Gå til innhold

Skuffet over serveren! til alle dere som flyr der.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ja har vel kansklje blitt godt forvandt med vatsim og at det finnes litt mer seriøs struktur der. Jeg har flyd noen turer på serveren og plutslig hatt et jagerfly opp i ræva, og det liker ikke fs passenger godt, så det førte til crasj. Det er ikke hyggelig etetr å lagt 9-10 timer bak seg. Har også i flere anledninger opplevd at folk dukker opp på runway, slewer rundt i luften på flyplassen. Dette synes jeg er dårlig pilot skill. Man burde tenke over at man ikke er alene og vise respekt for folk som liker å fly litt på egenhånd. Minner meg litt om gaustad post 5 på tur på egenhand langs E6. Kan vel være slik at flere er små barn som flyr med pappas pc der inne ikke vet jeg.

Men jeg skal IKKE tilbake der i allefall.

Skrevet

Hei Olav

Hvis det er MP-serveren som Geir Ove har satt opp til oss, synes jeg du skal holde deg unna den. Denne serveren har vært ment som et møtested for de av oss som synes flygning er gøy og da spesiellt sammen med andre. Hva struktur angår har jeg i flere uker på rad satt opp søndagsturer med både mening og mål.

Hvis det er disse du henviser til synes jeg definitiv at du skal holde deg borte. I resten av uken står denne serveren til diposisjon for de som ønsker å fly uten alvorspreget Vatsim gir. Alt dette gjøres ene og alene fordi noen ønsker å bidra til noe positivt innad i flightsim-miljøet. Vi som drifter og liker oss her inne har ingen anledning til å drive politi ovenfor brukerene så her må det selvfølgelig vises hensyn.

Vi prøver å holde en uformell tone via teamspeak og her kan man melde inn alt som berører hvor man vil spawne inn, hvilke rwy som brukes etc. Men det forutsetter at man vir melding inn via teamspeak.

Det er også like mye ment som et møtepunkt via teamspeak der man kan bidra positivt inn i miljøet. Og hvis det ikke passer Hr. Moldestad bør han finne andre områder der det utøves "alvorlig og riktig" airmanship.

Skrevet

Jeg har store problemer med å kjenne meg igjen i denne beskrivelsen du gir her Olav. Om det er FLG-serveren du snakker så er dette helt ukjent for meg i de månedene jeg har brukt og flydd på denne.

Hvordan det er på multiplayeren til flightsim.no skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke bruker denne.

Som Fred sier, kombinasjonen multiplayer-server, events og teamspeak er helt uslåelig og også ellers i uka opplever jeg bare morro og flott flygning på FLG's multiplayer-server.

På mange måter velger jeg å lese ditt innlegg slik at du egentlig snakker om flightsim.no sin multiplayerserver og ikke FLG's server.

Skrevet

Nei da trenger du ikke og komme tilbake da, men er det nødvendig og sitt slik og whine til oss andre her på forumet om det?

Og forresten at Fs krasjer fordi det kommer et jagerfly oppi rævva på deg som du sier, så er det faktisk dit problem det også.

Skrevet

Altså han flyr med FSpax som jeg kunne forstå, og da er det skikkelig surt vis det kommer et jagerfly og kræsjer i deg, jeg vet Olav er glad i lange turer, og da blir det enda verre at FSpax kræsjer etter en så langt tur.

Tilbake til serveren, FLG serveren har jeg intrykk av at er veldig fin og fly på, ikke opplevd fly som logger på midt på RWY eller andre upassende steder, FLG serveren er en server med himla mange koselige personer som flyr å har det gøy..

Men om det skulle stemme, at dette gjelder FLG serveren, så syns jeg det er upassende at folk sier at man ikke trenger og fly der. Og jage folk vekk fordi at andre folk skal logge på midt på en rullebane blir helt feil sånn som jeg ser det!

Personlig har jeg kun gode erfaringer fra FLG server, og aldri opplevd noe av det du nevner Olav.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Hei Olav, om du har sett noen slewe på MP serveren, så gjør jeg meg følgende obesrvasjon...

Punkt en, om dette er på FLG serveren, ikke ta den blå pillen lengre, da du ikke har godt av dette. ( Alt slikt er disablet på FLG server, her er det vi som bestemmer, og overskriver alle dine instillinger, det er ikke mulig på FLG server. :-))

Punkt to, om det er Fs.No server, ta deg en tur på vår server og fortsett med de blå pillene:-)

Goffen

Skrevet
Nei da trenger du ikke og komme tilbake da' date=' men er det nødvendig og sitt slik og whine til oss andre her på forumet om det?

