Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article3532043.ece

Tine og Q-Meieriene må trolig komme opp med nye navn på sine syrnede melkeprodukter. Grunnen er at «Bio» vil være forbeholdt økologiske varer fra 1. mai.

Det er den økologiske kontroll- og godkjenningsordningen Debio som har gjort Mattilsynet oppmerksom på regelendringen fra EU, som også vil få konsekvenser for norske produkter. Debio mener at bruken av «Bio» i navnet villeder kunden til å tro at produktet er økologisk. Meieriene kan imidlertid fortsette å bruke merkevarene sine dersom de skriver at produktet ikke er økologisk med like store bokstaver som varemerket.

Her er det noen byråkrater som har hatt litt for mye fritid: dersom "Bio" i navnet var så villedende som Debio hevder, så ville vel strengt tatt dette kommet opp for forbrukerombudet for lenge siden.... :crazy:

EDIT: Og som PK nevnte i en privat samtale; hva da med skolefaget Biologi :grin:

Skrevet

Hadde det enda vært fritida si dem brukte på slik idioti- Desverre er det skattepenga våre som går til slike "lekejobber" som de folka her besitter. Og dette er hærenfløtte meg den sterkest voksende sysselsetinga i grukkelandet vårt. lekejobber i alle farger og uten reel nytteverdi.

En sketsj ble laget i NRK på den tida vi enda så verden i sort hvitt, og den er like up to date nå som da. Ja jeg tenker på SUPPERÅDET med de to geniale Wesenlund og Heide Steen.

Skrevet

Haha, herlig!!

Jeg har i likhet med deg Gunnar også vært svært bekymret, og tenkt på dette lenge. Det er en skam at vi ikke har satt av resurser til å få ryddet opp i dette før nå. :crazy:

Jeg syns ikke merking med like store bokstaver er tilstrekkelig, Biola må som et minimum inn bak svarte forheng, eventuelt selges på polet, og på tide å få Biotex flekkfjerner også vekk fra hyllene. Det er jo ren svindel slik det er i dag... :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...