom jeg hadde en liten periode en eller annen freeware pakke med auto-instal før det), da jeg fikk igang FS9 igjen (da kom jeg meg på Flightsim.no, og jeg startet med repainting). Etter det så har det vært mest av det samme, bortsett fra at jeg har begynt med scenery design (1. objekt ble plassert i februar, 2009, og nå driver jeg mest med photoscenery, "drømmen" hadde vært å fått til noe alá norske Tongass Fjords) og etter sommeren 2009 satt jeg meg inn i FMC, og når undertegnede skriver dette har han begynt på VATSIM også. ;)

Våren 2009 fikk jeg også X-Plane, noe som også må legges til selvom det er FS.

Kan ikke egentlig komme på noen typiske "FS øyeblikk" akkurat nå. Første gang jeg så nordlyset i FS var jo en slager, men generelt den tiden jeg startet opp med FS9 igjen, etter ett års pause kan en bli bra gira...

Huff, det var en lang historie, blir gøy å lese andre sine også. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...