Fred Solli Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Etter oppfordring lager jeg en ny tråd på neste tur/opplegg. Tongrass fjords er området vi skal fly i var tanken. Ute på flightsimlan.com ligger det en link til en fil kalt ruter.zip http://www.flightsimlan.com/mp/Ruter.zip Den inneholder noen ruter i Tongrass Fjords. Vi kunne kanskje ta sikte på noen av disse rutene til neste søndag. Rutene 6-10 og rute 17 går hovdsakelig i Tongrass Fjord område. Last ned disse så har vi opplegget klart. Kart finner du her: http://www.flightsimlan.com/mp/Ruter/sectionalmap1.htm Fant forresten en morsom addon-fil her til Tongrass: http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=143740 Eller kan du finne masse linker her til addons for Tongrass fjords. http://forums.fsaddon.eu/viewforum.php?f=30&sid=123eed41ec3f30955436ec56770b49cc Vil du fly mye her oppe finnes et VA som har spesialisert seg på dette området. http://www.mistyair.net/ Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Bra tiltak Fred, som alltid ! Største høydepunktet på de siste søndagene som har vært Får se om jeg rekker denne daa, pga jobb Siter
Magnus F. Meese Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Bare et tips til alle som har tenkt å fly rundt på the Alaskan Panhandle, http://skyvector.com/ er en side som inneholder VFR-kart for (slik jeg har skjønt det) USA, og Alaska er intet unntak. Bruker det omtrent hver gang jeg er på vingene der borte, har dere Tongass, Misty Fjords, Glacier Bay, etc, så vil dere se at disse kartene og simmen deres vil stemme overens på en prikk Veldig kjekt å ha på en andreskjerm/laptop. God tur Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 19. februar 2010 Som tidligere nevnt, dette blir æ med på . Det er mulig noen føler seg utestengt, siden man bør ha Tongass Fjords X for å ha fullt utbytte av denne flyvningen? Men man KAN delta i fellesflyvningen med bare default-landskap. Og siden dette er typisk bushflyvning til og fra små flyplasser, mellom høye fjell og gjennom trange elvedaler, så oppfordres det til å bruke fly som passer til formålet. For min egen del betyr det enten Skywagon eller Super Cub, da skal det mye uvær til for å ikke komme seg fram. Så får vi håpe at Geir Ove bare danser en stille vals på verandaen, så været ikke blir helt ugjennomtrengelig :whistle: . Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Jeg dukker også opp på søndag, enten med Beaver'en eller med Porter'en Dette skal bli morro Flott oppvarming til FTX PNW Siter
Andreas Stangenes Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Dette høres moro ut, og siden jeg nettopp har gått til innkjøp av Tongass Fjords X og Aerosofts Beaver så passer det jo perfekt! I'll be there! Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Skal se om jeg får flusha motor og skrapa vekk rusta fra eksosmanifoldene på Beaveren min. Den har stått litt lenge, så må ut en tur og lade batteriet. Siter
Mathias Næss Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Tongass Fjords har jeg ikke, men for se om jeg klarer å dra fram noen gode fly i det minste. Om det er noen som vet om noen gode freeware fly så skrik ut. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 21. februar 2010 Prøv DENNE Mathias ! Det er en råsterk og meget god modell av Grumman Goose, (noe helt annet enn default Goose). Dette flyet brukes ofte av oss på "søndagsturene" , og er like rask til vanns som til lands. Et skikkelig bush-fly som egner seg meget bra i Alaska . PS: Da dette innstalleres oppå default Goose, kan det være lurt å ta back up først, så ødelegger du ikke noe. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 21. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 21. februar 2010 Minner på denne klokken 20 idag. Pål Siter
Thor Johannesen Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Prøvde å koble meg opp på TS nå - men kom ikke inn. Thor Siter
Andreas Stangenes Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Hvor er oppmøte hen? Juneau? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Ser jeg har fått sms om at server var nede, men den står da og går nå.....hmmm....om den har hvert nede, beklager jeg dette. Jeg har ikke hvert hjemme i kveld. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Bilder fra søndagens tur finner du her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=533444#Post533444 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 22. februar 2010 Ser jeg har fått sms om at server var nede, men den står da og går nå.....hmmm....om den har hvert nede, beklager jeg dette. Jeg har ikke hvert hjemme i kveld. Serveren trengte bare et lite pusterom!? Det var jo ganske hektisk ei stund, med 10-12 fly høyt og lavt i et fantastisk landskap, nødlandinger, utfordrende vær og intens kommunikasjon mellom sterkt engasjerte piloter. Det er over min forstand at vi har tilgang til en server i det hele tatt, som takler så mye aktivitet . Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. februar 2010 Skrevet 23. februar 2010 Søndag skal jeg bli med jeg også.....hørte dere ble nediset? he he....kalomba kalomba,,,,isgud komm, kalomba kalomba.....pitot freeze....kalomba kalomba Siter
Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Kjempefint tiltak av FRED :-) med søndags turer osv, har et ønske om at det kunne lages noen søndsgsturer med større fly å ? ikke bare småfly.. ? venter i spenning :-) Geir Ove lagde en tid tilbake en Søndagstur med større fly med kjempeoppsluttning den kvelden :-) vi var mange !!! Håper dette kan gjentas !??? Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Hva med å fly F-18 fra Boulder City, samles over Hoover Dam, fly gjennom Grand Canyon og opp til Grand Canyon airport? Jeg og Kjell Arne tok den turen for en tid tilbake, og det var kjempeartig. Utfordrende flyging mellom daler og i svinger i stor fart. Les: 400knop maks. Da må man faktisk jobbe litt istedet for bare å nyte landskapet som man gjør oppe i Tongass. Kjør debatt. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Den er jeg med på, jeg og Jarle har tatt den turen ett par ganger...skjønt motsatt vei Men, man trenger jo ikke nødvendigvis å vente på søndager for å gjennomføre en slik tur. Vi hadde jo en tur oppi Tongass for noen dager siden som ble rotet ihop i løpet av noen timer, selv om tanken var å bare presentere ideen Men en tur opp G Canyon er jeg med på, det er bare å si ifra tid og sted :grin: Kjør debatt! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 27. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 27. februar 2010 Jækla småonger, ødelegge naturen med bråk og sjokkbølger, dåkker skulle vært tvangssendt nedover Grand Canyon på eselryggen, og tilbake på sykkel!! Vi som foretrekker seilduksfly i naturskjønne omgivelser er sarte mennesker, som motvilligst bruker krigerske våpenplattformer til unødig transport. Nei, gi meg en Piper Cub, en boks Polarbeer og noen fritimer low and slow i solgangsbrisen innover mot Bob Quinn Lake, og jeg er et lykkelig menneske :whistle: . Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 ha ha, Goffen sitter med noen brede glis her....sees i morgen.. Siter
Fred Solli Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Skrevet 27. februar 2010 Nei og nei, folkens. Sitter dere bare der og venter at andre skal ta initativ. Kom opp av sofaen og lag et opplegg selv og inviter. Eller må dere ha det ferdigtygd? Jeg har ikke enerett på denne serveren eller aktiviteter på denne så det er klart. Her skal hele flysim-miljøet få lov å boltre seg. Kom igjen med opplegg som inspirerer og fenger så er jeg sikker på at dere ikke flyr alene et sekund. PS. Men jeg har noe på gang :grin: så da er dere advart. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.