Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

I følge dagens Dagens Næringsliv vurderer SAS sterkt å ta opp ruten mellom Oslo og New York. SAS har i flg artikkelen tapt 150 mill på å legge ned ruten. På listen over nedlagte ruter som vurderes tatt opp igjen står Oslo-NYC øverst, kanskje den blir inkludert i sommerprogrammet 2003.

 

Ellers, i samme artikkel, svarer SAS-sjefen på mange av beskyldningene som har haglet mot SAS siste året. Og i en egen artikkel har en tidligere Color Air-gründer laget et regnestykke som ikke er noe særlig positivt for nykommeren Norwegian.

Skrevet

Tviler på at det skjer med det første.

SAS kommer nok til å vente til de fyller opp en daglig avgang fra både Arlanda og Kastrup før de tar opp igjen avgangene fra Oslo.

Dessuten kommer prisene til å være så høye at det faktisk ikkje lønner seg å reise direkte.

 

Dette er ikkje et direkte angrep på SAS. Heller en observasjon av historikk, og prisnivå på flygning i Norge.

 

[ 10-07-2002, 04:30: Endret av: Erik H. Bakke ]

Skrevet

Hallo!

 

Når ble denne ruten lagt ned? Jeg fløy senest denne ruten (Gardermoen-Newark) juli/august i fjor...

 

Med vennlig hilsen

 

Johan Hana

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Johan Hana:

Hallo!

 

Når ble denne ruten lagt ned? Jeg fløy senest denne ruten (Gardermoen-Newark) juli/august i fjor...

 

Med vennlig hilsen

 

Johan Hana

Ble vel lagt ned rett etter 11.september tenker jeg.

Skrevet

quote:

SAS kommer nok til å vente til de fyller opp en daglig avgang fra både Arlanda og Kastrup før de tar opp igjen avgangene fra Oslo.


Ehhh, disse avgangene er jo stort sett overbooka hver bidige dag da, så hvor du har den infoen fra fatter ikke jeg.

Skrevet

Iflg NRK er det bestemt at ruten gjenåpnes i vinterprogrammet som starter i slutten av neste måned, og den skal betjenes som før av B767.

Skrevet

Nå blir det helgependling til NYC "[Cool]"

 

Uansett, tviler på at ruten kommer opp igjen før Juni 2003, hvorfor den settes opp på vinterprogrammet kan vel ha med billettsalg osv... Men dette blir spennende, nå kommer man seg til NYC kun ved hjelp av 8 minutter i bil.(Og noen timer på flyet da "[stort )

 

[ 12.09.2002, 20:10: Endret av: Thomas Lorentzen ]

Skrevet
  • Forfatter

quote:

Opprinnelig postet av Lars K. Rønes:

Må de anskaffe seg en ny 747 eller vil de bruke et mindre fly?

 

Lars

De tar sikkert i bruk 767'en som de bruker på de andre rutene til New York. Det var også 767 gikk før ruten ble lagt ned for et år siden.

 

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Lorentzen:

nå kommer man seg til NYC kun ved hjelp av 8 minutter i bil.

Har det kommet noe nytt på Newark siden siste jeg landet der, for 18 måneder siden?

 

[ 12.09.2002, 21:10: Endret av: Tore Sætre ]

Skrevet

quote:

den skal betjenes som før av B767.

767 skal jo nå etterhvert fases ut og 340 overtar.

Fløy forresten 321 idag hjem fra CPH.Fint fly det også!

Artig med videokamera i nesehjulet som viser take-off og landing på skjermene ombord.

 

[ 12.09.2002, 21:19: Endret av: Vidar Øverli ]

Skrevet

quote:

Har det kommet noe nytt på Newark siden siste jeg landet der, for 18 måneder siden?


Ja, ett nytt japansk supertog som legger New Jersey Turnpike bak seg på 7 minutter og 58 sekunder... "[blink]"

 

Egentlig er det tiden det tar fra her jeg bor til Avgangsnivå på Gardermoen, men ...