Og forresten at Fs krasjer fordi det kommer et jagerfly oppi rævva på deg som du sier, så er det faktisk dit problem det også.[/quote']

Dette handler GARANTERT om fs.no-serveren. Da dette er en åpen server kan hvem som helst fra hele verden komme inn hit og f*cke opp at own will. Likevel er sjansen stor for at denne personen som har ødelagt flighten til Olav faktisk stikker innom her på forumet nå og da, og da er det jo greit om denne personen faktisk leser innlegget til Olav og forstår irritasjonen? Da synes i allefall jeg at det er nødvendig å "sitt slik og whine til oss andre" som du så fint kaller det.

Det er utvilsomt Olavs problem at hans flight restartet på grunn av Aircraft Collition, men det kunne vært unngått om folk faktisk kunne oppføre seg. Din holdning tyder jo faktisk mot det motsatte, "det er ditt problem"-folk er som regel ikke løsningsorienterte..

God helg :)

Skrevet

Vel, altså jeg ser det er mange her som sier at de ikke har opplevd slik selv på serveren. Men en ting Olav altså jeg trodde det var simmen din som krasjet jeg, så da missforsto jeg. :/ Men om det er slik så har jeg et tips, hak av kollisjon med andre fly ;):)

Skrevet

Skal man fly "skikkelig" så bør man holde seg unna FLG serveren.

Den er mere som en pub enn en restaurant i flyverdenen.

Her om dagen var jeg og en kollega på en tur rundt Yellowknife og omegn med Maule.

Da kom det en herfra (skal ikke nevne navn) med en F-18 og lekte rundt oss. Sakte flyging og triksing.

På et punkt mistet han kontrollen, og traff meg. Tok det ikke så tungt, og vi syntes det var litt artig at han holdt på slik rundt oss. Fikk tatt litt bilder av det og.

GOFI sin server er for å leke seg på, ikke drive seriøst. Til det har du Vatsim eller Free Flight.

• Premium Medlem
Skrevet

Hei Olav.

Synd du ble flydd i senk på FS.no-serveren :cry: .

Tror ikke DEN er stedet å oppsøke, hvis du er ute etter seriøse langturer, med ATC og full flightplan .

Men jeg synes heller ikke du bør kritisere uten å være mer nøye med hvor du retter pekefingeren.

FLG-serveren er noe av det mest geniale som er tilført FS-miljøet!! Selv om vi holder en uhøytidelig og uformell stil, så er pilotene både erfarne og seriøse så det holder, men gir også rom til å ha det både gøy og soialt samtidig. Vi er ikke mer voksne enn at vi betrakter FS som en underholdende måte å dyrke vår lidenskapelige flyinteresse på :) . Hvis man synes flyvning er dødsens alvorlig, og kanskje har en "kæpt`n" i magen, så finnes det utallige alternativer der ute.

Skulle du ha noen stunder, hvor du hadde lyst til å utforske flyinteressen i noen uforutsigbare vendinger, så er du helt sikkert velkommen på FLG-serveren :D !!

God tur.

Skrevet

Ja Olav, men samtidig ser jeg vel en viss ironi i at du forteller at nettopp har blitt kastet ut av den høyere online-kasten, for manglende tilstedeværelse i cockpit, eller krangel etter dette.

Hvis jeg skal gjette så var jagerflyet du dessverre ble truffet av ett av to:

1. En stakkar som var ute å fløy jagerfly, da han brått ble revet fra flyvningen, grunnet røyutvikling fra Pizza i ovnen. Han glemte helt å logge seg av, og etter 40 minutter hadde flyet visstnok crashet i en airliner han ikke engang visste var der. Det er fort gjort? :(

2. Det var en hevnlysten tysker ved navn Frans Mulder, som tenkte at den nebbete nordmannen skulle få smake sin egen medisin, og lære seg å følge med... ;)

Olav-Moldestad

ble suspendert fra vatsim etter å krangla med en sup fyr som heter frans mulder var borte fra cokpit i 30-40 minutter, glemte å logge av og da var det gjort..

Skrevet

Hehe, godt svar Christian.

Som vi pleide å si når noen slo seg i barndommen.

[color:#CC0000]Er du med på leken for du tåle steiken.[/color]

Skal man være/leke Captain i et rutefly bør man så klart være tilstede (Det holder nok ikke bare mentalt :grin:) i cockpit.

Og begynne en argumentasjon i bakkant av en "ulykke" når som regel aldri frem. Verden er og blir urettferdig :(

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...