Per-kristian Jensen Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Heisann, fant en litt morsom link http://future.wikia.com/wiki/Scenario:_Russo-Norwegian_War_%28Cold_Response%29 Siter
Eivin Stensø Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Interessant. Selv tror jeg russerne ikke ville gjort dette uten å ha nok tyndge til å vinne. Spesielt i luften tror jeg vi ville fått problemer. Bakgrunnen for dette er at de russiske sukhoi-flyene har stor rekkevidde og våpenkapasitet, noe som er en betydelig taktisk fordel. Dessuten er nærveret til Russland en faktor. De NATO-allierte må før eller senere må trekke seg ut og dra hjem. Jeg tror ikke dette er så veldig sansynlig skal skje. Heldigvis. Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Synst egentlig det er på tide å utelukke Russland som en fiktiv fiende i disse øvelsene. Vi er i fred med dem som vi tross alt har vært gjennom alle tider. Nato på Norsk jord er strengt tatt den største provokasjonen så langt i den kalde krigen. Aldri glem at Norge var det eneste landet etter andre verdenskrig Russland ikke forlangte krigsbytte for. Tviler på forsvarsledelsen tror på dette lenger, ei heller politikere. Da er det kanskje mest for Nato. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Skrevet 27. februar 2010 Nå er ikke det der Scenarioet for Øvelsen Cold Response da. Det er av nanvet Future.wikia en nettside hvor folk spår fremtiden virker det som. Dette er det noen tror blir å skje i årsskiftet 2010/2011 og har ingenting med Russland å gjøre. For ordens skyld, Viseadmiral i den Russiske Nordflåten har vært på besøk under CR10 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.