Fred Solli Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Heisann alle sammen Har i lengre tid sett på NWT Ice Pilots og er blitt inspirert av disse gutta som flyr gamle maskiner utafor allfarvei. Tenkte derfor at i tar utgangspunkt i denne serien under vår søndagstur. Basen er Yellowknife der vi møter opp i enten DC-2, DC3, DC4 eller Electra188. Gjerne fly noe annet også hvis dere ikke har flydd disse maskinene før. Går fint med TwinOtter, Piper Seneca etc. Så tar vi noen turer rundt i området som de også flyr i serien. Noe nyttige linker her: Buffalo's C-FBAQ repaint for FSX L-188 pack http://library.avsim.net/download.php?DLID=144016 FSX and FS2004 Douglas DC-4 and C-54 V2.1 http://library.avsim.net/download.php?DLID=118776 FSX DC4 Buffalo http://flyawaysimulation.com/downloads-cat-95.html&orderby=titleA http://www.flightsim.com/file.php?cm=SEARCH1&fsec=0&fname=DC4_V21.ZIP MAAM-SIM C47 http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=139992 BUFFALO AIRWAYS DC-3 TEXTURES http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=108670 Yellowknife Airport http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=138989 DC2 Buffalo http://aussiex.org/forum/index.php?app=downloads&showfile=1010 Carnado C185F http://aussiex.org/forum/index.php?app=downloads&showfile=1037 Carenado Seneca II http://aussiex.org/forum/index.php?app=downloads&showfile=1047 CaptainSim C130A http://aussiex.org/forum/index.php?app=downloads&showfile=1008 http://aussiex.org/forum/index.php?app=downloads&showfile=1004 Vi starter som vanlig kl. 20.00 med avgang 20.15 fra Yellowknife til Hay River. Vel møtt. PS. Thor stiller i nyinnkjøpt uniform Siter
Thor Johannesen Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Ja helt riktig Fred - Buffalo uniformen er på plass. DC2 Buffalo kommer jeg ikke med, til det har jeg hatt for mange nødlandinger. he he . Kanskje DC4, da den er inne nå - men har dårlige bremser på'n. MAAM sin Dc3 Buffalo er så mye ball med å få inn riktig i FSX. Så vi får prøve å sveive igang DC4'n. Thor Siter
ernst-rolf albrigtsen Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Skjønner at det er godt ment, men denne: FSX and FS2004 Douglas DC-4 and C-54 V2.1 var en stor skuffelse altså. Greit nok freeware, men offsan når det er dårligere enn det som leveres med fsx så bør det nok ikke anbefales IMO. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 13. februar 2010 Du er makalaus Fred, dette er grundig invitasjon !! Jeg kommer heller ikke til å starte med DC2, da vil jeg snart bli overlatt til meg selv og en uviss skjebne :cry: . Default Dakota er ikke så verst, men jeg tror jeg satser på russisk rullett på søndagskvelden :cool: . Den ikke helt ukjente Tim Conrad har gitt ut en glimrende An-32 , som er både fin å se på, godt laget og perfekt til røff flyvning ( jeg vet det, for jeg har vært passasjer in real). Den er mitt førstevalg. Men hvis det er stemning for det, kan jeg gjerne stille med Carenados Skywagon, men da må vi være flere. Vi får se, gleder meg til søndagskvelden . Håper mange kommer ( PS, jeg har kjøpt såpass mange røde roser til madammen, at jeg regner med å få fri til langt på natt .......). Siter
Fred Solli Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Skrevet 13. februar 2010 Jeg har bare funnet linkene, jeg kan ikke garantere for innholde på noen som helst måte. Det er opptil enhver å fly hva man vil, men nå tok jeg utgangspunkt i hva som fantes med Buffalo paints ute. Kommer antaglig til å fly DC3 for mitt vedkommende, eller Skywagon. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 13. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 13. februar 2010 Jeg satser også på oppmøte, selv uten roser til madammen. Skywagon er mitt førstevalg. Pål Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Jeg måtte jo ta en testtur på serveren med Electraen, har hatt den liggende på HD'n lenge så nå var det jo på tide å sjekke utstyret før den store dagen Dette er cargo versjonen av Electraen. Tok av fra Hay River og satte kursen nordover mot Yellowknife. Tatt under climb fra Hay R. Bra laget modell selv om jeg syntes ett fly av denne størrelsen var en anelse lett på kontrollene. Men total inntrykket og mtp at det er freeware så var ikke