Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man liker Operation Flashpoint og ArmA så vil jeg tro at man liker ArmA 2 også, personlig syns jeg hele den serien er horribel, det hovedsaklig pga kontrollene. Hvis du har lyst til å sjekke det ut så er vel "try before you buy" en grei oppfordring.

Skrevet

Jeg synes det er kjempebra! Men det som er verdt å være klar over at dette ikke er veldig intenst, heller tvert i mot.

Dette er mere reell krigføring. Liker du BF2 og håper på BF2 med bedre grafikk, så er det bare å glemme, til fordel for noen og ulempe for andre. :)

Jeg kan si litt om spillet:

Du er en del av et team som sammen med allierte styrker får diverse oppdrag som det gjerne tar litt tid å løse. Mitt raskeste oppdrag så langt brukte jeg en time på, og da var jeg rask og gjorde jobben uten mye forberedelser.

Du må selv sørge for å plukke med deg det du trenger før hvert oppdrag, du sørger for ammunisjon, utstyr du skal ha, forberedelser i form av etterretning, informasjonsinnhenting ved hjelp av f.eks. UAV, kilder i din egen avdeling, din allierte avdeling og lignende.

Det gjelder å følge litt med og ha oversikt! Treffer du på noen karer i skogen, så ikke skyt. Identifisér objektet, og velg handling deretter. Det krever at du bruker hodet.

Du har tilgang på mye rart, helikopter, fly, stridsvogner, pansrede personellkjøretøy, upansrede personellkjøretøy, UAV, diverse våpen og lignende. Du kan tjene som vognkommandør, skytter eller vognfører på f.eks. stridsvogn, for å ta et eksempel. Du kan tjene som gunner på transporthelikopter, eller du kan fly maskinen. Det er utallige muligheter, men det spesielle er at dú må ta valgene og handle utifra informasjonen du kommer over.

Personelig synes jeg spillet er knall, og for min del som bruker TrackIR i tillegg, så er det ypperlig!

Skrevet

Jeg kjøpte det når det kom ut i sommer, og har enn så lenge ikke orket å spille særlig campaign, og har ikke rørt multiplayer. What a waste of money...

+ bra potensiale

+ store områder

- ytelse vs. visuell kvalitet

- kontrollene er så som så

- så vidt jeg vet - ingen bygninger kan knuses til grunnen (som i BF Bad Company 2 feks)

Joda, jeg opplevde en helt SYK boost fra core 2 duo til quad, men nå var dette testet i tutorials og ikke campaign.. tragisk dårlig ytelse i campaign..

Til tross for dette sitter jeg selv nå med nedlasting fra Steam. Står det er igjen en times tid nå, så får vi se om dommen endrer seg..

Skrevet

Har kjøpt alle spill i denne serien, like skuffet hver gang. Liker konseptet med stort areal og bruk av landskap. Kontrollene blir allikevel ubrukelig og ødelegger mye. Siste er OF2, som e mye mye bedre, dog med dårlig ytelse, bugs osv osv. Eksempelvis første mission fullført, men får ikke programmet til å avslutte, altså begynne på nytt.

Gå for Project reality, fantastisk mod !

Skrevet

Haha, bra å høre at det er flere av oss Chris Andre :P

OF2 var ikke så gærnt, men det er jo trossalt en annen utvikler, så det skulle egentlig bare mangle at flere går i den samme fella. Det er kontrollene som ødelegger for meg også, hvorfor kan de ikke bare bruke helt ordinære FPS-kontroller?

Skrevet

Tror jammen jeg kommer til å gå i fella igjen.

Andre som har kommet mer inn i dette ?

Kikket litt på en del online videoer (MP) ser jo unektelig bra ut. Grafikken er absolutt rå, og kunne fort tilbrakt en time godt skjult i krattet. Men hvordan er online biten her, COOP eller er det fullt kaos med mange fjortiser ?

Skrevet

ARMA 2 er jo ikke nytt. De har valgt å legge alle kontroller annerledes en standard, så bare det får meg til å ty til flaska. Og når du har slitt deg frem i en time så får du en plonk i huet og kan begynne på nytt.

Men det SER veldig bra ut.

Skrevet

Ble steamnedlasting i gårkveld på OA, når går AA2. Kjøpte begge to. Grafikken jeg fikk var ivertfall ikke mye å skryte av, irriterende forsinkelse som gjør at når du springer frem til en vegg så stanser du utenfor veggen, altså du mister skjulet du ville ha. Men okke som, skal prøve å tweake litt mer. Går nok for multiplayer denne gang, så håper jeg det varer mer enn to dager.

Kan legge til at jeg brukte 10 minutt på å komme meg ut av en bil. Defaultknappen stod på blank !

Sånne ting som irriterer.

Skrevet

Må si jeg er både skuffet og forbannet.

Atter en gang sliter jeg med å få fullført missions, denne gang pga en tropp som står på stedet hvil etter kamp. Ble så forbannet jeg raserte tastaturet. Jeg anser Arma2 for å være spill nr 4 i denne serien, det er jammen på tide de kvitter seg med sykdommer fra første spill (OF).

Grafikken flyter ok i operation arrowhead, tragisk i Arma2.

Sløseri av både penger og tid. Og som bonus tar en narsisistisk 12 åring teamleader og teamkiller meg for å dekke flanke på MP. Godt mulig jeg stopper kjøp i denne serien..

Skrevet

Denne tråden er egentlig ganske morsom.

Det virker som om folk tror at ARMA2 er samme type spill som Battlefield-serien etc, noe det definitivt IKKE er, i likhet med at HAWX ikke er en flightsim. ARMA-serien er og blir en infanterisim, plain and simple. Alt annet er ekstremt rudimentært lagt opp. Og i likhet med FS09/FSX, så blir ARMA-serien usannsynlig mye bedre med addons, noe det finnes horder av.

Å samtidig rakke ned på en sim bare fordi det finnes en nasisistisk 12-årig teamleader som TK'er deg blir litt søkt. Er ikke simmens feil at folk er idioter.

Skrevet

For all del Marius. Någet på tilt;-)

Add ons må jeg nesten sjekke. Lovde meg selv jeg ikke skulle gi opp denne. Singelplayer må kallest søkt når du må starte om igjen pga en tropp som ikke tar kommando. Det er ikke at jeg ikke tåler en ny time med kamp, bare uendelig slitsomt med ett spill som føles halvgjort, akkurat som de forrige. Konseptet liker jeg og det er derfor jeg nå har Flashpoint 1 og 2, samt Arma 1 og 2. Men forbedring hadde jeg håpt på.

Men får gå for pilotkarriere online.

Skrevet

Selv har jeg skippet alt som har med singleplayer campaign i ARMA-serien. Story'en er relativt dårlig, det er horder med bugs etc, noe som dreper morroa effektivt.

Nei, ARMA-serien er og blir et sandbox-spill som er morro sammen med venner/kjente. Har selv prøvd å gå online på noen av serverne som finnes i community'en, men deres måte å spille på passer ikke sammen med min (eller omvendt).

Selv holder jeg meg til Warfare-mode med venner. Vi bruker også både ACE 2 og Benni's Warfare-mods, noe som utdyper ting veldig med tanke på valgmuligheter.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...