Marius Arnesen Høiseth Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 http://www.vg.no/sport/ski/hopp/artikkel.php?artid=593796 Testing eller ikke, Anette Sagen skulle være den første hopperen, men slik ble det altså ikke. Pinlig opplegg. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Herregud, synes ufattelig synd på Sagen som skulle hoppe i det første. Dårlig opplegg. Siter
Audun Braastad Skrevet 2. mars 2010 Skrevet 2. mars 2010 Det står i teksten: - Det har vært planlagt hele tiden. Å sende Anette utfor uten å ha testet bakken først ville være direkte uforsvarlig. Det er altså direkte uforsvarlig å sende Sagen utfor uten å ha testet bakken, men å sende Romøren er helt greit? Greit at Romøren kanskje har flere hopp i stor bakke bak seg enn Sagen, men sistnevnte er da ikke akkurat uerfaren hun heller. Siter
Morten Ruud Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 De som var ansvarlige for utsendelsen av disse hopperne var imot at Sagen hoppet i bakken i utgangspunktet. De ønsket at Romøren skulle hoppe der, og har dermed fått vilja si. Det er flaut at enkelte voksne, velutdannede mennesker kan opptre så barnslig. Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 - Det har vært planlagt hele tiden. Å sende Anette utfor uten å ha testet bakken først ville være direkte uforsvarlig. Skal man være stor jente å hoppe i store gutte bakker så må man bare tåle å tryne som hoppere flest, gjør man ikke det har man ikke noe i store bakker å gjøre. Det er derfor nærliggende å mene at det er ikke noe forskjell på gutt og jente i hoppsporten, det er videre enda mer nærliggende å mene at det er like farlig for Romøren å tryne som det er for Sagen å tryne. Jeg mener at blir man lovet å være første hopper ut i bakken, så bør man være første hopper ut uansett. Den første som hoppet i den nye kollen var nok en gang en mann, ikke ulike den gamle kollen. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Å hevde at det er uforsvarlig å la Sagen hoppe først er det dummeste jeg har hørt på lenge. En mannlig skihopper har vel omtrent like mye muskler som den gjennomsnittlige damen, disse gutta trener for å fly langt, ikke for å løfte eller løpe. Hvorfor Sagen ikke skal kunne greie å ta første hoppet skjønner ejg bare ikke. Siter
Kenneth Rønning Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Synes Romøren og de som står bak burde straffes enkelt og greit, dette var de fullstendig klar over, og dette er som sabotasje og regne. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Skrevet 3. mars 2010 Enig med samtlige her. Men det er i hvert fall positivt at hovedpersonen selv fortsatt ser positivt på kveldens seremoni. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Romøren var bare én av flere hoppere som testet bakken; men han var vel også en av konkurrentene om å bli førstemann - så han burde ha vist såpass skjønn og courtesy/høflighet at han respekterte det. Hoppmiljøet og ledelsen er tydeligvis intet forbilde for ungdommen. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Skrevet 3. mars 2010 Som du sier, Andreas, så er det også et stort poeng at en av Anettes tapende konkurrenter fikk hoppe først. Men nå kom i hvert fall strafferekasjonen: http://www.dagbladet.no/2010/03/03/sport/bjorn_einar_romoren/holmenkollen/anette_sagen/hopp/10687141/ EDIT: da hadde jeg også lest igjennom artikkelen jeg linket til i denne kommentaren, og funnet sitatet "men samtidig ser jeg poenget med å sende en erfaren hopper utfor i et helt nylagt spor og nypreppet bakke" av Bjørn Einar Romøren, hvor han åpenbart uttrykker at kanskje verdens beste kvinnelige skihopper ikke er erfaren nok til å hoppe i K-120. Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Hva er tøffere, å tryne som Sagen på 177 meter i en skiflygningsbakke [video:youtube]2CcKpbizwCA Eller være så klønete at du mister skia som Romøren gjorde [video:youtube]447HXJYvpds Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 At straffen var å ikke få hoppe åpningskvelden.. Nuvel.. Det var mildt, spør du meg.. :whistle: Siter
Kenneth Rønning Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Vel får si meg enig med deg her, kjenner at jeg blir irritert og på grensen til sint altså :mad: Drømmesituasjonen hadde vært om han hadde falt og slått seg så han aldri kunne hoppa igjen da han testet bakken. For eksempel om han hadde kjørt rett i stillasene på siden der, skulle fryda meg. En større kvalmsekk av en sørlending skal man fean meg lete lenge etter :mad: . Bare min mening Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Nå ønsker jeg på ingen måte noen noe vondt, så den uttalelsen var litt drøy. Men hva en eventuell straff skulle gått ut på aner jeg ikke. Å nektes å hoppe mer ut sessongen? Blir kanskje å gjøre en fjær til flere høns. Noe i den dur som påvirker hverdagen som idrettsutøver er mer rettferdig enn å ønske å påføre hopperen fysisk skade. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Skrevet 3. mars 2010 Hehe, godt poeng, Tom :grin: Flott åpningshopp av Sagen, dog uten det stødige telemarknedslaget som Scheie kommenterte Veldig bra hopp av Rune Vesaas (tror jeg han heter) også, som greide 141 meter nå i første omgang. EDIT: jeg synes den nye bakken ser direkte knallflott ut når folk hopper i den! Fikk litt skiflygingsfølelse av å se på Siter
