Timmy Brandt Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Någon som vet om man kan se medaljstatus land för land? Vill se hur många medaljer Sverige har tagit totalt i OS2010. Siter
Morten Ruud Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 NRK har full medaljestatistikk her i hvertfall. I tillegg er det oppdelt i menn/kvinner og etter navn. http://www.nrkol.no/medals/2010-standings/index.html Siter
Tom Knudsen Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 hmm trodde faktisk at Sverige hadde flere medaljer en hva som står på den listen.. Kanskje bare jeg som ikke har fulgt med godt nok. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Herlig oversikt ja! Utrolig som svenskene skulle "gni det inn", når de hadde tatt to OL-gull - og vi ikke hadde noen. Men NÅ er det plutselig stille fra søta bror ja, he he. Har kanskje noe med, at Norge nå ligger på 2.plass på medaljeoversikten - og Sverige er helt nede på 9 plass. Norge: Gull: 5 Sølv: 3 Bronsje: 2 Totalt: 10 medaljer Sverige: Gull: 2 Sølv: 1 Bronsje: 1 Totalt: 4 medaljer Meget flott prestasjon hittil av de norske utøverene. Men de som var "størst i kjeften" (Bøkko og Northug), er de som har gjort det mindre bra. Bortsett fra en bronsje som Northug riktignok fikk, ble kanskje ikke så mye "barneskirenn" som han hadde forestilt seg.. he he.. Siter
Morten Ruud Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Smørerne smurte seg jo bort i svarte natta i åpningsrennet, og Northug er ikke verdens beste på sprint så det har egentlig vært som forventet fra han. En spennende utøver for spurt er heller lillebroren hans som er "up and coming". Synes eller at pressekorpset de to første dagene latterligjorde seg selv. Det får være måte på hva man forventer av mennesker. Skøyter har jeg ikke fulgt med nok på hverken i OL eller ellers til å kunne kommentere Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Syns han kommentatoren i NRK er litt rar... Innkasserer gullet til norge før løpet er gått. Dette er snakk om skiskyting. Siter
Sindre Holberg Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 VELDIG enig Eivind. Enda værre på radion... Siter
Johan Clausen Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 De løperne som kommer til sidst i løbet er ikke nogen som man regner for at tage medalje. Derfor konkludere de det hurtigt. De kommer ofte fra lande som ikke har nogen eller mye lidt interesse for den sportsgrenen. F.eks. Danmark. Vi har en skiskytte med hos mændene, og en mandlig langrendsløber. De starter blandt de sidste, og ender også dernede. Siter
K J Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Vi har en skiskytte med hos mændene ...som faktisk er norsk :crazy: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 at Norge nå liggerpå 2.plass på medaljeoversikten Siden Tyskland har 3 medaljer mer - så ligger vi på 3. plass. Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Even, http://www.dagbladet.no/ol2010/#medaljer Siter
JM Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Nja, jeg vet ikke hvordan de regner ut resultatene, men gullmedaljer teller mer enn sølv og bronse - noe man tydelig ser lenger ned på oversikten der f.eks. Storbrittania med en gullmedalje, ligger høyere på listen enn Italia med 1 sølv og 3 bronse... Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Gull er bedre enn sølv og bronsje. Det er ikke noe slik som at "tre sølv tilsvarer en gull" e.l. EDIT: har sett oversikter som teller både antall medaljer totalt, og som rangerer landene etter antall gull (best), sølv (nest best) og bronsje(dårligst). Siter
Even Moe Egenes Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Siden Vancouver selv teller etter antall medaljer, så gjør jeg også det Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 De kan telle hvordan de vil, men jeg verdsetter Marit Bjørgens sprintgull høyere enn Petter Northugs bronsje Siter
Even Moe Egenes Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Verdsetter selv Bjørgen høyere enn Northug også jeg :grin: Siter
Timmy Brandt Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Skrevet 25. februar 2010 hahahah... helt otroligt!! . Vart fick han all kraft ifrån? Imponerande! Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Han er Norsk, trenger vel ikke si mer! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.