denne fuglen så aller værst. Mye mulig jeg stiller opp i denne imorgen Brukbar VC var det også Etter landing og shutdown i Yellowknife Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 En liten heads up! Tilfeldigvis så kom jeg over denne videoen mens jeg lette etter scenery for området. [video:youtube] Og selvsagt tenkte jeg at denne må jeg ha. Så etter å ha lett igjennom forum og diverse linker...så fant jeg den: http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=142813 Selv om det ligger under fs2004 seksjonen så sier utvikler, quote: "Yellowknife 2010 was tested in does work in FSX non DX10 mode" http://mainescenery.proboards.com/index.cgi?board=new&action=display&thread=9817 Og her får man med custom byggninger, inkl Buffalo hangaren. Holder på å laste ned nå, så skal sceneriet testes Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 14. februar 2010 Bra scenery Pasi, funker veldig bra i FSX, og det ble straks mer realisme over Yellow Knife. Filmen ga dessuten flere andre interessante linker til YK, så nå har jeg vært på diverse sight seeing i byen :grin: . - Fikk også et fraktoppdrag fra CYZF, hvor jeg hentet flere containere med frossen laks, så jeg fikk sett litt nermere på scenery :whistle: . Det er jo ganske så flatt landskap på ruta i kveld, så jeg stiller med Skywagon og satser på slow and low med tilnærmet formasjonsflyvning (??). Vi sees (og høres). Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Nice, ett lite appropo når det gjelder Yellowknife, det er ikke avhengig men, man får mye mer scenery hvis man installerer EZ scenery objektene som det linkes til i Yellowknife_CYZF_Scenery_Libraries.pdf'en Jeg vil våge å si, kanskje litt for mye tilogmed lol, jeg måtte deaktivere noen bgl's fordi jeg fikk merkbar fsp drop med alt på. Så fant jeg en annen av Buffalo's destinasjoner, Whitehorse International Airport (CYXY) http://www.flightsim.com/file.php?cm=SEARCH1&fname=whitehorseyukonterritorycyxy.zip Etter å ha sjekket kartet, så er vel kanskje ikke Whitehorse aktuell å besøke ikveld, ligger jo nesten i Alaska og tipper det er bortimot 1000 km dit, så noe low & slow til Whitehorse blir vel neppe aktuelt i kveldens MP :grin: Her, ett lite bilde med EZ scenery installert: Er en god del hangarer (bla air tindi hangaren ved siden av buffalo) og andre små byggninger og containere of diverse diverse som kommer til syne. Siter
Fred Solli Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Skrevet 14. februar 2010 Knall, Pasi. Men trenger man virkelig alle de pakkene som sto i pdf'en? Og evnt. hvilke bgl's kan man deaktivisere? Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Nei, man 'trenger' ikke alle filene. Men, sceneriet som det ble linket til inneholder bare custom byggningene terminal, Buffalo hangaren, guard *ettellerannet* hangaren, First Air og noen andre små byggninger. Air Tindi hangaren (ved siden av Buffalo) er f.eks ikke custom bygget men en del av EZ objektene, så uten disse extra filene så vil du kun se Air Tindi skiltet henge i løse lufta Så dette er 'min' oppskrift: Jeg lastet ned filene med hangar terminal object(s) fuel_tank/oil drums buildings cabins lights parking Shipping containers Abacus EZ libraries i filnavnet. Så deaktiviserte jeg bgl's med: Fences Baggage Static_traffic trucking area i filnavnet, så var alt det vesentlige på plass. De andre filene er mye dill dall som senker fps merkbart, og ikke nødvendig i det hele tatt. Selvsagt kan man prøve seg fram mtp hva som skal deaktiviseres eller ikke, det som er borte hos meg er mye statiske brøytebiler, personbiler, en del cargo (men ikke alt) og baggasje traller og slike ting. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 hvordan blir værfoholdet i kveld? Siter
