Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem
Skrevet

Starter ny tråd, så kan vi holde bildene unna annen diskusjon.

15 stykker var pålogget serveren, så det manglet ikke på interesse for dagens MP-tur. Geir Ove hadde sørget for skikkelig turvær, så det var bare fryd og gammen da vi samlet oss på Bremerton.

sn1-1.jpg

sn2-1.jpg

Et glimt av Seattle underveis til første mellomlanding i Evergreen Sky Ranch.

sn3-1.jpg

En rask pust i bakken, så var vi på vei til Ranger Creek og vinterlandskapet.

sn4-1.jpg

Ranger Creek ga oss utfordringer både under landing og take off, og i følge Fred har denne flystripa den største samlingen med flyvrak i USA :grin: .

sn5-1.jpg

En rask tur innom Packwood, så bar det på spektakulær sightseeing rundt den aktive vulkanen Mt. St. Helen.

sn6-1.jpg

Mens jeg var opptatt med å nyte utsikten i fjellheimen, forsvant de andre i horisonten. Prøvde å bytte til raskere fly, men kom meg ikke inn på serveren igjen. Kunne høre resten av gjengen jodle seg videre på ruta, mens jeg ga meg her.

Igjen takk til Fred, som med omhu har valgt ut flyplasser med varierende vanskelighetsgrader og flotte omgivelser!!!

Skrevet

Ja, så var det klart for ny MP-tur og igjen var det Fred som hadde satt opp en fantastisk rute med utfordringer og flotte opplevelser. Turen startet i Bremerton, og vi var innom flere steder på turen, blant annet Ranger Creek med en utfordrende approach. Vi hadde en sightseeing ned til Mount St. Helen og sjekka røyken i vulkanen før vi satte kursen til Strom og så videre.

Her er kveldens fangst som jeg vil dele med dere.

2010-2-28_20-44-51-392.jpg

2010-2-28_20-44-9-879.jpg

2010-2-28_20-58-10-993.jpg

2010-2-28_21-24-44-950.jpg

2010-2-28_21-54-8-330.jpg

2010-2-28_21-56-55-228.jpg

2010-2-28_22-18-24-763.jpg

Skrevet

Tusen takk for en flott søndagstur, folkens! Jeg vet det var kjipt for noen som ikke hadde fått PNW sceneryet ennå, men (en mager trøst er) dere har noe å glede dere til!

Jeg får ikke tatt så gode bilder som Jan Arild og Ernst, men her er et lite knippe fra min vinkel :)

2010-2-28_20-20-30-215.jpg

Her stiller vi opp og gjøre klare for avgang på Bremerton!

2010-2-28_20-23-21-890.jpg

Ikke akkurat formasjonsflyging, men så er det jo heller ikke det vi får betalt for...

2010-2-28_20-44-56-952.jpg

Evergreen Sky Ranch med avgang og departure i alle retninger :)

2010-2-28_20-57-32-283.jpg

2010-2-28_21-23-17-841.jpg

Her er Wagon-gruppa på vei ut dalen fra Ranger Creek

2010-2-28_21-41-59-906.jpg

Fjellet vi alle trodde var Mt. St. Helens men som viste seg å være et helt annet fjell som ikke har eksplodert (ennå)...

2010-2-28_21-53-29-346.jpg

På vei mot det virkelige Mt. st. Helens var det noen flotte scener

2010-2-28_21-55-54-132.jpg

Ekte damp i fra en ekte vulkan (st. Helen!)

2010-2-28_22-5-8-563.jpg

2010-2-28_22-9-49-393.jpg

En demonstrasjon av Twin Otter'ns fabelaktige styrke og bærekraft! NASA Shuttle launch - need I say more..?

2010-2-28_22-34-16-710.jpg

Her går vel turen fra Pilot's Pastures til Willipa Harbor, siste leg for kvelden.

2010-2-28_22-34-22-82.jpg

2010-2-28_22-59-30-761.jpg

Og her var vi samlet ved hangaren (mer eller mindre) i Willipa Harbor. Noen var falt fra, men med alle de hundrevis av mulige airstrips (og andre strips) de kan ha havnet på underveis så tok vi rett og slett kvelden med et takk for turen - og sees igjen neste søndag! :)

Skrevet

Supre bilder folkens. Jeg må si at når oppmøte var som idag er det kjempegøy å legge opp slike turer. Det ser ihvertfall ut som det faller i smak. Og nå har FTX nettopp sluppt scenery vi fløy i for vanlig dødlige så nå er det ingen vei tilbake :grin:

Her er det så utrolig mye å utforske for prisen av 2 større flyplasser så det er vel verdt pengene.

Stå på og lag mandagsturer, tirsdagsturer, onsdagsturer etc. på MP'en.

Skrevet

Ja, tusen takk for en hyggelig tur folkens.

Selv hadde jeg ikke det nye landskapet, men koset meg likevel.

Bestilte det 23 feb, men har ennå ikke fått klarsignal til å laste det ned. Etter bildene å dømme gleder jeg meg.

Takk for mange fine bilder.

Thor

• Premium Medlem
Skrevet

Flotte bilder alle mann. Turen er vel dokumenter, men jeg må få lov til å slenge på et par favoritter. Problemet mitt er at jeg tok 70 -80 bilder på turen, så det å velge 5 er for meg vanskelig. Dere har jo vist mye av turen, så jeg viser frem et par bilder hvor jeg håper litt av detaljene i sceneryet kommer frem. Som så mange andre fikk jeg til tider "hakeslepp"

Rett etter avgang fra Bremerton ser vi den første golfbanen. Det er mange av disse i området. Greit å vite om man skulle gå tom for fuel.

