Gå til innhold

Står igjen med ett domene.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihopp!

Nå har vel jeg fått en lærepenge, og moralen i innlegget er - Les ALLTID Vilkår og FAQ når du kjøper noe over nettet.

I August 2009 tok jeg over www virtualnorwegian dot com domenet som var betalt for frem til februar 2010. "Jeg får vel beskjed når domenet utløper om jeg vil fornye eller avbryte" Tenkte jeg for meg selv.

For noen dager siden fikk jeg en mail fra One.com om at jeg var skyldige 580-, kr for fornyelse av domenet frem til 4.3.2011. Jeg tar kontakt med supporten og sier at jeg ikke skal fornye, men avbryte, og ikke betale noe. Da får jeg beskjed om at den fristen utløp 2 dager før.

Vel vel.. Da står jeg med ett domene med masse serverplass og 580 kr fattigere(jeg har enda ikke betalt en krone).

Da får jeg se på den positive saken - Jeg kan jo lage hjemmeside! Og lære meg litt web!

Jeg går inn i FAQen og finner "Hvordan kan jeg endre navnet på domenet"

Der stod det kort og godt "Når først domenet er sendt til registrering er det dessverre ikke mulig å endre navnet på domenet."

Jippi :cry: Nå står jeg jo med ingenting. ett www virtualnorwegian dot com domene som ikke kan endres navn på eller legges ned.

Så, hva syns folk jeg skal gjøre? Etter hva jeg tenker har one.com vært for dårlige med å gi ut info om når fristen om kannselering av domenet må skje, selv om jeg forstår godt at ikke perioden avbrytes av seg selv, men at den fortsetter helt til at kunden avbryter. Det er jo ett klassisk salgstrisk.

Syns egentlig det blir altfor dumt og betale 580 kr for noe som jeg ikke kommer til å bruke ett sekund.... Jeg må også innse at jeg har gjort en stor tabbe ved å ikke skjekke vilkår, FAQ osv...

Skrevet

Den smellen har jeg også gått på, ettersom jeg tenkte at et 12 måneders abonnement er et 12 måneders abonnement, og ikke automatisk fortsetter. Nå minte du meg på at jeg må postlegge et brev der jeg avslutter abonnementet mitt :P

Skrevet

Trudde vi hadde betalt for et helt år jeg, anyway, jeg kan ta over domene jeg så bare send meg betalingsinfoen på skype. Regner med det var det du ville snakke om her om dagen :cool:

Logga meg inn i kontrollpanelet selv og fiksa det, men vi snakkes på skype når vi begge er på ;)

Skrevet

Med one.com må du sei opp domenet skriftlig med signatur. Ergo, du må fakse eller sende brev til one.com. Litt tungvint, men det er jo god buisness for dei folkak som driv selskapet :grin:

Skrevet

det er som Torstein sier ja. Tungvindt, men har jo gjort det en gang før. Så burde ikke være noe problem :)

Jan Tore: Flott, vi snakkes på skype vi!

Skrevet

Lag en eneste HTML-side med stor skrift som forteller hvilken felle du går i; og sørg for å inkludere hvem du kjøpte domenet fra slik at det er søkbart! Så går ingen flere i fella :-)

Husk å ikke uttale deg negativt om de du har kjøpt domenet fra, men prøv å forholde deg helt nøytral ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...