Fred Solli Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Skrevet 14. februar 2010 Det er vel ikke satt noe vær enda, så det får bli en overraskelse, men i god Buffaloånd flyr vi uansett vær Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 takker for en morro og flott tur. håper på noen flotte bildeserier nå. også får vi håpe at buffalo joe ikke hadde noe imot litt tyvlåning av div maskiner da. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Her er en knippe bilder, får fylle på med flere imorra Før T.O fra Yellowriver The Electric Boys liner opp for T.O Climb Passerer Ernie & Pål Og her passerer vi resten av flokken Parkert på Hay River Så liner vi opp på Hay River etter at treigingene hadde tatt av Så litt lavflyvning opp til Ft. Resolution Her er vi på downwind rett før vi tørner final, Ft.Resolution Parkert på Ft.Resolution Så bar det 'hjem' til Yellowknife igjen, her etter landing og parkering. Twin Otter (Andreas?) rett før landing Gjengen samlet før vi tok kveld Takk for turen, dette var morsomt...som alltid :grin: Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 14. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 14. februar 2010 Legger ved noen bilder jeg også. Taxer til parking på Yellowknife: Liner opp på runway før takeoff: Ernst og jeg fløy Skywagons og dannet etterhvert baktropp: Slik lå vi i 80 nm: Finale på Hay River, Ernst i tet: Her lines det opp igjen før samlet takeoff på Hay River: Hay River i bakgrunn: Vi fløy over mye vann idag: Ny finale, denne gangen Fort Resolution: Vell nede ble det tid for en liten fotosession med de to foreløbige skywagon`ene: På Fort Resolution kom Fred over en brukt Skywagon, og han var ikke sen om å sette seg om bord, dermed var vi tre: Her passerer jeg Yellowknife for siste landing: Nede og motorene er skrudd av. Da var det tid for kveldens siste gruppefoto: Takk for fin tur. Vi sees og høres igjen. Pål Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Det blir bare 3 bilder fra meg idag. Uansett, utrolig morro var det Klar for take off fra Yellowknife Her er Fred oppe og hilser på ut på min høyre side. Ja, ikke se i taket på cockpit'en nå.... Her er det 3 Buffalo-Electra'er som dundrer over meg på vei til første stopp. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 15. februar 2010 Woaw, søndagsturene er blitt en sosial høydare . Det er ikke bare flyvningen som er gøy, men også det kameratslige fellesskapet blant pilotene tilfører nye dimensjoner til vår hobby! Pasi, det er profft når dere stiller med "ekte" Buffalo-fly, selv om enkelte av oss andre følte oss litt puslete, der vi kom hesblesende langt etter resten. Heldigvis, på siste delen av turen ble vi flere som hadde tid til å nyte utsikten i "bushtempo". Stortrivelig søndagstur, igjen !! Artige bilder, og Pål det er ikke mye "flikking" i bildene dine. Sylskarp dokumentasjon. Her noen av mine øyeblikk: Oppsamlings på Yellow Knife. Pål og mæ teller polarrev og røyskatter, mens resten av gjengen durte langt over hodene på oss. Ikke før var vi nede på Hay River, så skulle vi til værs igjen. Her har også Fred roet seg ned med den langt fra rolige Skywagon. Det ble stadig tettere med fly etter som vi nærmet oss "heimplassen". Samling med debriefing og ankerdram tilbake i YK. Fred, Pål og mæ, sier ikke mer......... Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 He he, skal det værra Buffalo så må det værra Buffalo :grin: Hade tenkt å fly DC4 men mtp de lange distansene med egentlig ingenting å se på....samt at Electraen var ny for meg, så måtte det jo bare bli Electra. Low & slow er jo morro så fremst man har scenery man kan nyte og at leg'ene ikke er 100 nm rett fram he he. Det eneste som kanskje var 'litt' uheldig, var at man måtte vente og vente og vente og vente og vente og vente og vente og vente og....veeeeeeeeente lol heh he hehehe he he, neida, jeg kødder bare :grin: Dessuten, noen måtte vel fly backup i tilfelle noen av polarrev/røyskatt tellerene plutselig skulle bli fotgjengere...Buffalo Joe's ordre! :cool: Det var flotte bilder Pål, Jan A og Ernst, og en morsom tur med hyggelig selskap ([size:8pt]som alltid[/size]) Og jeg er enig med deg Ernst, disse Søndagsturene har definitivt gitt denne hobbyen en dimensjon, som ihvertfall ikke jeg ville vært foruten. Siter
Premium Medlem Pål Kasnes Skrevet 15. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 15. februar 2010 Enig med deg Ernst, det sosiale ved disse turene gjør at samlingene er i ferd med å bli en høyt prioritert fritidssyssel på søndagskvelden. Mange flotte bilder som presenteres her. Morsomt å se samme tur fra forskjellige fly og fra forskjellige vinkler. Jeg ser at jeg ikke fikk lagt inn rett scenery før turen startet, men nå har jeg ikke sett noe av disse Buffalogutta serien, så da gjør det kanskje ikke noe. Pål det er ikke mye "flikking" i bildene dine Nei, det synes ikke på bildene, men under flygingen er det ganske så fremtredene. Men kun når andre fly ligger "ganske" så nærme. Får google litt å se om jeg finner noe ang. dette. Pål Siter
