Gå til innhold

Russisk hittegods er ikke som andres hittegods,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant 100 stridsvogner forlatt i skogen

Og ikke alt er forandra i gamle Russland ser jeg,,,,quote: ifølge offiserer som nylig uttalte seg til media trenger landet bare halvparten av de 20.000 stridsvognene som de disponerer. Til tross for at det ikke er behov for flere stridsvogner pågår imidlertid produksjonen for fullt, slik at fabrikkene ikke skal bli nødt til å permittere de ansatte.

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=581998

Det får meg til å huske en historie fra den gang trykeriet i min oppvekst komune skulle moderniseres og endel utrangert (etter vår standard) trykkeri maskiner skulle gis til polen. dette var fortsat under sovjetunions tiden.

Da lastebilene kom til det oppgitte industriområdet brukte de først lang tid, godt over en time for å finne noen folk i det hele tatt. Hele fabrikken var igflg, de offisielle oplysningene arbeidsplass for 5000 ansatte. Når de da endelig fant folk var det knapt til å telle 100 tallet. Uansett bilene ble losset,,med håndkraft selvfølgelig og ting gikk sånn noenlunde mot slutten. Så var det Vodka og omvisning på det flotte trykkeriet og de kom omsider til lageret der alle bøker og tidskrifter ble lagret etter produksjon. Der ble de Norske velgjørerne litt sjokert da det kom noen med traktor og lasteaparat og fylte skuffa med bøker før de dro ut igjen. Svaret på hvorfor var enda mer sjokerende. Jo det hadde seg sånn att de gikk tom for fyringsolje for et par måneder siden så de fyrte med det de hadde, nemlig sin egen produksjon, Og ingen av dem så noe rart i det. ja bortsett fra de Norske lastebil sjåførene da.

Så er altså ting litt sånn fortsatt enklete steder. Ja det tar sin tid å fjerne komunist spøkelse helt.

;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...