Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg lovet jeg hadde noe på gang, så da er planen følgende.

I forbindelse med at Orbx har sluppet Pacific NorthWest blir dagens tur i dette området. Man trenger ikke scenery, men det vil bidra sterkt til opplevelsen. Dette blir en "low and slow" tur så blåselampene er "grounded".

Vi møtes på Bremerton airport (KPWT) rundt kl. 20. med avgang 20.15.

Vi flyr så østover mot Evegreen Sky ranch (51WA) som er en liten flyplass med privathus med hangarer istedenfor garasjer :grin:

Etter en liten stopp og prat med vaktmesteren her drar vi videre østover til en liten utfordring. Nemlig Ranger Creek (21WA). En flyplass dypt inne i en dal med en litt tricky approach.

Derfra flyr vi videre sørover til Packwood (55S) og vil passere øst for Mt. Rainier så pass på å få tatt noen bilder av denne store vulkanen.

Neste stopp blir Strom (39P) men her flyr vi ikke direkte. Vi flyr sørover mot Mt.Saint Helens for å se på ettervirkningen av det store vulkanutbruddet som skjedde i 1980. Her bør også kamera brukes flittig. Vi flyr rundt vulkanen og flyr nordover igjen til Strom.

1WA2 er himmlen for piloter, hehe. Plassen heter nemlig Pilot's Pastures. Ikke store stripa vest for Strom, men allikevel kanskje en utfordring.

Siste planlagte stopp på denne turen er Willipa Harbor (2S9) som ligger nesten helt ute ved stillehavskysten.

Det er ett krav som må oppfylles for å være med her og det er godt humør :grin:

Vi sees!

• Premium Medlem
Skrevet

Du er makalaus Fred, jeg bukker i ærbødig beundring over din grundige og spennende invitasjon :) !! UTX PNW er på plass, og det eneste som mangler er en gjeng entusiastiske flygærninger, som i noe uryddig formasjon inntar himmelen over Amerika. Jeg stiller kl.2000, og siden vi skal såpass langt avsted, blir det nok Skywagon denne gangen også. Gleder meg.

• Premium Medlem
Skrevet

I dag hadde jeg hatt tid (og veeeeldig lyst) til å delta.

Men så får jeg barne-barnet på besøk. Og da må det være ro (noe som jeg har store problemer med når jeg flyr) :confused:

Det er derfor med MEEEEEEGET stor bekagelse at jeg må melde avbud! :sleep: :blush:

Skrevet

Til info så er IKKE PNW blitt sluppet ennå. Orbix har utsatt release for oss vanlige dødlige som ikke har forhåndsbetalt - foreløpig på ubestemt tid. Derfor er det vel relativt få som kan stille med PNW scenery i kveld vil jeg tro...

Skrevet

Kjedelig å høre da, kanskje vi burde utsette denne turen en uke fram i tid slik at flere har fått sjansen til å innstallere og fintune FTX PNW og kan få et skikkelig utbytte av turen, for det er snakk om dag og natt i forskjell mellom Default og PNW.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Øystein, vi får fly i 70000 fot, da ser man ikke forskjell...SR-71? he he

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Undertegnede står på værandaen, med bastskjørt og hyler og gjør eksotiske bevegelser, naboene lurer, men vær skal det bli...ugg ugg

• Premium Medlem
Skrevet

Til info så er IKKE PNW blitt sluppet ennå. Orbix har utsatt release for oss vanlige dødlige som ikke har forhåndsbetalt - foreløpig på ubestemt tid. Derfor er det vel relativt få som kan stille med PNW scenery i kveld vil jeg tro...

Det var jo typisk, men de stakkars folkene i ORBX hadde et sant hæflete i går, med uhorvelig mye trøbbel for nedlasting.

Jeg vet, for selv prøvde jeg forgjeves å laste ned fra tidlig morgen til langt ut på kvelden. Serverproblemene løste seg til slutt, og da fikk jeg hentet inn hele PNW på under timen :D .

Men da hadde ORBX frustrerte og sinte kunder i tusentall, så for å la de som forhåndsbetalte få sin rettmessige fordel, bestemte de seg for å utsette den offisielle utgivelsen en dag eller to. Så dette er ikke så veldig langt unna, men det rekker ikke fram til kveldens fellestur.

Men å avlyse kveldens store begivenhet er å gå litt langt synes jeg. Da går det jo enda mer ut over oss som valgte å sponse et prosjekt med å forhåndsbetale ;) .

Jeg stiller på Bremerton litt før kl 2000, med fulltanket Skywagon, og regner med at Geir Ove sørger for fint søndagsvær og nysmurt server :) . Og at de som foretrekker store maskiner i store høyder finner seg til rette i SIN verden.

Skrevet
Men å avlyse kveldens store begivenhet er å gå litt langt synes jeg. Da går det jo enda mer ut over oss som valgte å sponse et prosjekt med å forhåndsbetale

He he, hvordan har det noe å si?, hvordan mener du at deres sponsing har noe med en MP aften og gjøre (som formodentligvis bør være en opplevelse for alle som deltar)?