Audun Braastad Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 En større kvalmsekk av en sørlending skal man fean meg lete lenge etterSørlending? Trodde det var Romøren vi snakket om her? Fikk ikke sett rennet i dag pga jobb, men høres ut som at det ble en fin åpning av den nye bakken? Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Skrevet 3. mars 2010 Ja, det var litt tynt med folk, men Arne Scheies stolte kommentarer gjallet gjennom arenaen. Anette Sagen gjennomførte et flott førstehopp og vi fikk flere lange hopp. Siter
Tom Knudsen Skrevet 3. mars 2010 Skrevet 3. mars 2010 Sørlending? Trodde det var Romøren vi snakket om her? Latter Edit Vær med på hobb i nye kollen http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3548132.ece Siter
Morten Ruud Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Sa de ikke på nyhetene at det dukket opp 6000? 2000 mer enn forventet..De hadde vel ikke åpnet alle tribunene heller etter hva jeg har forstått. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Skrevet 4. mars 2010 Okei, daså Jeg tenkte på at selve "skålen" var folketom, men det var jo bra med folk opp igjennom selve bakken. Siter
Geir G Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Jeg ser ikke helt den store saken her, hvorfor er det så viktig å hoppe først? Det er en hoppbakke og den er vel mer eller mindre som alle andre bakker? Siter
per berge Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Det er nå liksom en nasjonalsymbol Holmenkollen da, og når folket har finansiert nybygginga og sagt hvem de mener skulle stå for det første hoppet så har for svarte Romøren og resten av kollenhopp (en lokal liten klubb oppi åsen der) bare å forholde seg til det. Nå er Romøren den dusten utestengt i to WC renn og jeg ser gjerne att alle jenter, unge som gamle lager tidenes pipekonsert neste gang Romøren eller andre fra kollehopp står på bommen i Kollen. Dette var så svinaktig, og så beregnende fra noen drittunger som tydligvis fortsatt lever i sin bestefars tidsepoke att de fortjener all den peppern de får, og enda litt mer. Og rennleder som sto frem og påtok seg ansvaret burde fått fem minutter på å rydde skapet sitt. Siter
Audun Braastad Skrevet 4. mars 2010 Skrevet 4. mars 2010 Men hvor er straffen til ledelsen i Kollenhopp? Dette var neppe Romørens påfunn alene, det var jo Kollenhopp som arrangerte hele prøvehoppingen, og det var nok de som inviterte Romøren. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Skrevet 4. mars 2010 Geir: Holmenkollen regnes som en av verdens kanskje mest berømte hoppbakker. Det er som når f. eks. et nytt rådhus skal åpnes - man setter ikke en tilfeldig person fra gata til å klippe over det røde båndet. Siter
Morten Ruud Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Eller sier at rådmannen skal ta den offentlige åpningen, men heisann, ordføreren prøveklipte snora med journalister til stede...det var ikke meningen...huffda... Siter
Tor Christian Stamnes Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Romøren visste at Sagen skulle være den første. Han har jo en viss bedømningsevne han også. Klar mangel på respekt. Han burde stille spørsmålstegn til avgjørelsen fra ledelsen så fremt han ikke har EQ i det hele tatt. F.eks: "Dette hoppet er det jo Sagen som skal ha æren for! Dette blir jo feil. Burde vi ikke vente til hun kommer fra Japan?" Dette med sikkerhet er jo bare tull. Om ikke Sagen har hoppet like langt som Romøren så er hun erfaren så det holder. Uansett er jo bakken fin-konstruert ned til mm-presisjon og bygd etter alle kunstens regler. Så at noe helt uforutsett skulle skje i hoppet som ikke Sagen like bra kunne ha hentet seg inn på er jo veldig tvilsomt. Men hva som ble sagt og forklart Romøren i forkant av hendelsen er jo ikke bragt helt på det rene. Siter
Audun Braastad Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 (VG Nett) Administrerende direktør Åsne Havnelid i Ski-VM 2011 var tilstede under prøvehoppingen i Holmenkollen. Hun sier at hun ga klar beskjed om at Bjørn Einar Romøren ikke skulle være førstemann. http://www.vg.no/sport/ski/hopp/artikkel.php?artid=598038 Siter
K L Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Her har noen ment at man IKKE trenger å følge råd og ordrer, jeg hopper fordi jeg kan, er et ord som jeg vil bruke, bra at han fikk straff! Synes forøvrig ikke at Romøren er den som burde vært straffet hardest, men heller de som valgte ut hoppere! Går det an å ta et mer idiotisk valg, lurer på hva som hadde vært reaksjonen om det var omvendt, at Romøren skulle vært først, men at Sagen hadde satt utfor først! Siter
Audun Braastad Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Hva er det med folk som absolutt må si sine meninger om ting man ikke har greie på? Per Ståle: - Du slipper ikke ut en jentunge i Kollen Per Ståle Lønning synes det er en skandale at Romøren er utestengt fra verdenscupen. http://www.tv2underholdning.no/gkn/per-staale-du-slipper-ikke-ut-en-jentunge-i-kollen-3152071.html Siter
Tom Knudsen Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Kommaspørsmål? vent, ikke hopp før Sagen eller vent ikke, hopp før Sagen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.