Gå til innhold

dash8-q400

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg skulle egentlig ta "sk865" til danmark, men desverre så var det flyet fullt.. men jeg/vi fikk plass på det flyet som går rett etter (sk867) og det tror jeg er en dash8..? Er det noen som vet om dash8-q402 er greit å fly med eller? hvordan er flyet? takk! mvh Andreas "[Eek!]"

Skrevet

Med hånden på hjertet, er stort set alle fly ikke mere eller mindre ens at flyve med - Lidt sat på spidsen.

Der er forskel på interiør og lyden fra motorerne.

Men oplevelsen af en flytype handler nok mere om selskabet end om typen.

På kort-distance-fly er komforten ikke så fantastisk, hvilket jo er okay, nu når man jo ikke skal så langt. I de store fly er der mere komfort, da man jo skal sidde i længere tid.

Ja ja - jo jo - bevars. Der er forskel på en TU154 og en B736, men så igen, er det nok heller ikke tilfældigt, at der ikke er mange TU154 i SAS' flåde...

Dash 8-400 er et ganske udemærket fly. Naturligvis er der larm fra propellerne, og ikke så meget plads i kabinen, men det er til at overkomme.

SAS har installeret dem med lædersæder, hvilket er et plus. Men generelt, ligesom alle andre fly i SAS' flåde, et fly af høj kvalitet.

Skrevet

Jeg fløy med en SAS q400 for et par uker siden. Det var en grei avveksling fra jetflyene, nesten like rask, og komforten var bra, med unntak av propellstøy, men det er jo bare artig for en flyentusiast. Fikk også fly med en CRJ, og det jeg kan si om begge er: Ikke ha håndbagasje som er på grensen av lovlig størrelse hvis du planlegger å oppbevare den i rommet over setet.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...