Lars B. Frostad Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 De som kjører en ganske rå SAAB (i dette tilfellet, en SAAB 9-3 Turbo X, 2.8TS (280 hester!!) - får ikke en kjedelig eller intetsigende melding på displayet når bilen er startet. De fleste har sikkert fått med seg, at SAAB-modellene er inspirert av de svenske jagerflyene (finnes sågar bl.a. en "Gripen" varient blant SAAB-modellene), og med 280 hester under panseret - kan jo denne beskjeden stemme bra: "Ready for take-off" :cool: Bilen ser forøvrig slik ut ekseriørt: Bildet fant jeg via denne bilannonsen i Sverige, hvor de som er interessert - kan lese og se flere bilder om bilen: http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/saab/9-3/9vsnmjdg/?criterias=cCyBEAZf2IcM.qYJa2wJyT4AA4FAB0Wg! Har aldri eid SAAB selv (er mere Volvo-fan), men har kjørt flere SAAB-modeller (bl.a. som leiebil) - og det hersker liten tvil om, at de er svært rå å kjøre med slike motorer. Siter
Johan Clausen Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Kommer den så med vinger, som den selv folder ud når man starter bilen? :grin: :whistle: Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Rå kjøremaskin, ingen tvil om det. Selv er jeg ikke fan av Saab, men har kjørt noen. Fantastisk god å kjøre! 299 000 er en veldig bra pris på denne, må nok ut med MYE mer i Norge for en slik maskin. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Flott maskin med mye ytelse, men handlingen på saab om du skal kjøre den for det den er god for, er ikke den mest pressise. men snasen svenske det der gitt. Siter
Christian Paulsen Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Hehe, det var en litt spesiell vri ja. Har den "Launch Control" ala BMW, ville det jo være enda mer passende å først få en sånn melding i det man har aktivert LC, gassen i bunn, og turtallet har stabilisert seg på 4000 RPM før man slipper girspaken! Som dette; [video:youtube] Ellers er vel det som blir skrevet i tråden nokså symptomatisk for Saabs problemer; de fleste er enige om at det er veldig fine og behagelige biler, men få er fan nok til å ville betale prisen de koster... Siter
K J Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Jeg havde købt bilen alene på grund af den besked, havde jeg haft pengene selvklart :blush: Har aldri eid SAAB selv (er mere Volvo-fan), menhar kjørt flere SAAB-modeller (bl.a. som leiebil) - og det hersker liten tvil om, at de er svært rå å kjøre med slike motorer. ...og MANUEL gearkasse. De fleste Turbo X til salg i Danmark, er med tomatgear. Da mister den IMO meget af sit potentiale. Nu er Saab vel også snart nødt til at udvikle en DSG-gearkasse, som Ford/Volvo, VW etc. Siter
Geir Teigo Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Endelig ble det en løsning på SAAB salget. Bedriften blir beholdt på svenske hender. Til Våren lanseres den første modellen med nye eiere, og den nye modellen heter "Ingvar". Siter
Timmy Brandt Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Saxat från SAAB: "Den stolta ägaren till bilen får en personlig hälsning på displayen när han eller hon sätter sig bakom ratten och slår på tändningen. Då tänds texten ”Ready for Take-off” (“All Systems Go“ i USA och Kanada) på huvuddisplayen. Ägarens namn och bilens numrering i editionsserien kan dessutom programmeras in av återförsäljaren." Flott maskin med mye ytelse' date=' men handlingen på saab om du skal kjøre den for det den er god for, er ikke den mest pressise. men snasen svenske det der gitt.[/quote'] Nu ska vi inte förväxla gamla 9-3 FWD med uselt vägprestanda mot Turbo-X som har samma Haldex AWD som t.ex Volkswagen Tiguan och Volvo XC60. Tyckte min gamla 435hk gick rimligt bra på vägen också förutom lite däckspinn. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Timmy....det er ingen ferrari.....den er svensk.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.