Jeg ber til Gud at dette var en spøk he hehe, men hvis ikke:

Dere er jo bare en 2-3 mann som har dette sceneriet nå, så det blir jo litt stusselig hvis bare fordi dere forhåndsbetalte, så må resten av gjenget fly i default scenery....dette er jo 'nesten' litt egoistisk :grin:

Kanskje vi som ikke har dette sceneriet må snekkre vårt eget opplegg da, så kan dere som har sceneriet dra på en sightseeing runde mens vi andre finner på noe annet, det er jo selvsagt også en mulighet....kanskje? :)

Skrevet

Jeg ser at mitt valg av område å fly i har skapt noen diskusjoner her inne. Når sant skal sies er ikke dette området så dumt å fly i med default scenery heller. Vi har jo hatt flere turer oppe i Tongrass der deltakere ikke har hatt scenery fra FSAddon og sagt at det er aldeles topp allikevel. Jeg har tatt denne turen før i default scenery og hadde en fin opplevelse av det. Men hvis dere ikke føler for denne turen pga. av manglende scenery og dermed ikke vil stille føler jeg det for dumt. Jeg gjør dette mest pga. av det sosiale og hvis dette gjør at man føler seg utenfor er ikke det min intensjon. Men jeg tar gjerne kritikk på en positiv måte og ser frem til at andre gjerne kommer med innspill om turer. Tar ikke så lang tid å planlegge en tur med litt mål og mening.

Jeg tar etter denne turen på søndag fri fra aktivisering på MP'en noen uker og håper at forslagene hagler inn og at man kan enes om at det sosiale står i fokus.

Happy landings :grin:

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Ikke avlys, dette er jo bare morro.....kjør på.....æ blir no med

Skrevet

Har lagd noen andre ruter her også.

Airliners MD-11/747/737

Starter på KLAS Las Vegas og flyr til Los Angeles KLAX.

Derfra opp til KSEA Seattle og så videre opp til Vancouver CYVR.

En annen fin tur i små fly er som følger.

Starter på Van Nuys (KVNY) til Santa Barbera (KSBA)

Neste legg til Delano Muni (KDLO) også videre inn i landet til

Sequoia Ranch (CA44). Tøffer nordover til Independence (2O7) og videre opp til Mammoth Yosemite (KMHH). Avslutter turen ved Minden-Tahoe (KMEV) som er et kjent sted for seilfly.

Your pickings :)

Skrevet

Selsagt skal det ikke avlyses noe som helst, søndagenes turer er kommet for å bli, sånn er det bare med den saken :D

Selvsagt går det utmerket å fly i default scenery også, det har vi jo hatt flotte eksempler på i Tongass Fjords-området som Fred nevner.

Ser fram til en flott MP-tur ikveld :)

• Premium Medlem
Skrevet

Jeg ber til Gud at dette var en spøk he hehe, men hvis ikke:

Når begynte du med bønn :grin: ??

Neida, det var ingen spøk. For ei stund siden var det faktisk veldig mange som ønsket neste søndagstur lagt til PNW, og som samtidig "bekreftet" forhåndsbestilling av scenery, så jeg regner med det er flere enn 2-3 stykker som har kjøpt dette. Dessuten har Fred lagt ned mye flid og arbeid i å invitere oss på denne turen, så det burde være en selvfølge at man stilte opp på dette. Har man andre ønsker er det ingen som nektes dette, uten at man dermed trenger å gå i veien for hverandre.

Og for ordens skyld, jeg er IKKE sur på noen, og stiller gjerne opp med blåselamper nedover Grand Canyon når som helst, bare ikke når vi flyr på vår ukentlige søndagstur :grin: .

Skrevet

Det er jo ingen som snakker om å avlyse søndagsturene :D

Det er jo snakk om temaet for en felles tur, er det liksom ikke litt mening da at vi også flyr sammen i den samme verdenen?

Default er jo som kjent så dårlig at den er av en annen verden, og hvis dere synes default er så bra, så gjør det vel ingenting om dere skrur av ORBX og stiller med default scenery også? hehe hehe hehe he he

Samma det, no problem, men jeg flyr ikke sakte i default scenery lol, blir blåselampe på meg ikveld he hehe he he :D

Bremmerton kl 20:00 it is :cool:

Og ps: er ikke sur jeg heller :grin:

• Premium Medlem
Skrevet

Jeg er en av de udødelig jeg da.

Stiller med PNW og Skywagon kl 20.

Har vel sagt før at jeg synes søndagsturene bør gå på freeware/default, men denne søndagen er så etterlengtet at alle tidligere prinsipper føyk avgårde i mach 1.

Pål

Skrevet

26$ fattigere stiller jeg med Skywagon oppe Bremmerton kl. 2000

Dere kan ikke ta fra oss den sosiale stunden som det er på søndager.

Jeg skal mekke sammen no til neste søndag.

Lover dere det blir jobbing med stikka istedenfor å stille inn autopilot :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...