2010-2-28_20-22-53-505_small.jpg

Ernst og Andreas ute til venstre. På andre siden av fjorden her var det veldig mye hus og autogen-bygninger, der fikk jeg fps problemer og det ble litt seig suppe før vi kom oss over bebyggelsen og ut på landsbygda.

2010-2-28_20-28-28-884_small.jpg

Har det vært utenomjordiske vesener her for å prøve å kommunisere med oss? 2010-2-28_20-54-0-222_small.jpg

Innflygingen til Range Creek. Rullebanen er rett under høyre vingetipp. 2010-2-28_21-5-38-90_small.jpg

Her har vi klatret litt, og har begynt litt rolig nedstigning til Packwood som liger på ei slette rett etter den grønne åsryggen.

2010-2-28_21-22-39-987_small.jpg

Her har jeg en runde rundt Mt. St. Helens. Skyer og Andreas i bakgrunn. Ikke så mange detaljer fra PNW, men likte bildet.

2010-2-28_22-0-15-160_small.jpg

Mt. St. Helens, med aktivitet. 2010-2-28_22-2-22-658_small.jpg

Innflygingen til Strom. Oversiktlig og fin flyplass.

2010-2-28_22-11-19-803_small.jpg

Her har dessverre komprimeringen ødelagt litt. Detaljene i disse åkrene her er helt ekstreme. Aldri sett noe liknende. Skulle tro at hver liten busk var laget og plassert for hånd.

2010-2-28_22-24-24-589_small.jpg

Pilot`s Pastures. 2 striper som ligger på tvers av hverandre. Her hadde jeg kun en overflygning mens de andre landet.

2010-2-28_22-33-21-242_small.jpg

Siste fra meg. Mål i sikte. Willipa Harbor, ved kysten av Stillehavet.

2010-2-28_22-48-38-207_small.jpg

Igjen en fabelaktig tur satt opp av Fred. Håndplukkede flyplasser med skjel. Og med Fred og Jan Arild som lommekjente guider blir det aldri kjedelig på disse turene. Det ble vel talt opp 16 stykker som maks. Tilogmed et par som prøvde seg for første gang. Håper det ga mersmak.

Takk alle for en fin tur.

Vi sees nok igjen.

Pål

• Premium Medlem
Skrevet

Gøy å se alle de forskjellige erfaringene fra denne turen. Imponerende at så mange er så dyktige til å dokumentere så mye, ...... og så fikk jeg endelig sett hvordan siste del av turen artet seg :/ . Hvordan gikk samlingen på Pilots Pastures?? Ikke lett å se at det er en flyplass der.

PNW er bare ekstremt bra for denne type MP-flyvninger, med heftige flyplasser bak hver husklynge :grin: . Tror det skal bli mye gøy framover. -

• Premium Medlem
Skrevet

Som sagt kom jeg meg ikke ned på Pilot`s Pastures, så hvordan parkeringa gikk for seg må nesten andre skrive litt om.

Skal være enig at den kan være vanskelig å se, det var en av grunnene til at jeg fløy over. Jeg kom frem litt etter de andre pga et ødelagt halehjul som gjorde det vaskelig å rette meg opp for takeoff på Strom, samt den nydelige utsikten på vei til Pilot`s Pastures. Så da jeg kom frem og ikke fant flyplassen med en gang valgte jeg å bli værende i lufta.

Legger ved et bilde som viser hvor i terrenget banene går:

2010-2-28_22-33-21-242_small2.jpg

Pål

• Premium Medlem
Skrevet

Skal være enig at den kan være vanskelig å se, det var en av grunnene til at jeg fløy over. Jeg kom frem litt etter de andre pga et ødelagt halehjul som gjorde det vaskelig å rette meg opp for takeoff på Strom, samt den nydelige utsikten på vei til Pilot`s Pastures. Så da jeg kom frem og ikke fant flyplassen med en gang valgte jeg å bli værende i lufta.

Takk skal du ha Pål :D . Jeg tok meg en ekstra runde i kveld, hvor jeg fløy fra Strom til Pilots Pastures med Super Cub i sommervær. Nyyydelig tur, og artig utfordring å lande på den flyplassen.

Jeg ble også hengende mye etter i går kveld, noe fordi jeg ble mer opptatt av utsikten enn flyvningen :crazy: , men også fordi jeg rett og slett ikke klarte å holde følge med dere. Jeg tror ikke jeg behandler Skywagon feil, og er nøye med både turtall og mixture, men likevel fløy dere ( med tilsvarende Skywagon) MYE raskere enn meg??!! Er det noen innstillinger/modifikasjoner jeg ikke har fått med meg, eller er jeg helt utdatert?

• Premium Medlem
Skrevet
Er det noen innstillinger/modifikasjoner jeg ikke har fått med meg, eller er jeg helt utdatert?

Jeg heller mot det siste :)

Nå har det kommet en SP1 til Skywagon`en, men den har ikke jeg inne. Men jeg har tidligere patch 3.

Vi kan jo samles i PWN og sammenligne litt en dag.

Pål

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...