Gunnar Seljeseth Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article3532043.ece Tine og Q-Meieriene må trolig komme opp med nye navn på sine syrnede melkeprodukter. Grunnen er at «Bio» vil være forbeholdt økologiske varer fra 1. mai. Det er den økologiske kontroll- og godkjenningsordningen Debio som har gjort Mattilsynet oppmerksom på regelendringen fra EU, som også vil få konsekvenser for norske produkter. Debio mener at bruken av «Bio» i navnet villeder kunden til å tro at produktet er økologisk. Meieriene kan imidlertid fortsette å bruke merkevarene sine dersom de skriver at produktet ikke er økologisk med like store bokstaver som varemerket. Her er det noen byråkrater som har hatt litt for mye fritid: dersom "Bio" i navnet var så villedende som Debio hevder, så ville vel strengt tatt dette kommet opp for forbrukerombudet for lenge siden.... :crazy: EDIT: Og som PK nevnte i en privat samtale; hva da med skolefaget Biologi :grin: Siter
per berge Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Hadde det enda vært fritida si dem brukte på slik idioti- Desverre er det skattepenga våre som går til slike "lekejobber" som de folka her besitter. Og dette er hærenfløtte meg den sterkest voksende sysselsetinga i grukkelandet vårt. lekejobber i alle farger og uten reel nytteverdi. En sketsj ble laget i NRK på den tida vi enda så verden i sort hvitt, og den er like up to date nå som da. Ja jeg tenker på SUPPERÅDET med de to geniale Wesenlund og Heide Steen. Siter
Christian Paulsen Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Haha, herlig!! Jeg har i likhet med deg Gunnar også vært svært bekymret, og tenkt på dette lenge. Det er en skam at vi ikke har satt av resurser til å få ryddet opp i dette før nå. :crazy: Jeg syns ikke merking med like store bokstaver er tilstrekkelig, Biola må som et minimum inn bak svarte forheng, eventuelt selges på polet, og på tide å få Biotex flekkfjerner også vekk fra hyllene. Det er jo ren svindel slik det er i dag... :grin: Siter
per berge Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Spørst bare hvordan BIOtopene stiller seg til detta her. :blush: Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Skrevet 23. februar 2010 Er det forresten noen som har lagt merke til navnet på EU-organet? Debio... :whistle: Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Bioingenørene må få seg ny tittel nå da... Siter
Andreas Nysveen Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Jeg ser helt klart hva de tenker på her altså. tenker mye heller på økologisk en biologisk når jeg hører BIO. Siter
per berge Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Hvor lenge har produkter som BIOLA vært på markedet og hvor lenge har dette leke-instituttet holdt på? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Skrevet 24. februar 2010 Jeg regner med at dette "lekeinstituttet" er relativt nytt. Biola på sin side kom lenge før "øko-bølgen".... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.