Mathias Næss Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Takker for flotte bilder! Formasjon og lavtflyvning med Electra'n var ikke feil, selv om jeg komm litt nærme en gang. :blush: Siter
Harald Strand Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Takker for fint opplegg! Og en kjekk sosial kveld! Siter
Fred Solli Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Skrevet 15. februar 2010 Jeg slenger også inn noen bilder her fra turen. Riktignok hadde jeg ikke Buffalopainten til Electraen inne så det ble ikke helt autentisk. Morgenstund på Yellowknife Line-up Hay River Enroute Yellowknife i løs formasjon Fikk besøk av en F18 som hadde hørt at det var uvanlig mye trafikk så det måtte sjekkes ut 3 brødre som ikke er brødre Tower view Yellowknife Det er risikabelt å stå utenfor Buffalo hangaren fikk Jan Arild merke. Her er Buffaloteknikerene igang med å stjele deler av Beaveren hans Lurer på om Buffalo Joe har bestilt nytt fly? Denne dukket ihvertfall opp foran Buffalo hangaren. Jeg takker for oppmøte og ser frem til neste tur. Noen som har noe forslag til turer? Siter
Mathias Næss Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 For neste tur hadde ikke noe med litt fart i vært å forakte. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 16. februar 2010 Enda en sterk bildereportasje Fred !! Jeg takker for oppmøte og ser frem til neste tur. Noen som har noe forslag til turer? Det er fint at vi har prioritert freeware på disse turene, men hadde det ikke vært gøy med en ny runde i Tongass Fjords igjen?? Som en passelig oppvarming til Pacific Northwest blir ferdig . For neste tur hadde ikke noe med litt fart i vært å forakte. He he, det hender vi tar noen runder i "Unlimited Class" i Reno, når vi blir for rastløse, ..... men hele poenget med MP-flyvningen vår er mye det sosiale. Det at vi flyr sammen, litt sånn "gutta på tur" :grin: . Raske fly er også gøy, men vi blir som regel spredt over store områder, og da er det ikke store forskjellen på å fly alene ( bortsett fra at man fremdeles kan prate med hverandre). For de mer "seriøse" er det jo alltids VATSIM...... ? Men bevares, kom gjerne med forslag til heftige MP-turer, så er det alltids plass for variasjon . Siter
Fred Solli Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Skrevet 16. februar 2010 Ute på flightsimlan.com ligger det en link til en fil kalt ruter.zip http://www.flightsimlan.com/mp/Ruter.zip Den inneholder noen ruter i Tongrass Fjords. Vi kunne kanskje ta sikte på noen av disse rutene til neste søndag. Rutene 6-10 og rute 17 går hovdsakelig i Tongrass Fjord område. Last ned disse så har vi opplegget klart. :cool: Kart finner du her: http://www.flightsimlan.com/mp/Ruter/sectionalmap1.htm Siter
Harald Strand Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Synes og noe med litt fart i hadde vært kjekt! Går fint an å ha gutta på tur opplegg med jet`er, blir jo bare litt større ruter Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. februar 2010 Premium Medlem Skrevet 17. februar 2010 Yess Fred, jeg er med på dette opplegget! Har printet ut de foreslåtte flightplans, og her er det mye fin bushflyvning å velge blant. Skal også sjekke de vedlagte kartene. - Dette er jo avstander som kan flys med default Cessna 172, eller den nye Skywagon for de som har den. Selv er jeg fristet til å bruke Super Cub, men det avhenger litt av været og hva andre bruker. Har ikke så lyst til å fly alene rundt i dette landskapet, det gjør jeg jo mer enn nok ellers :whistle: . Harald og Mathias ønsker seg mer fart. Det skal jeg ikke protestere mot, men vi får se hva flertallet ønsker når helga nærmer seg?! Jeg minner om muligheten for å bruke serveren ellers i uka også, så det er bare å invitere til fellesflyvninger utenom søndagene også, hvis man har spesielle forslag til fartsfylte øvelser ( før jul var vi mange som ofte møttes på Edwards med raske blåselamper og warbirds). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.