Pasi Jorgensen Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Tenkte jeg skulle sjekke interessen for en aften med lavtflyvning i forrykende tempo....vi snakker F16 eller F18 (eller det du nå måtte ha for hånden) Som navnet hinter til, så vi dette bli flyvning i tretopphøyde eller under der det måtte passe, inn i daler og over fjell og ned i neste dal. Tror vi setter en hastighets begrensning på 350-400 kts bla for å holde troppen sammlet (lettere å ta igjen 'truppen' hvis man kommer ut av "formasjonen") og for litt for scenery skal klare å holde seg nogenlunde oppdatert. Sånn i utgangspunktet, så forelår jeg Tongass fjords som bakteppe for flighten, veldig bra scenery som jeg tror de fleste vil virkelig nyte....i 300 kts :grin: og ruten kan vel være den samme som vi tok forrige søndag, fra Wrangel til Petersburg. Da kunne vi startet med å følge Stiktin river ett stykke, så opp Iskut river og over fjelldalarne til Mess creek og følge den til Telegraph Creek (CBM5) for en touch & go , og så fortsette nedover Stitkin River med kankje en pitstop/landing på Jacksons (abandoned)? Så fortsette nedover dalen ned til Flood Glacier og over isbreen og ned til Petersburg. Dette er foreløpig på ide stadiet, så tid og sted er ikke avgjort...og det er heller ikke ruta...det var kun ett forslag Så har du lyst og har du lov, så er det bare å melde sin interesse og/eller forslag til tid og sted, både når det gjelder multiplayer og scenery/aircraft. :cool: Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Skrevet 24. februar 2010 Jeg tenkte på FLG serveren siden den er silkemyk, men desverre er den kun for FSX...tror jeg Siter
Morten Ruud Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Hvis det passer er jeg med, men har ikke mulighet til å planlegge en spesiell dato eller lignende, med unntak av førstkommende helg. Da kan jeg når som helst Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 24. februar 2010 Tjohei. Det høres spennende ut, men håper det blir fint vær!! Du nevner ikke noe dato eller tidspunkt?? Skal vi prøve i kveld . Ser ut som jeg får fri noen timer fra i 8tte-tida. Sjekker innom Wrangell rundt kl 2000, stiller med F-16 . Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 24. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 24. februar 2010 Hadde vært tøft dette. Men ved åtte tiden i dag er det stafett, så i kveld blir jeg ikke med, men sjansen byr seg vel igjen. Trenger nemlig en grunn til å anskaffe f-16. pål Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Skrevet 24. februar 2010 jauda, vi kan jo dra på befaring ikveld ihvertfall, så kan alle som vil hive seg med, så setter vi en dato som passer for flest mulig senere Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 24. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 24. februar 2010 Jeg ser frem til en bilderepotasje fra befaringen. Pål Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Skrevet 24. februar 2010 Den kommer evt ut på dagen i morgen, men jeg kan jo røpe at det var ------- Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 24. februar 2010 Siden jeg var den første som ga meg, kan jeg komme med en mini-rapport . Var veldig spent på om et såpass krevende scenery ville skape trøbbel hvis vi stilte med den enda mer krevende Aerosoft F-16 . Men neida, det fløt søren meg like bra som under søndagens low and slow, og i dag gikk det unna. Mange dukket opp utover kvelden, men det ble vanskelig å samle troppene til noen fornuftig fellesflyvning, da vi alle i tur og orden havnet under jorda ( ganske ofte faktisk.....). Vi startet fra Wrangell i grålysningen, og først ut var Pasi, Tommy(?) og undertegnede. Det bar innover elvedalene med det remmer og tøy kunne tåle, og det i tretopphøyde. Heldigvis funker radaren i F-16, så det gikk greit å få lock on på de andre flyene. Etter som vi krasjet, bar det tilbake til Wrangell for ny start, og i mellomtiden kom det stadig flere til, samtidig med dagslyset. Men til slutt kom vi oss avgårde på "langtur", og som vanlig måtte Fred ta kommandoen. Det var til tider meget tøff flyvning, og med slike blåselamper var det ikke mye tid til å nyte utsikten. Her har jeg omsider klart å hekte meg på Fred, mens Pasi og Geir Ove (med flere?) scannet himmelen med sine radarer, for å finne oss :grin: . Mye gøy flyvning, men det gikk hardt ut over materiell og mannskap. Vi fikk i hvertfall bekreftet grundig at serveren fikset slik flyvning, så her åpner det for flere utfordringer i MP, enten det foregår om søndagene eller resten av uka God tur. Siter
Mathias Næss Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Flotte bilder, har selv Aerosoft F-16 men den krever litt for mye for min stakkars maskin. Merket at ytelsen ble dårligere vær gang jeg kikket på noen som fløy den, og det var uten at jeg har noe annet en default scenery. Er en grunn til at jeg bruker FS9 til vanlig. Uansett så var det en flott tur selv om vi hadde et skremmende høyt forbruk av fly. Siter
Lars Hassel Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Flotte bilder som ble levert her, frister litt og være med neste gang dette blir arrangert:) Siter
Tommy Bernes Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Var med litt innover i dalen til å begynne med helt til serveren ikke ville ha meg der lenger.. :grin: Var gøy så lenge det varte. Mvh Tommy! Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Hei Tommy, har du telenor? Siter
Tommy Bernes Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Ja, det kan stemme.. Hva da? Er det den som kolliderer med serveren kanskje? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Jupp, 90% av alle som sier de blir hivd ut av server, er det faktisk Telenor som står bak. De hiver dere ut av server....Jeg ser det er TCP pakker som blir borte, så er skjelden server hiver dere ut, det er det ISP som gjør.... Siter
Tommy Bernes Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Hmm, da skal eg huske det til neste gang.. :grin: Takker for heads-up, var ikke klar over den der.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.