Andreas Stangenes Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Ja så var Jan Arild og jeg på farten igjen. Denne gangen har vi satt oss fore å følge Iditarod-løypa gjennom store deler av Alaska. I kveld kom vi sånn ca halvveis, og det tok oss igjennom atter så storslagne (for ikke å si magnifisente) landskap med variert terreng. Selve løypa var ikke alltid like lett å spore, men jeg vil si at vi klarte oss bra! Jeg mener å huske at dette var før take-off på Skwentna, men det kan ha vært Yentna... Været var noe skiftende, men synes bildet ble bra da Her har vi shut-down i Ophir, siste stasjon før løpya splitter seg i nord- og sør-gående retninger i forhold til oddetalls- og partallsår. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Herlige bilder Andreas. Skal si du begynner å få flott miljø i FSX å fly i nå. Gjorde seg med REX ser jeg Her er mitt bidrag fra gårdagens Iditarod-flight. Vi startet i Willow og fulgte Iditarod-ruta gjennom alle krinkler og kroker. Iditarod restarter i Willow, etter først en offisiell start i Anchorage som nærmest er en paradae-race gjennom byen. Så forflytter hele sirkuset seg til Willow hvor den ordentlige starten går og hvor målgang er i Nome. Iår følger ruten den nordlige delen ettersom det er partallsår. Gårdagens flight gikk innom alle checkpoints helt opp til Ophir. Her er Iditarod-ruta Landing på islagt Finger Lake, ett checkpoint på Iditarod og en yndet sjøflyplass på sommers tid På vei oppover til Rainy Pass. Løypa går langs fjellsiden oppover. Passerer Rainy Pass etter take off Landing at Rohn. Ser du stripa? Venter på at Andreas skal komme ned i Rohn. Vakkert. Videre fra Rohn og til Nikolai. Ikke alltid like enkelt å finne Iditarod-løypa. Full konsentrasjon og leting måtte til innimellom. Parkert og kakao-pause i Nikolai Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.