 

[ 12.09.2002, 21:31: Endret av: Thomas Lorentzen ]

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Lorentzen:

[QB]

Ja, ett nytt japansk supertog som legger New Jersey Turnpike bak seg på 7 minutter og 58 sekunder...
"[blink]"

QB]

Dersom du skal inn til NYC, saa haaper jeg at toget bare krysser New Jersey Turnpike... "[smil]" Siden New Jersey Turnpike gaar mellom flyplasen og byen, og ikke til/fra... (Ok, en sannhet med visse modifikasjoner dersom man bruker Holland Tunnel)

 

Gleder meg forresten til ruten blir tatt opp igjen. Blir igjen mye lettere aa komme seg til Norge!!

 

[ 12.09.2002, 22:30: Endret av: Kjell Morten ]

Skrevet

Du skjønner det Kjell Morten at dette nye japanske supertoget faktisk aldri er nær bakken, så det cruiser pent å pyntlig 13 fot over bakken, og over turnpiken "[stort

Skrevet

Thomas,

ikke noe vondt ment, men bare et ordspill om aa legge bak seg..

 

Jeg faar vel ta meg en tur opp for aa se snart. Bor 50 minutter unna flyplassen, saa jeg er ofte i omraadet.. Flyr ikke saa mye derfra naa, p.g.a. at det ikke er direktefly til Norge... Men det ser ut til aa endre seg snart!!! Jippi!

Skrevet

Skal faktisk til Seattle i oktober, men litt senere... Vi gaar "live" med et nytt datasystem 30. september, saa blir sikkert ikke saa mye fri da. Har ikke vaert i Seattle siden 10/9 i fjor...

 

Hva gjoer herren i Seattle? Ferie.?

Skrevet

Herren drar over på en slags ferie, med besøk på Boeing, Starbucks og hotell poolen "[smil]"

 

Uansett, skal få kjørt D30'en (Kameraet) skikkelig på flyplassene der borte, gleder meg til å få unna litt spotting.. "[blink]"

Skrevet

Ikke for å bryte inn, men fattern sin tremenning jobber hos Boeing i Seattle, onkelen til farfar flytta dit med noen andre slektninger (kone og barn, og noen søsken) som ganske ung, og Boeing kjøpte opp STORE landområder hos han. Spør om de vet om noen Einarsen (min døde oldemors pikenavn, hun døde forresten da farfar var seks år av tuberkulose, i 1946) som de har kjøpt land hos, det hadde vært spennende å få vite om de hadde kjennskap til det... Jeg traff dem igjen på slektstreff på min fars hjemsted i sommer. "[Cool]"

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Lorentzen:

tviler på at ruten kommer opp igjen før Juni 2003, hvorfor den settes opp på vinterprogrammet kan vel ha med billettsalg osv...

Juni neste år...hvor har du hørt det? Etter det jeg forstod så gjenåpnes ruten fra 28.oktober. Men det er jo mulig som du sier at det kun dreier seg om billettsalg.

Skrevet

Interne kilder som jeg ikke røper her. Den er satt opp på SAS sitt sommerprogram for 2003 og kommer nok ikke til å starte før den tid... men det er som du sier en mulighet at de åpner "billettlukene" nå i Oktober.

 

[ 13.09.2002, 15:30: Endret av: Thomas Lorentzen ]

Skrevet

Ruten er ikke planlagt før sommer programmet trer i kraft begynnelsen av april 2003. Men, 907/8 settes nok ikke inn så tidlig.

 

Den er og ja, satt opp med 763, som er det flyet som frigjøres fra nedleggelsen av cph-sfj.

 

Men, det er godt mulig at bilett salget starter fra og med i høst.

 

Regner da med at osl/ewr blir siste 767 rute.. noen som VET??

 

Hilen

Rune

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Rune Trøftmoen:

Men, det er godt mulig at bilett salget starter fra og med i høst.


Salget starter når ruten er endelig vedtatt. (straks den er vedatt blir den lagt inn i Amadeus database systemet, og da er det muligt å booke på den.)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …